16 mei 2025, 13:05:43

help

Gestart door p.roberti, 7 februari 2007, 12:40:05

« vorige - volgende »

p.roberti

goedemiddag ik ben paul en heb sinds twee maanden een valkje ik kom net thuis van school en me valkje deed een beetje raar zijn ontlasting bleef al vaker aan zijn veren hangen en dat maak ik dan altijd schoon gelukkig is hij tam en is dat geen probleem maar ik kom net terug en toen zag ik dat hij al ze varen rond de anus er uit heeft getrokken en daar ben ik erg van geschrokken wat moet ik nu doen kan ik de plantenspuit gebruiken om de rest er van af te halen en moet ik het dan droog makenen mag dat met de fuhn ik hoor het graaag snel ben best wel ongerust

p.roberti

wil iemand me helpen want hij zit nu helemaal te trillen heeft iemand advies voor mij alvast bedankt

hennie

Hallo P.Roberti,
Wat erg voor je, ik weet ook niet wat je moet doen, maar ik leef met je mee!
Kun je niet snel een afspraak maken met een dierenarts. Hou je vogeltje in de tussentijd goed warm! (denk ik)
sterkte er mee en ik hoop dat je snel een goed advies krijgt!
groetjes,Hennie

p.roberti

dank je wel voor het advies en het medeleven heb net de dieren arts gebeld hij zei dat het geen kwaad kan en dat hij mischien trilt om dat hij het koud heeft maar vindt het toch wel erg maar als de dieren arts het zegt dan geloof ik dat wel dank je wel gr: paul

Rianne

Hoi Paul,

neem van mij aan, valkjes trillen niet als ze het koud hebben. Als ze trillen, laten ze de lucht door de veren circuleren. Dit is heel normaal.
Alleen het veren trekken vind ik niet normaal. Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met een vogelarts, via het menu links kom je bij een overzicht, misschien is er 1 bij je in de buurt. Dan kun je je probleem voorleggen en vragen of het nodig is om een ontlastingsonderzoek te doen. Als het steeds blijft plakken is er denk ik wel iets mis. Dit onderzoek is niet zo heel duur en misschien komt er wel iets uit.

p.roberti

dank je wel voor het advies de dierenarts die ik heb gebeld is ook  een vogel arts en de ontlasting blijft ook niet altijd hangen heel raar eigenlijk maar hij zit nu gelukkeig weer rustig op mijn schouder net was hij een beetje afstandelijk zeg maar maar ik zal zeker een afspraak maken want hij is ook nog nooit nagekeken  ik weet niet of dat nodig is bij een valkje maar het kan natuurlijk geen kwaad dank u  voor uw advies ik ben blij dat hij alweer rustig is en nergens last van lijkt te hebben ik ga zo even aloe vera halen want ik las ergens dat dat goed s voor zijn vleugeltjes is dat een goed idee??? danhjewel gr: paul

Arno

Hoi Paul,
Ik zou hat valkje even ontwormen dat is sowieso wel aanteraden, kan heel simpel zelf bij de dierenwinkel kunnen ze je verder helpen
Ontlasting die blijft plakken kan wormen beteken en als hij als zijn veren daar weg trekt zal het wel goed jeuken.
Groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Rianne

Wat is er met zijn vleugeltjes dan? Of bedoel je de veren? Ik spray mijn valkjes alleen met kraanwater, wat op kamertemperatuur is. :)

p.roberti

dankje wel voor het advies ik heb gelezen dat aloe vera goed was voor zijn veertjes dus dacht ik michien is dat wel slim ik heb een afspraak gemaakt met de vogel arts om dat ik dus niet wist of een wormenkuur kwaad kon als hij niks heeft ik heb laats een konijntje gevonden gewoon buiten bij mij in de buurt hij was hartstikke dun en toen  heb hem gewoon een wormenkuur gegeven maar ik wist niet of dat kwaad kon bij een valkparkietje harstikke bedankt voor jullie reacties en ik zal even wachten op wat de dieren arts  zegt voor dat ik wat doe dankjewel gr: paul

p.roberti

ik heb een wormenkuur ghaald en toegedient ik wou jullie nog ff bedanken voor jullie advies gr paul

hennie

Hoi Paul,
Hopelijk zal alles nu weer over zijn na die wormenkuur!
Gelukkig maar!
groetjes,Hennie

p.roberti

hoi ja het gaat wel goed hij had net in ze waterbakje gepoept en toen zag ik iets wat leek op een worm van een centimeter of 4 dus dat zal de boosdoener wel geweest zijn nou nu is hij er geweest ;D gr:paul

Rianne

Hoi Paul,

denk eraan de kuur na een week of 2 te herhalen. Als er eitjes zijn achtergebleven, en die komen uit, heb je die ook meteen te pakken.

hennie

Hoi Paul,
Draai ze allemaal de nek maar om!!
groetjes, Hennie

chica

ja doe dat,
maar ik hed eens een vraagje aan jou
hoe ziet een worm eruit.rare vraag misschien maar zie je heel duidelijk dat het een worm is?
ik wou eens weten hoe je wormen kon herkennen ;D
groetjes ilse ;D