8 augustus 2025, 14:00:52

Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Valerie

Lin,

Ik wil jou en je vriend een hele fijne vakantie toewensen. Geniet er maar van. Maak je wel veel foto's?  ;D

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Lin

Hele fijne vakantie!! Geniet er maar lekker van.

Mara

Inge88

Inge88

Hi,

Als het goed is ben je al terug. Hoe was het??

Lin

we zijn weer terug sinds de 11e (12e geland) maar daarna griep gekregen en daarom niet online gegaan. Nu is het op mijn werk ook veranderd maar dat horen jullie nog wel. Wel heb ik minder tijd nu voor het forum. Helemaal beter ben ik nog niet, ik hoop dat ik niet iets uit Egypte heb opgelopen. Maar fotos krijgen jullie nog te zien en een verhaal erbij.

Met de vogels gaat het goed. De grasjes zijn na mijn vakantie naar buiten gegaan. Ze doen het hartstikke goed. ik zal weer eens foto's maken van de vogels.  :)

maveef

Hoi Lin, vervelend dat je griep hebt opgelopen op je vakantie :( Hoop dat het snel weg is.

Fijn dat het allemaal goed is gegaan met de vogeltjes :D

In mijn logboek heb ik een foto van DeeDee neergezet en een filmpje van haar met Dexter.. Het zal me niet verbazen dat ze binnenkort of na de winter gaat wipwappen..

Ben benieuwd naar de foto's :D

Inge88

Hi Lin,

Ik ben benieuwd naar je verhaal en de foto's.
Naar dat je griep hebt gekregen na je vakantie. Hopelijk heb je niks opgelopen uit Egypte.
Wel jammer dat je minder op het forum zult zijn. Maar werk gaat voor hè?  :)

Super dat de grasjes zich ook thuisvoelen in de voliere. Wie zitten er nu eigenlijk nog binnen?

Lin

Ik ben weer helemaal beter sinds gisteren  :)
Vandaag de hele dag schoongemaakt omdat de nieuwe bewoners komen kijken. en nu tijd om online te komen.

Op mijn werk is het allemaal veranderd en ook de werktijden.Wel balen want internetten kan ik niet meer zoveel. Maar ik ga mijn best doen want ik miste het forum wel. Maar weer even een update over de vogels!

Het koppel Bont en Blauw (grasjes)
Zoals ik al schreef heb ik de grasjes dus buiten zitten. Ze vliegen direct naar buiten als de deurtjes s ochtends open zijn. meestal gaan ze met z n tweeen op de bodem scharrelen. Wel is de neusdop avn de pop helemaal opgebleekt.Ik zal even met mijn buurvrouw kijken of het iets is. Verder ogen ze prima.

Timmio en Alanya
die gaan na de verhuizing direct opart in huis. Ik wil met hun weer binnen gaan kweken. Ik heb er erg veel zin. Hopen dat de rondes goed lopen. Ze zijn nog steeds altijd bij elkaardus die liefde zit wel goed.

Kaiyo en Kashira
Is een onopvallend stel. Je hoort ze nooit en ze vallen eigenlijk nooit op in gedrag. Wel kroelen ze elkaar nog maar gaan ook wel eens uit elkaar een tijd.

Yasuo en nieuwe partner Seroiya
Seroiya heb ik naar buiten gedaan. We moeten die kamer opruimen en ik heb dan geen quarantaine plaats meer en daarnaast oogt ze goed. Het gaat echt stukken beter met haar.Ze was meteen opgenomen in de groep. Het vinden van het binnenhok gaat prima. Ik kan het voer in het binnenhok hangen en ze komen zelf s avonds weer binnen en dan doe ik de deur dicht. Yasuo is nog druk aan het versieren maar alleen nog geen valkje. Vanavond was ie in de hoek van het binnenhok aan fluiten.

Ayla en Tiamo (enige die binnen zitten)
Tiamo gaat prima maar Ayla niet. Ze is nu aan het krabben en trekt veertjes en tiamo doet het nu ook. Ik moet haar maar even goed inspecteren of ze wat heeft. eten van de pellets gaat niet zo goed helaas..
:-\

Morgen gaan rianne en haar moeder en ik naar Zwolle naar de vogelmarkt. Dus als je ons ziet spreek ons maar aan als we je niet herkennen.  ;D

Gerda

22 september 2007, 18:42:54 #504 Last Edit: 22 september 2007, 18:46:38 by Gerda
Hoi Lin,

De kleur van de neusdop van een gras-popje kan varieren van beige tot donkerbruin. Als ze jong zijn is de neusdop meestal roze.
De variatie in kleuren kan te maken hebben met de geslachtsdrift.

Groetjes, Gerda

Lin

En als ie van echt donkerbruin naar wit gaat, dan willen ze broeden?

Gerda

Wat ik heb meegemaakt vroeger was het andersom. Als ie van beige naar donkerbruin ging, dan was het popje broeds.

Als ie heel wittig is, dan zou ik opletten of het geen schimmel is of schurftmijt.

Groetjes, Gerda

Saar

Hoi Lin
Dat gebeurd bij mijn popjes ook altijd na het broedseizoen.
Ik zou me er geen zorgen over maken. Als het neusje echt donkerbruin is, dan ligt dat ook zo hoog op de neus. Als ze niet meer broeds zijn valt dat velletje eraf en dan word hij wit. Langzaamaan word hij dan weer bruin. Zo ervaar ik het tenminste iedere keer.
Heb je een foto van het neusje?
Groetjes Saar :-*

Lin

oh oke! zal van de week een foto maken.

Lin

Ik ben druk bezig met de voorbereidingen op de verhuizing van de dieren naar mijn ouders. Gisteren al en deel geschilderd van waar de vogels komen (kunnen niet bij het verf). Het huisje moet toch schoon dus maar meteen opgeknapt. Ik zal natuurlijk even fotos maken van hoe we het opbouwen en waar ze komen. Ik heb al weer veel fotos van ze gekomen.  Ik laat ze nog wel  bij mij in het binnenhok hier zitten. Dan kan ik ze gewoon blijven verzorgen.

Daarnaast moeten onze eigen spullen ook verplaatst worden dus veel zal ik niet op internet zijn :-\

Groeten Lin