Het Valkjesparadijs (Foto's van mijn geelwang)

Gestart door caro, 10 maart 2007, 14:26:37

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Caro

Ik zal zo eens even gaan kijken in mijn boekje hoor. Volgens mij heb ik dan echt over je bericht heen gelezen.  :'( :-\ Sorry.....

Wat mooie foto's zeg. Ik heb ook een kwarteltje dat zit te broeden, is zo lief. Ze zit er ook echt heel trouw op.

Groetjes

Mara

Anke

Hoi Caro,
Als ik het zo lees, kan jij wel een voliere soap gaan beginnen...Wat is het gezellig in de voiliere bij jou ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

caro

Hoi Rianne,

Zulke dingen gebeuren altijd als je je camera niet bij de hand hebt :-[ :P.
De kakariki moet inderdaad niet te veel helpen. Mitchell wordt erg ongeduldig die wil erg graag Pikachu naar binnen hebben.

-----------------------------------------------------------------------

Hoi Yvon,

Dat is altijd zo :-[ :-\. Ik heb wel de kakariki vastgelegd met de camera. De rosella heb ik niet meer zien stoeien met het gierst :-\ ;).

------------------------------------------------------------------------

Hoi Marlies,

Dat is met kinderen ook zo. Eigenlijk moet je altijd maar een camera om je nek hangen :P ;).
Ik zie liever mijn vogels als de tv ;) ;D.

Hoi Mara,

Geeft niet hoor ;) ;D. Ik heb weer een berichtje geplaatst in je boekje :) ;) :D ;D.
Ik heb vorig jaar 2 jonge kwartels gehad. Dat is echt schitterend om mee te maken. Ze zijn alleen maar 2 dagen oud geworden, helaas :'( :-\.

Hoi Anke,

Dat is een idee ;). GTST maar dan voor dieren ;D.

=======================================

Zo heb je geen nieuws en zo heb je heel veel nieuws ::) 8).

Beauty en de geparelde wildkleur zijn vanmiddag uitgevlogen. Nog 1 te gaan. Bijna tijd om weer afscheid te gaan nemen van een paar valkjes :-\. Gelukkig mag Beauty hier blijven ;) :D.

Het eitje van Grisha en Coco piept nog steeds. Morgen waarschijnlijk weer een donsje ;).

Ik heb nog een leuk filmpje gemaakt van de kakariki en Pikachu. Ik zal dat filmpje morgen plaatsen.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Mara

Hoi Caro

Ik heb het gezien en gereageerd. Kwartels zijn lief alleen het is zo moeilijk om natuurbroed groot te krijgen. Geef jij je kwartel nog wat extra's? Heb het eivoer op de grond staan en vandaag heb ik ook brood op de grond gelegd.

Heb jij al eens geprobeerd om je rosella's gedroogd fruit te geven? Hier vinden ze dat heerlijk. En mag ik vragen wat voor voer dat je ze geeft?

Trouwens wel fijn er al twee kleintjes zijn uitgevlogen. Ik weet nog goed van vorig jaar dat we echt zaten te kijken wie komt er nu het eerste uit. Geweldig gewoon.

Mara

Anja

Hoi Caro,

Nou ik heb genoten van je prachtige foto's hoor. En Beauty is een echte beauty hoor. Groot gelijk dat je ze zelf houdt.

Groetjes Anja

caro

Hoi Mara,

Ik heb het gelezen. De kwartels krijgen gewoon wat alle vogels krijgen. Het eivoer hangt vlak bij de grond.

De rosella's krijgen gewoon ook hetzelfde voer. Ik haal altijd zakken van 25 kilo bij een dierenwinkel, gewoon een eigen merk. Gedroogd fruit heb ik nog nooit gegeven. Wat voor fruit is dat en haal je dat gewoon bij de supermarkt.

Hoi Anja,

Ik vind het echt fantastisch dat je er weer bent. Ik heb een berichtje geschreven in je dagboekje. Leuk dat weer een beetje bijgelezen hebt in mijn dagboekje.
Ik ben ook erg blij met Beauty.

Ik heb weer nieuws, het houdt hier niet op. Alle jongen zijn nu uitgevlogen.

Hier de 3 van Pride en Joy. Ze zaten heel zielig op de grond, ze vonden het geloof ik niet zo erg leuk. :-\

Er is weer een donsje geboren. Het is een wit donsje van Grisha en Coco :-*. Het donsje komt precies op een goed moment, alle jongen uitgevlogen dus ik heb weer tijd voor donsjes :-* ;D ;).

De trots ouders en het donsje :-*

Ik hoop zo dat dit goed mag gaan, want het wil iedere keer maar niet lukken met donsjes. Terwijl ze vorig jaar een nest van 6 jongen hebben groot  gebracht.

Groetjes

Caro

Saar

Gefeliciteerd met je witte donsje!!!
Wat voor mutaties krijg je allemaal  uit Grisha en Coco?
Groetjes Saar :-*

Mara

Citaat van: caro op  9 mei 2007, 10:40:48
Hoi Mara,

Ik heb het gelezen. De kwartels krijgen gewoon wat alle vogels krijgen. Het eivoer hangt vlak bij de grond.

De rosella's krijgen gewoon ook hetzelfde voer. Ik haal altijd zakken van 25 kilo bij een dierenwinkel, gewoon een eigen merk. Gedroogd fruit heb ik nog nooit gegeven. Wat voor fruit is dat en haal je dat gewoon bij de supermarkt.

Groetjes

Caro

Hoi Caro

Het gedroogde fruit haal ik bij de dierenspeciaalzaak maar mensen kunnen dat ook eten, dus je kunt het ook in de supermarkt halen, ik heb nu ananas, lychee en bananen als gedroogd fruit. Verder laat ik tegenwoordig het voer mengen met 2x5 kg. papegaaienvoer. De valkparkieten en grasjes eten het kleinere grut er uit en de rosella's het grote. Alhoewel ik ook al de valkjes en grasjes met de grote zaden heb zien slepen en eten. Dus dat komt wel goed.

Voorheen gaf ik de papegaaienmix altijd zo, maar nu laat ik het dus gewoon mengen, net zo makkelijk.

Vandaag hebben ze zo'n snoepstaaf van de Vitakraft gekregen, in Duitsland was die in de aanbieding, 5 halen 4 betalen, was eigenlijk alleen voor de grasparkieten maar ach, de rest lust het evengoed.

Hier heb ik het eivoer zolang maar op de grond gezet, dan kan het hennetje er ook bij. Ben zo benieuwd.

Mooie foto's trouwens!!

Mara

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Gefeliciteerd met je nieuwe donsje ! stel je voor dat je je zou gaan vervelen nu de anderen zijn uitgevlogen ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

caro

Hoi Saar,

Bedankt.
De mutaties die ik vorig jaar van hun heb gehad zijn witmaskers en geparelde witmaskers.
Misschien zit er bij Grisha en Coco ook een verborgen split, net zoals bij Dee Dee en Dexter ;). Zou leuk zijn, ik zou het wel leuk vinden om een bonte witmasker hieruit te krijgen. Nog even geduld hebben.

Hoi Mara,

Dank je wel  voor de informatie over het voer. Ik zal ook eens kijken voor gedroogd fruit.

Hoi Caroline,

Dank je wel voor je felicitatie. Leuk hoor na 6 gele donsjes weer een wit donsje. Misschien vanavond of morgen nummer 2.

Hoi Anke,

Dank je. Nou, dat is erg vervelend om niks te doen te hebben ;) :) ;D 8).
Vervelen als moeder  zijnde 8) ;D :D, ik weet niet wat dat is ;D ;).
Ik geniet zo verschrikkelijk van mijn dieren dat ik het heel leuk vind wat er allemaal gebeurd. Ik zou niet zonder ze kunnen. Ze helpen mij door moeilijke tijden te komen.

Gisteravond paniek in de voliere. De rosella man viel Dexter een paar keer aan :-\. Dus de rosella's zitten weer apart.

Pikachu heb ik vandaag binnen gehaald om een beetje wennen. Het is een rustig valkje en zat lekker heel de tijd op mijn schouder en ik kon d'r lekker aaien.

Met het donsje van Coco en Grisha gaat het goed. Nu ligt er een 2e eitje te piepen. Dus vanavond of morgen weer een donsje :).

De kakariki zit nog steeds de jonge valkjes te voeren. Het is  zo'n lief gezicht :-*.

Groetjes

Caro

Anja

Hoi Caro,

Gefeliciteerd met je witte donsje. Wat een poepie om te  :-* :-* :-* :-* :-*
En de drie valkjes alweer uitgevlogen. Leuke foto's en ze kijken idd van wat moeten we nu hier op de grond ;D ;D ;D.
Beetje onwennig maar dat zal wel goed komen.
En nu nog een piepei. Spannend zeg.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Caro

Ik herken het wat je zei van het aanvallen van de rosella's, heb het hier ook gehad en toen hebben ze diverse weken apart gezeten en nu zitten ze weer bij elkaar. Het is momenteel zelfs zo gezellig in het nachthok dat alle vier de hoeken bezet zijn, rosella's tegenover valkparkieten en als de ene naar buiten gaat, houdt de ander de eitjes mee warm. Vreemde beesten hoor, het zijn wel nepeitjes.

Het voer, het heeft hier ook een tijdje geduurd voordat ik door had wat rosella's lekker vonden. En nu blijkt dus ook dat de valkjes en grasjes het lekker vinden, dus dat is mooi meegenomen.

Gefeliciteerd met je piepei.

Liefs

Mara

Anja

Hoi Caro,

Is het nog steeds een piepei?

Groetjes Anja

caro

Eventjes snel, ik heb het een beetje druk.

Er is een 2e donsje geboren bij Grisha en Coco :) ;) :D.

Ik vind het wel heel erg leuk na 6 gele donsje om nu 2 witte donsjes te hebben.

Ik heb ook nog even foto´s gemaakt.

Donsje van woensdag :-*

Donsje wat vanmorgen is geboren :-*

De 2 donsjes

Groetjes

Caro