16 juni 2024, 14:50:58

Wooki is ook ziek

Gestart door Annouschka, 28 april 2007, 08:29:31

« vorige - volgende »

Annouschka

Hallo,

zoals sommigen weten, heb ik deze week afscheid moeten nemen van Chewy :'(, we zijn naar de DA geweest voor een sectie en zijn conclusie was dat Chewy veel ouder was dan we dachten en dat ze gestorven is aan levercirrose.
Op zich kan ik daar wel vrede mee nemen ook al doet het ongelofelijk zeer.
Vandaag heb ik gezien dat ook Wooki zich niet lekker voelt, ze zit wel heel erg in de rui maar haar borstbeen staat ongelofelijk scherp :(
Zometeen gaan we richting DA want ik wil ook haar niet verliezen :'(
Duim aub voor ons

Ik zal maar deze namiddag of avond verslag kunnen uitbrengen want na het DA bezoek moet ik met Chewy naar het crematorium :'( :'(

kimmie

Het zit je ook niet echt mee he :(

Ik ga voor je duimen...!!
Hopelijk is er niks met Wooki :)
Groetjes Kim, Karel en Lady


Riny

Hoy Annouschka
Ook ik duim voor jou en Wooki.
Zou het niet kunnen dat ze treurt om Chewy?
Omdat een valkparkiet een snelle stofwisseling heeft, vallen ze ook snel af.
Ik hoop dat je straks met goed nieuws jij je hier meldt.
veel sterkte gewenst bij het afscheid van Chewy.
Groetjes Riny

Annouschka

Hey Riny,

nee ik denk het niet want Chewy en Wooki keken niet echt naar elkaar om, moest het nu nog Yabba of Yoda zijn dan zou het zeker kunnen maar Wooki heb ik toch mijn twijfels over.

groetjes

danoontje

 :o ohhh
dit vind ik echt erg voor je!
ikw il je vandaag met alles veel sterkte wensen
groetjes anita

Mara

Hoi Annouschka

Ik hoop dat het niets ernstigs is met Wookie. Ik wens je heel veel sterkte, maar dat heb ik bij je topic bij In Memoriam ook al gezegd.

Mara

Gerda

Hoi Annouschka,
Ik hoop dat je op deze moeilijke dag straks toch met goed nieuws terug komt.
Hopelijk alleen een moeilijke rui, waardoor extra energieverlies.

Ik duim voor je,
Groetjes, Gerda

Annouschka

Hallo,

er zijn terug gram negatieven en gram positieven (of hoe schrijf je dat) gevonden in haar ontlasting.  Ik vind dit erg vreemd want precies een jaar geleden was dit ook al zo, dan heb een week moeten kuren met Baytrill, nu 10 dagen.

Ook haar urine was redelijk geel zei hij, wat toch ook op leverproblemen wijst.  Ik heb nog wat extra uitleg gevraagd ivm de sectie van Chewy en hij zei dat hij eerst twijfelde of het geen TBC was maar zei ook dat dat niet kon omdat de leefomstandigheden hier heel goed zijn (hygiëne enzo), haar lever zat vol met stipjes, hij zei dat ze zeker ouder was dan 4 jaar maar een leeftijd kon hij er niet op plakken.  Ook vroeg ik hem hoe dat komt en daar kon ie geen antwoord op geven.

Ik heb ook mariadistel meegekregen, wat ik ook aan Yabba gegeven heb ten tijde van de ppgziekte en dat moet ik 3 weken aan een stuk kuren en voor de rest af en toe eens geven.  Papegaaienziekte werd door hem uitgesloten

Hij vond Wooki niet te mager maar dat haar borstbeen goed te voelen is daar gaf ie me wel gelijk in.

Ten slotte naar het crematorium geweest en het was echt prachtig :'( :'( :'(  Ik heb nog afscheid kunnen nemen van m'n meisje, hadden haar heel mooi opgebaard, morgen volgen er foto's van haar in haar topic.

Bedankt voor de lieve reacties en de steun dat doet me echt deugd :'( :'(

Mara

Hoi Annouschka

Ik hoop dat de baytrill aanslaat bij Wookie (trouwens wel leuke namen hoor!!). Had de da ook geen enkel idee wat die vlekjes misschien konden zijn?

Ik wens je veel sterkte de komende tijd.

Mara

Annouschka

Hallo,

ja, die vlekjes duiden op levercirrose, de lever was helemaal kapot.  Dit is echter een heel langzaam proces zei de DA en het is niet omkeerbaar, alleen als het heel vroeg wordt ontdekt, zoals met Yabba indertijd.
De reden waarom blijft gissen, de rest van de organen waren niet aangetast, ouderdom zal het hoogstwaarschijnlijk zijn geweest bij Chewy, ze heeft nooit eieren gelegd terwijl ons Wooki een echte eierfabriek is, haar laatste worp bestond uit 9 eieren in een keer.  Ik denk dat Chewy een vogeltje was wat al een heel leven achter de rug had toen wij haar kochten, ze zeiden nogthans in de dierenwinkel dat ze van 2003 was maar ze heeft nooit een jeugdrui gehad, je staat bij die kleine dingen allemaal niet stil maar als je eens goed begint na te denken past de puzzel wel in elkaar.
Zo ging de rui de laatste jaren heel erg moeizaam bij haar, haar pluimen waren altijd bruin eer ze uitvielen.  We zullen het echter nooit met zekerheid weten he.

Ik hoop ook dat de AB aanslaat en dat de mariadistel zijn werk doet.

groetjes

Annouschka

Hallo,

met Wooki nog steeds geen verbetering, ze eet wel en wast zich maar zit bijna de hele dag suf voor zich uit te kijken en te nijpen met oogjes, niet de Wooki die ik ken dus :(
Ook haar rui is gestopt.

Ik heb m'n verhaal gedaan via de telefoon aan een dierenarts in de dierenkliniek in Merelbeke (had die raad gekregen op een ander forum) en het vermoeden van papegaaienziekte is heel groot, zowel van de dierenarts als van de personen die ik op het ander forum gesproken heb :'( :'( :'(, allemaal deskundigen op het gebied van valkparkieten.

Maandagvoormiddag mag ik op consultatie gaan met Wooki in Merelbeke.  Ik vrees het ergste :'(
Ik ben zo kwaad en zo verdrietig, echt niet normaal.
Waarom ik weer???  Hoe kan het toch?  Ik verzorg hen zo goed, hun kooi is altijd netjes, buiten zet ik hen bijna nooit en als ze buiten staan hangt er een handdoek op de kooi en ben ik altijd bij hen.  Ik snap het niet :'( :'(

Even offtopic, gisteren is ook nog eens gebleken dat Ellis schijnzwanger is en dat ze een draadje vergeten uit haar hoofd te halen hebben van bij haar ongeval in de tuin (ze had een ijzeren staaf in haar hoofd gekregen door achter katten aan te zitten).  Het is alsof wij en onze beestjes verdoemd zijn.

Pff.. ik zie het echt niet meer zitten :'(

Gerda

Hoi Annouschka,

Niet de moed opgeven hoor!
Wacht af wat de dierenarts maandag zegt als je met Wooki naar ze toe gaat. Tot die tijd blijf je je natuurlijk zorgen maken, dat is normaal. Maar probeer af te wachten wat ze daar verder zeggen, voordat je conclussies trekt.

Natuurlijk is het erg verdrietig en ben je van slag. Juist omdat je alles voor je dieren doet, verwacht je dat alles goed gaat. Maar helaas werkt dat vaak niet zo.

Ik hoop dat alles goed komt met Wooki en met Ellis.
Gaan ze de achtergebleven hechting nog verwijderen? Hoe kunnen ze dat gemist hebben?

Sterkte!!
Liefs, Gerda

Annouschka

Dag Gerda,

dankjewel :-*
ik weet het wel maar het loopt hier de laatste tijd allemaal mis, is het niet met Ellis dan is het met de valkjes :(
De rest van de valkjes zitten goed enkel Wooki is duidelijk niet in haar mars

Die hechting is waarschijnlijk een van de inwendige hechtingen (de wonde was tot op haar schedel, daar zat ook een barst in) maar ze heeft er wel last van, ze vindt het niet leuk als ik erover aai ofzo. Ik denk dat die hechting uitgegroeid is, hopelijk moet haar kop niet terug open ofzo.

groetjes

Anke

Hoi Anouschka,
Moed houden hoor!
Ik snap best dat het heel moeilijk is om positief te blijven... maar geef alsjeblieft niet de moed op voordat de DA er iets van gezegd heeft!
Ik wens je heel veel sterkte, en stuur je heel veel positieve gedachten. Ik duim voor je!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerda

Hoi Annouschka,


Weet je al wat??

Groetjes, Gerda