Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Inge88

Spannend zeg hun eerste nestje! Ik ben ook erg benieuwd naar de valkjes.

En dat ei is echt mini ja  :P Zou dit voorlopig even het laatste ei zijn?

Caroline

Je hebt je titel verwijderd van je dagboek, ik kreeg een notificatie maar moest even naar pagina 1 om te kijken van wie dit dagboekje was.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Van Lin natuurlijk dat staat er toch naast? :D

Caroline

Niet als je in het dagboek komt via de link in je notificatie zoals ik schreef.  ;)

Dan kom je in het laatste berichtje, dat was hier de bovenste v an de pagina, die van Inge met een titel 4 bevruchte eitjes ........

Niks wijst er dan op dat dit Lin haar dagboekje is hoor.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Hey Inge,

zeker spannend!  :D

Caroline,

Hoe kan dat nou? Ik heb alleen het eerste bericht veranderd van naam. Nu wel alles goed? Of heb je de melding gewist?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ah op die manier. :) Ik gebruik geen notificaties, ik kijk naar het icoontje "nieuw" wat er achter een topic staat :)

Caroline

Was voor de crash ook erg makkelijk, alleen helaas na de crash begint ie bij het aanklikken van "nieuw" bij pagina 1, vind ik niet echt makkelijk.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Lin

eindelijk weer eens een paar dagboeken doorgelezen.  :-[
Helaas bij velen kweekpoblemen  :-\

Hier zijn ze in de rui volgens mij want ik wordt gek van de veertjes in de kamer. Ik wacht nog even met ze naar buiten te doen. Maar dat wil ik zeker binnenkort gaan doen. Verder zijn Yasuo en Naiar aan het wipwappeen en Kaiyo maakte de geluidjes erbij. En dat kijkt dan heel raar als je dat niet verwacht. Verder is een van de pootjes van de kwartels verlamt. Ik zie helemaal geen verdiking of verwonding, maar het is wel geheel verlamd. Gelukkig red ie zich prima.

Lin

Een tijd geleden zijn Yasuo en Naira en Kaiyo en Kashira naar de buitenvoliere gegaan. Ze zijn nu klaar met kweken en met Yasuo en Naira wil ik nog even wachten. Het binnenhok is met een deurtje gesloten zodat Timmio en Alanya hun jongen in rust kunnen laten opgroeien. Nadat de jongen groot zijn wil ik de ouders ook naar buiten doen. dan zijnz e met hun zessen in de buitenvoliere. Net voor mijn vakantie in september wil ik wil een blok ophangen. Of bij Alanya en timmio of bij Naira en Yasuo waarschijnlijk in het binnenhok van de voliere weer.
Tiamo en ayla laat ik binenn ivm de weinig veren die ayla heeft. omdat er nu twee kamervolieres leeg zijn ben ik nu die aan het schoonamken en op de zolder aan het plaatsen De speeltjes krijgen Ayla en Tiamo in hun kooi. Dsu over drie weken waarschijnlijk een tijd zonder jongen.

Groeten, Lin

Lin

Ik heb leuk nieuws!

De Japanse kwartel vrouwtje die geen partner heeft is aan het broeden geslagen. Ze zit nu op de eieren van 2 chinese kwartel vrouwtjes die wel een man hebben. Eind deze maand kunnen er misschien jonge kwartels zijn ze broed nu bijna een week al onafgebroken. Ik hoop het natuurlijk erg, ik heb al diverse mensen die graag willen. en het lijkt mij zo leuk in de voliere!  :D

Rianne

Wat grappig dat ze zo goed broed :D Je mag er straks wel op letten dan dat de kleine kwartels niet door het gaas kunnen ontsnappen.

Lin

Dacht ik ook aan. Als het bijna zover is even wat planken vastmaken.

Mara

Hoi Lin

Niets is zo grappig als een kleine kwartel in je voliere. Heel erg leuk.

Mara

moonwitch (diana)

Hoi Lin

Hier zit ook een kwartelhennetje op eitjes te broeden, eigenlijk haar 2de nestje al.
De eerste waren niet uitgekomen en bij het openen van de eitjes zaten er kleine dode kwarteltjes in.
Het probleem is dat je niet weet hoelang ze over het broeden doen, en als je er achter ben lopen de kleintjes al rond en worden gepikt door heet haantje.
Dat is mij in voorgaande jaren regelmatig ovberkomen.
In de 4 a 5 jaar dat ik kleintjes van de kwartels heb gehad hebben het er 2 maar echt overleefd.
De rest is of in het ei afgestorven of dood gepikt door de haan en andere hennetjes.
Ik hoop dat je er op tijd bij bent, en zo de kleine kwarteltjes kan redden.
Veel succes :D.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer