10 juni 2024, 16:54:20

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Sanna

Heej Ivana!

Nou nou, je hebt het maar druk hoor, huisje, aanvliegertjes, logee's ;D ;D.

Ik zie je donderdag, kan niet wachten om m'n moppie's weer te knuffelen ;).

Groetjes, Sanna

sandy



























dit waren ze weer het gaat zoals je zit erg goed met mij ik heb er reuze naar me zit en hou erg van kroelen  dat vind ik zo lekker

Monky

Hi Ivana,

Hoe is het met het klussen? Begint je huisje er al een beetje naar je smaak eruit te zien?

Yaro en Yara proberen paps en mams te worden... ze hebben al 2 eitjes gelegd  ::) Yara blijft alleen op de knoop van de spiraaltouw en het speeltje broeden en de eitjes laat ze nagenoeg links liggen  ::) Alleen maar goed natuurlijk, want deze twee mogen natuurlijk helemaaaaal geen jongen.

Het gaat verder heel goed met ze  :)

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi hoi!
Het is bijna zover... we gaan volgende week naar ons nieuw huisje verhuizen. Ik zal jullie dan zeker verwennen met veel foto's! Het heeft even geduurd maar het ziet er nu al prachtig uit. Volgende week komt de keuken, de badkamer is al grotendeels betegelt (bedankt Mark) en die paar afwerk dingetjes die nog moeten gebeuren kan ik maken als ik daar woon. Ik hoop dat de voggies het daar net zo naar hun zin zullen hebben, hopelijk meer... want ze krijgen wel een kleinere kamer, maar deur open en kunnen ze ook lekker in de woonkamer komen vliegen dus toch iets meer vliegruimte weer... Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de buren gaan klachen over geluidsoverlast hehe.

Groetjes,
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad

hoi Ivana

Zal gauw een keer komen kijken  ;)
Nog veel plezier in Verwegistan ;)

groetjes aad

Sanna

Super Ivana!! Nah, je benedenburen ken je al... :P ;D ;D ;D

Groetjes, Sanna

Randy

hej ivy

ik heb weer een hoop gemist ;D
maar ik kom weer even om het hoekje kijken hier,,, ik zie dat je ondertussen verhuist bent!

gefeliciteerd :-*, niet meer naar je zin in vorige huis??

je bent btw oma geworden,, jessica/ashely zijn een trio met bonte man malibu van mariska vandaan....... kon er niks meer aan veranderen zijn smoorverliefd op malibu!

maar omdat ze niet de leukste jonkies krijgen uit de berekeningen heb ik eitjes steeds vervangen door neppers, maar 1 lag te lang bij ze dus uit laten broeden en daar is een heel leuk cinnamon popje uitgekomen die ik zelf ook houd!

en de geelwangen laten het afweten, en omdat jessica en ashley graag kinds willen mogen hun nu de geelwang eitjes uitbroeden, verantwoordelijke taak voor de eerste keer maarja dit was me enige keus.....

:-*Randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

candy

Hallo Papa Mama en de rest,

Hier ben ik dan toch met een berichtje al vinden mijn baasjes dat ik moet wachten op het berichtje waaruit blijkt dat jullie al verhuist zijn.
Echter uit het berichtje wat jullie baasje een maand geleden plaatste werd gesteld dat de verhuizing over een week zou zijn. als jullie al verhuist zijn ben ik heel benieuwt of jullie weer zo'n leuk schatkamertje hebbenen of dat een beetje bevalt.
Hier gaat het prima, zeker nu baasje Ria weer aan het werk is en een groot deel van de vogels in de week weer naar huis is. Dan kunnen mijn vriendjes in ik ook in de kooi spelen als we daar zin in hebben. De deur en het scherm voor de voerbakjes zijn dan los, zodat we zelf kunnen beslissen wanneer wij er in of uit willen. Dat kan niet als alle vogels hier zijn zeggen de baasjes, omdat ze bang zijn dat er van de andere valkjes wat zal ontsnappen. Toch hebben we dan ook s'nachts een paar vliegende valkjes bij ons op de stok zitten om te overnachten.
Verder heb ik een nieuw spelletje uit gevonden. Als baasje Henk mij een vinger voor houd ga ik op de vlucht en moet hij achter mij aan vangen. Stopt hij daar mee stopt moet ik rennen om op de kooi of standaard te komen en dan probeer ik met een sprong toch op zijn schouder te komen en geef hem dan snel kusjes, omdat ik anders bang ben dat hij mijn spelletje de volgende keer wel weer mee wil spelen.

Zo dat was het weer voor vandaag en hoop snel iets van jullie te horen.

Groetjes van jullie kleine meid,


Elfje

Ivy

 :) :) :)

Hoi Eflje.
Bedankt voor jouw lief berichtje!
De schatkamer is inderdaad al verhuisd sinds een paar weken. Het is hier nog erg romellig en mijn valkjes hadden wat te verduren, jouw mama en papa vonden al die geluiden ook niks... De ergste nog vinden ze de buurkat, die ze heel interessant vindt en heel vaak voor het raam komt te zitten! Dan schrikken ze zich een hoedje. Gelukkig kan de poes niet naar binnen...
Het wordt in de zomer wel opletten!

De voggies zitten nu dus al twee weken opgesloten. Ik kreeg vandaag pas een bericht dat mijn schuifdeur die tussen de woonkamer en vogelkamer komt, is aangekomen en kan geleverd worden. Deze weekend dus even monteren en kunnen ze eindelijk los. De woonkamer is te gevaarlijk en er is eigenlijk amper plek om te landen, wat Makker al heeft uitgevonden toen hij ontsnapt is tijdens eten geven... wie anders he. Dan maar op de grond hehe.

Mijn huis is al bijna af, vandaag heb ik de laatste stuk laminaat gelegd in de woonkamer en nu ook even de salontafel in elkaar gezet, kan ik morgen tenminste fatsoenlijk eten, niet meer op mijn knieeen.

Inmiddels heb ik leren tegelen en heb ik een muurtje met Aad getegeld en eentje helemaal alleen, waar ik dus erg trots op ben  ;D, en ook zelf gevoegd. De badkamer is dus ook al zo goed als af, moet nog een nieuwe radiator kopen, de oude was verroest.

Keuken ziet er geweldig uit, ik mis alleen nog tegels maar ja, op een gegeven moment is het geld op, dan moet je weer even wachten :D

De grote opruiming kan dus bijna beginnen, ik moet alleen nog wc betegelen en we gaan dit weekend met Aad proberen uit te vogelen hoe wij deze lager kunnen ophangen, want de man die het kwam monteren dacht dat ik een reus was...

Het einde is in zicht, nog even en kan ik genieten van mijn voggies en van mijn nieuwe huis.

Uiteraard komen er dan veeeel foto's!
Sorry dat ik hier zo weinig bent, het huisje gaat wel eventjes voor :p

Tot gauw weer!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Klinkt allemaal geweldig .... ben heel benieuwd naar je foto's!!  :D

En je toilet lager .... als het niet lukt kun je misschien de vloer verhogen .... kun je er wel bij.  ;)

SUcces met de puntjes op de i zetten.

Groetjes van Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda

He Caroline, je bent me voor. Ik dacht ook meteen, de vloer wat verhogen!

Hoi Ivana, ik ben erg benieuwd naar je nieuwe huisje! En als de gelegenheid zich voordoet kom ik graag een keertje kijken bij jou en je schatkamer (waar de deur nog voor moet  ;D ;D).

Fijn dat Aad je komt helpen! Misschien kunnen jullie straks samen een klusbedrijf beginnen. Via het forum kun je vast wel klanten winnen  ;D ;D

Liefs, Gerda

Sanna

Heej Ivana!

Joehoe! Einde is in zicht ;D. Zullen je vogies ook errug happy van worden ;).

Toilet verlagen hè... heb je al wel de vloer getegeld? Want dat schijnt nog wel een veelgemaakte fout te zijn. Toilet netjes op hoogte gehangen, daarna vloer betegelen..... en dan zit je met je knietjes in je nek :o. Noemen ze ook wel een elfjes-toilet ;D ;D

Maar super hoor, ben reuze benieuwd. Zo langzamerhand wordt het dan toch echt thuis...

Groetjes, Sanna

Ivy

Hoi hoi dames!
Nou, het is gelukt hoor. Vloer verhogen was geen optie, want het zat echt 12 cm te hoor en zo'n hoog opstapje is ook gevaarlijk. Maar Aad is gewoon heel handig.
Het is nu dus af en kon ik me concentreren op de woonkamer - ik heb nu de meubels in elkaar en begin langzaam uit te pakken (nog wel heel langzaam hoor, eindelijk kan ik morgen uitgerust naar mijn werk ipv helemaal op)...

De schuifdeur zit er ook tussen sinds vorige week zondag en wat was dat een feest! Ze hebben daarna twee dagen de kooien niet ingestapt! Ook niet om te eten, ze hebben alleen buiten gegeten en de voerbakken in de kooi raakte ze niet aan... Gelukkig zijn ze nu weer normaal, ik sluit ze 's nachts namelijk toch op en ze luisteren weer en gaan netjes de kooien in.

Ik heb beloofd om jullie met de foto's te verwennen, dus bij deze.
Eerst mijn eigen voggies.
Ik begin met mijn kleine favoriet, Brokkie. Dat schattige blik in zijn enorme oogjes heeft hij altijd trouwens :p



en nog eentje


Mischka




Sammy




en Joepie




Nicky






Makker


de plofkip




van ploffen word je moe!


Leia, nog steeds even moeilijk om op de foto te krijgen. Ze wil alleen gekroeld worden als ik foto's wil maken...  ::)







Jessie, mooi geel aan het wezen


Jelle is naar een verkeerde kapper geweest volgens mij




En zoals jullie bij Karin hebben kunnen lezen heb ik nu ook vier logeetjes. Wat een schatjes!
Vooral Paco. Die was nog moeilijker om op de foto te krijgen, want hij springt gelijk op mijn schouder. Hij heeft vandaag met mij gestofzuigd, gedweild en foto's upgeload... heerlijk valkje!




Vicky is erg mooi en ook heel schattig. Ietsje onhandiger dan de rest, maar ja, ben het gewend van Joepie :D






Xena lijkt heel erg op Mischka. Als ze iets verder zitten, kan ik ze niet uit elkaar halen!


en last but not least, mooie Nienah








En dit is hun woning... de schuifdeur tussen woonkamer en vogelkamer







Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Kaatje

Hoi Ivana,

Je hebt een prachtig, leuke woning ! Fijn dat je je nu kan concentreren op de woonkamer en het uitpakken en super dat je de meubels in elkaar hebt  :D

De vogelkamer is echt een plaatje geworden en de schuifdeur is echt heel mooi en handig.

Wouw, wat een schitterende foto's heb je geplaatst en wat is Brokkie toch een heerlijk ventje met zijn mooie kuif, maar ook al je andere valkjes zijn schatjes  :-*  :-*

Rick kwam net snel kijken en zat met open mond toen hij de foto's van Paco en zijn meisjes zag, uiteraard zat ik er hetzelfde bij  ;)

Waar ik kan internetten is tegelijk een klein cafe en ik heb natuurlijk gelijk de valkjes laten zien. Wat lief dat je ook foto's hebt genomen van Paco en de meiden en wat zien ze er goed uit !!!

Hihi, ja Paco wilt altijd meekijken vanaf de schouder als je aan het schoonmaken bent en hij blijft gewoon heerlijk bij je zitten, het is heerlijk om te lezen dat jij hem ook zo'n schatje vindt  :D

Wat zien Vicky, Nienah en Xena er ook happy uit, ik kan echt zien dat ze alle 4 volop genieten, echt een heerlijke gedachte !

We kunnen het niet genoeg zeggen hoe blij we wel niet zijn dat ze bij jou mochten komen logeren !

Ik wens je nog een fijne avond en tot donderdag  :-*

Liefs, Karin

Ali en Mark

Hi Ivy, ookal zie ik je morgen gewoon weer "in person", wil ik effe zeggen dat je prachtige foto's weer hebt gemaakt. Ziet er inderdaad wel mooi uit, de foto's met die kleur van je muur op de achtergrond. Je hebt me geinspireerd en ik heb ook foto's gemaakt vandaag. wou alleen heel graag van die actie foto's maken, zoals Aad die heeft in z'n dagboek, maar ik zat er echt anderhalf uur, maar niks geen actie of ik was steeds te laat als ze begonnen met vliegen ::)

Met Bonnie gaat het wel, ze kwam vandaag steeds bij me zitten en liet zich zelfs een beetje kroelen. Vanonder is ze alleen nog wel smerig en ze wil niet badderen of met me douchen. Heel irritant. Misschien als ze bij jou komt logeren dat ze zich wil wassen, want ik weet het niet meer met die viespeuken van mij. Alleen mopje wil met me douchen, het badje wordt nooit gebruikt en als ik kom spuiten met de plantenspuit vliegt alles uiteen uit paniek. Dus...beetje jammer :-[

Nou tot morgen dan maar weer!

Groetjes!