Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Nou geplukt of niet geplukt,ze staan er mooi op hoor !!  ;D
Ook de andere valkjes.  ;) ;D
Hoe zijn eigenlijk een beetje de karaktertjes?
Zijn ze allemaal even makkelijk en blijven ze wel een beetje tam ?

Last van hoofdpijn ?  :-\
Lekker vroeg gaan slapen.  ;) :D
En morgen weer hoofdpijnloos opstaan !!

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Anke ...hopelijk voel je je toch alweer beter en is je hoofdpijn ook over ! Alles goed met de vzlkjes ook,  en is er een nieuw ei al of heeft Chico nog gewacht ? Grtjs Ann



Hermien

Hahaha, allemaal kleine ET-koppies. ET phone home... ;D Toch zijn die koopies wel erg aandoenlijk hoor. En gelukkig weten we dat alles door de tijd weer aangroeit. Toen Goofy met zijn staart tussen de deur had gezeten was het ook zo'n raar gezicht, dat blote kontje..... ;D Inmiddels heeft hij weer de langste en mooiste staart van al mijn drie valkjes. Het komt dus goed! Ik heb genoten van je foto's. Ben verder nog niet helemaal bijgelezen. Als je een paar dagen op het forum mist heb je minstens een maand nodig om weer bij te komen.... :o ;D

Anke

Hallo allemaal,
De hoofdpijn is weer verdwenen hoor, een goed nachtje slaap doet wonderen :)

Met alle grote en kleine valkjes gaat het goed.
Bij de kleintjes komen her en der al weer pennetjes op de kale koppies tevoorschijn
Nu maar hopen dat pa en ma die laten zitten.

Wat de karaktertjes van de kleintjes betref:

Stitch ( gepareld jong van B&M) is een eigenwijs en druk valkje. Hij/zij wil best bij mij zitten maar vooral niet te lang ;)
Stitch is ook erg bijdehand, en duwt gewoon haar vader opzij als hij/zij ergens wil zitten ;D

Sonny (wildkleurtje van B&M) vind het wel gezellig om bij mij te zijn, maar eigenlijk wil hij/zij liever vliegen, er is zoveel te ontdekken :)

Zowel Sonny als Stitch zijn al aan het oefenen met eten :)

Je merkt wel dat omdat de ouders het niet prettig vinden om in de kooi aangeraakt te worden, de jongen daar wat meekrijgen.

Nottie (pleegkind van C&J) is een lief aanhankelijk valkje.
Hij blijft rustig bij mij zitten en vindt kroelen fijn.
Nottie houdt erg van geborgenheid en zoekt nog regelmatig even het blok op :)
Het voer in de voerbakken vindt Nottie erg interessant :)

Lilo (albino) is een rustig valkje dat kroelen fijn vindt.
Ze is ook erg behendig in klimmen en klauteren.
Regelmatig zie ik haar op de voerbak zitten om te oefenen met eten.

Beau (bonte witmasker) Is een rustig valkje dat ook graag bij mij zit. Als ik hem op mijn schouder zet, blijft hij daar lekker knus zitten :)
Ook Beau doet al onderzoek in de voerbak :)

Beertje (wildkleurtje) is de Benjamin van het stel. Opvallend is dat hij al heel goed en ook hoog kan vliegen.
Beertje houdt wel van aandacht en vind knuffelen ook gezellig.

Bij Chico en James is er nog geen ei. Wel zitten ze regelmatig (samen) in het blok en wipwappen ze erop los.

Nog een leuk nieuwtje:
Ik heb Rena en Alex ook weer een blok gegeven.
Rena zit steeds in een hoekje op de grond te wroeten en te redderen.
Alex en Rena kroelen veel, maar Alex maakt geen aantstalten om een stapje verder te gaan.
Rena zoekt haar vertier nu maar op de voerbak ::) :-X
Eens kijken of een blok Alex tot actie  kan verleiden :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ....wat leuk zo de karaktertjes van elk klein valkje te kennen he ! Heerlijk eigenwijsjes he !
En het zijn ook meestal rustige en aanhankelijke valkjes he !
Dat moet heel leuk zo zo en gezellig om zo ieder valkje appart te kroelen he ! Grtjs Ann



Anke

Hallo allemaal,
Alle grote en kleine valkjes (in totaal nu 19 :o ) zijn gezellig aan het vliegen.
Helaas ligt mijn fototoestel in de kamer hiernaast. Ik heb namelijk de 4 jongen van Chico en James op mijn beide schouders. Die zitten daar heerlijk te snuggelen.
Het is zoooooooo liefffff :-* :-*

Ook met Sonny en Stitch heb ik lekker geknuffeld.
Dit gaat steeds beter :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Hoi Anke,
Het gaat goed met de kleintjes, lees ik  :D, echt super hoor.
Het zijn ook mooie valkjes en ze worden natuurlijk nog veel mooier als ze alle veertjes weer hebben.
En spannend hoor de tweede ronde  :D .

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Heeeeeel  spannend hier weer ! Grtjs Ann



Anke

Hallo allemaal,
Bij Chico zit er nu zeker een ei dwars.
Ze zat net op stok met de pootjes wijd, zwaar te ademen, vleugels wijd, knik in de staart en oogjes dicht.
Het zag er zooooo zielig uit :(

Ik kreeg al helemaal visioenen van legnood en dierenartsen....
Terwijl ik naar haar kijk en haar geruststellend toespreek, schud ze ineens haar kopje, geeft zichzelf een snelle poetsbeurt en komt naar me toe voor een kroel, niks meer aan de hand  :o nou ja behalve de knik in de staart dan.
Gekke valk.
Het kan dus eigenlijk niet missen dat er morgenochtend een eitje in het blok ligt.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

irma

Hoi Anke,

Ach die arme Chico soms zijn ze echt ten einde raad en willen ze het ei zo snel mogelijk kwijt. :P
Gelukkig is het niet zo erg als een bevalling van ons (ach ja een gemiddeld vrouw baart 2/3 kinderen in haar leven en een vogel 2/3 legsels per jaar) ;D

groetjes Irma :)


Gloria en Lujo

Dierenfreackske

Hoi Anke ....ach die Chico toch ....wat een lieverd he , ze wou nog een kroel , misschien gaat het dan beter om haar eitje te leggen ? ;D ;D   Grtjs Ann



Anke

Hoera!!!!
Chico heeft haar ei gelegd ;D
Ik was ongerust omdat ik bij het vorige nest dit gedrag helemaal niet gezien heb.
Maar gelukkig is het Chico toch gelukt :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

En daar gaan we weer feliciteren  :D.......

Gefeliciteerd met het eerste eitje van de 2de ronde !!!!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Hermien

eh......wie zègt dat? Een ei leggen is niet zo zwaar als een bevalling bij een mens.....? Ben jij in een vorig leven soms een valkje geweest?
;D  ;D  ;D

carco

Gefeliciteerd met het eerste ei weer.

Enne het blijkt zelfs dat valkjes weëen krijgen hoor voor ze een ei moeten leggen. Ooit geweten? Ik niet tot kort geleden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!