16 mei 2025, 16:50:34

vraag over vliegervanger

Gestart door madam mikmak, 14 oktober 2006, 14:12:24

« vorige - volgende »

madam mikmak

we zijn ons net rot geschrokken, ik heb hier zo'n vliegenvanger hangen, en ik haal hem iedere keer weg als Kuif vliegt, maar vanmorgen vergeten, en nu is Kuif er dus tegenaan gevlogen, ineens een hoop gekrijs achter me, wij samen Kuif los gemaakt, die hing nu natuurlijk gelijk in onze vingers, maar het is gelukkig goed afgelopen, hij zit nu met èèn plakvleugel in de kooi, maar zou ik hem ergens mee kunnen besproeien (misschien met Aloë Vera), dat die plakzooi er sneller uitgaat, want ik denk dat hij nu niet zo goed kan vliegen, want die veertjes zitten aan elkaar geplakt, en wachten tot het eruit gegroeid is, duurt te lang, ik wens jullie een prettig weekend, groetjes Elly :-)

Paauwtje

Wanneer hij tam is zou ik hem douchen met lauw water of gewoon in een bak met lauw water met daarin Aloë vera
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Anja

Hoi Elly,

Wat je het beste kan doen is het volgende:

Resten van de vliegenvanger verwijderen met lampenolie of groene zeep en goed afspoelen en afdrogen.

Groetjes Anja

Riny

Hoy Elly
Ik heb even voor je rond gesnuffeld op het forum.
Dit heb ik gevonden.
veel succes Riny :D

Citaat van: elfelfje op 13 augustus 2006, 18:54:14

als je valkje de stroop van die vliegenvanger op zijn veren heeft gekregen kan je dit met neutrale lampenolie verwijderen ( waar je ook stickers mee af kunt halen). Je moet daarna je valkje wel goed afspoelen.

Bowie90

Zwitsal werkt ook best goed  :)
En wat er echt niet uit wil zou je er ook nog uit kunnen knippen.

tamara

28 januari 2007, 21:07:17 #5 Last Edit: 28 januari 2007, 21:09:24 by tamara
ik heb gelezen in een topic wat hieronder staat en lijm?? heet  dat lampenolie echt super giftig is voor valkjes.
Groene zeep werkt wel heel goed.
zie deze link:

Hier meer info over lampolie: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,21618.0.html

groetjes tamara en tequila en amigo

Agnes

Ik heb mijn valkje met lampenolie heel goed schoon gekregen.
Wel heel goed nagespoeld natuurlijk.

Ze heeft er (gelukkig) niets aan over gehouden.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.