4 juni 2024, 09:49:07

Gevoelig voor licht?

Gestart door jorgen.bodde, 3 maart 2007, 14:04:36

« vorige - volgende »

jorgen.bodde

Hoi Allemaal,

Het valt me op dat lukas in de morgen nadat ik hem uit zijn kooi heb gehaald, vrij rustig is. Hij blijft zitten waar hij zit, en zit maar wat te suffen. Als de gordijnen open gaan leeft hij op. Het is nu eigenlijk al een tijdje aan de gang dus ik vroeg me af of valkjes in een soort avond / nachmodus zitten als het te donker binnen is.

Hij fluit zowat niet, maar zodra er dachlicht is gaan alle registers weer open.

Heeft iemand anders wat wel eens meegemaakt?

Geroetjes,
- Jorgen
Mijn valkjes zijn: Sjors (†) , Dewey en Lukas

Mara

Hoi Jorgen

Ik weet het niet zeker maar ik weet wel dat valkjes nachtblind zijn. Daarom heb ik in de voliere ook altijd een nachtlampje aan zodat ze zien waar ze vliegen als er 's nachts iets is.

Omdat we eigenlijk door het hele huis rolluiken hebben behalve in de gang, beginnen ze hier meestal wel al wat vroeger te fluiten.

Groetjes

mara

Inge88

Ik deed altijd een handdoek over de kooi, omdat mijn valkje vaak 's nachts schrok van dingen (ik vermoedt lichten van auto's) en ging vliegen tot bloedens aan toe.

Als ik 's morgens de handdoek eraf haalde werd ze ook pas écht wakker... dit lijkt mij volkomen normaal  :)

hennie

Hallo,

Sommige mensen doen een doek over de kooi als de vogels erg krijsen. Ze schijnen dan direkt stil te zijn. Ze worden dus idd rustig van een donkere omgeving.

Ik doe 's avonds voor het slapen ook altijd een plaid over de kooi van mijn valkje. Ik heb dan toch het idee dat ik hem wat "toe dek". Ik vind zijn omgeving voor de nacht dan ook wat rustgevender.

groetjes, Hennie

jorgen.bodde

Hoi,

Ik vermoed dat het dan te schermerig is in mijn huis. Hij schiet rond 20:00 in de nachtmodus, het kan ook zijn dat hij de hele dag natuurlijk druk bezig is geweest met van alles en nog iets en dat hij het zat is. Vanochtend werd hij weer wakker pas nadat ik mijn gordijnen open had gedaan.

Het lijkt me idd niet meer dan logisch dat bij weinig licht de vogels een stil plekje zoeken, omdat ze niet kwetsbaar willen zijn voor gevaren uit de natuur ..

Groetjes,
- Jorgen
Mijn valkjes zijn: Sjors (†) , Dewey en Lukas

Mara

Hoi Jorgen

Hier is nu ook weinig licht aan en alleen Pipo, mijn grasje is aan het kwebbelen. Lotje is aan het dutten en Punky slaapt met koppie tussen de veren....En het is net acht uur.

Groetjes

mara