5 juni 2024, 13:06:35

My cute little Cathi's...

Gestart door Monky, 15 juli 2006, 10:37:50

« vorige - volgende »

Saar


Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Ach wat erg...
Veel sterkte Monique.

Groetjes, Sanna

Dierenfreackske




carco

Heel veel sterkte met het verlies van Nalani.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Monky

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Het betekent veel voor me.

Nalani was mijn allereerste catharinaparkiet. Ze was een schatje. Ze was heel speciaal voor me. Helaas is ze maar 2 jaar geworden.

Ik heb helaas niet zo heel veel succes met mijn cathi's. Dat is ook de reden dat ik er geen meer bij neem. Ik had er eentje bij Yvon in de reservering staan, omdat Saphira heel eenzaam was na de dood van Ruka. Ik heb die reservering afgezegd. Ik neem verder geen cathi's meer. Hoe leuk ze ook zijn. Want dat is een ding wat zeker is, het zijn heerlijke beesjes. Ik heb er alleen geen vertrouwen meer in.

Ik hoop dat Seda en Saphira het samen nog heel lang volhouden. En ook elkaar gaan accepteren. Want dat zou ook nog een probleem kunnen worden. Dan zouden ze beide alleen zitten. Ik merk wel dat ze nu naar elkaar roepen. Dus misschien is er nog hoop.

Nogmaals bedankt voor jullie medeleven.

Liefs,
Monique

Romy

Hoi Monky

Ook hier wil ik mijn medeleven uiten over het verlies van je cathi.
Erg jammer dat ze al zo snel is moeten heengaan...

Je zegt dat je niet zeker bent dat Seda en Saphira elkaar gaan accepteren. Is het geen mogelijkheid om ze in de volière te doen?

Groetjes en sterkte
Romy

Mara

Hoi Monique

Ik lees het nu pas van Nalani. Ow wat erg. Heel veel sterkte met dit verlies.

Mara

Monky

Hi allemaal,

Sinds Nalani er niet is, is Seda wat spraakzamer geworden.
Ze reageerde op het gepiep van de magnetron/oven. Ook bij het stofzuigen... Alles wat een scherp geluid geeft.

Vandaag heb ik besloten om hem bij Saphira te zetten. Dat ging niet helemaal zoals ik het eigenlijk gewild had. Hij begon te schreeuwen en te stressen en ging alle kanten op. Hij bleef steeds in de tralies hangen... Op gegeven moment had hij zelfs een nageltje gescheurd. Wat is dat duiveltje snel zeg...  :o Ik heb zijn pijnlijke pootje in wat meel geduwd en meteen weer bij Saphira gezet, want ik kon het bijten van hem niet langer meer aan. Mijn hemel wat een snavel heeft hij. Het bloeden stopte vrijwel meteen.
Hij bleef in de tralies zitten. Saphira kwam naar hem toe en kwam gezellig bij hem in de tralies hangen  ::) Ze deed een beetje beschermend, want het leek een beetje of ze wilde zeggen "en nu laat je hem met rust". Ik heb dat dan ook maar gedaan :P

Als dit goed gaat komen er toch 2 cathi's bij. Eigenlijk omdat Erwin het zulke leuke diertjes vindt. Ik vroeg hem of hij het zeker wist en hij zei ja. Dus we nemen er eentje bij Yvon vandaan en de andere misschien bij Marlies, ten minste... als ze popjes heeft zitten.

Ik hoop heel erg dat Seda en Saphira het goed met elkaar kunnen vinden. Ze zien er heel mooi uit samen. Maar goed, het is heel even afwachten, want ze tasten nu alles nog af. En Seda heeft vast nog wel wat pijn aan zijn pootje. Ik hou ze in elk geval goed in de gaten.

Zo dat was weer een cathi-update. Als het groene licht er is, dan zet ik dat meteen hier neer  ;D

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Het groene licht is er al voor het groentje !!  ;) ;D
Nu alleen nog eventjes bekijken van hoe en wat.
Oja,Rene komt geregeld 1x p.w. bij jou in de buurt vanwege zijn werk. 
Wie weet kunnen we daar wat mee? ;)
Je mag natuurlijk ook een keertje hierheen komen en zelf 1 in levende lijve uitzoeken.  ;D


Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Yvon,
Ik weet dat ik bij jou het groene licht heb... nu wil ik die ook nog van Seda en Saphira krijgen ;D

Het lijkt me wel heel leuk om een keertje bij jou langs te gaan om de cathi's in levende lijve te zien... hmmm... waarom zitten er maar 7 dagen in een week  :-\ Ik kom gewoon tijd te kort met wat ik allemaal wil doen  :P

Gisteren heb ik ze nog wel even zien bekvechten  :-\ Ik hoop dat dat eenmalig was om rang of zo vast te stellen en dat ze nu beste maatjes worden. Als het niet het geval is ben ik bang dat ze beide hun leven in hun eentje moeten slijten. Hoe komt het toch dat ik van die agressieve sufferds heb? Nou ja, misschien moet ik ze langer de kans geven. Maar als er bloed gaat vloeien, haal ik ze uit elkaar.

Verder gaat het weer goed met het pootje van Seda. Hij heeft zich helemaal gepoetst en je ziet er niets meer van. Eigenlijk moet ik zijn nageltjes knippen, want die zijn iets te lang, maar als ik kijk hoe hij gisteren te keer ging...  ::) Nou ja, goed... we wachten het even af.

Ik hoop dat het goed gaat. Want het lijkt me voor hun ook veel gezelliger zo.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Ik hoop dat Seda en Saphira uiteindelijk weten overeen te komen. Dat is nog zo fijn, zowel voor jou als voor hun, dan zitten ze niet apart, maar hebben ze een maatje.

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,
Of ze een maatje gezellig vinden is natuurlijk helemaal aan hun  ::) Als ze hun maatje afslachten is het niet zo gezellig meer. En dit is in het verleden gebeurd. Daarom heb ik de kooi in 2 delen gesplitst.

Maar er lijkt hoopt. Ik zie ze steeds achter elkaar aan huppen en vliegen. Waar de ene is, is de andere ook te vinden. Ik zag ze samen eten en ik meende ze vanochtend op een kroel te betrappen...
Het lijkt dus de goede kant op te gaan. Ik wil het nog 1 dagje afwachten.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Laat ons dan zeker nog 1 dagje hopen op een verdere toenadering!!!

Groetjes
Romy

Monky

Hi allemaal,

Het lijkt goed te gaan... Ik heb ze gisteravond 1 keer horen vechten... maar dat stelt toch niets voor?
Volgens mij geven ze het groene licht  ;D

Yvon, here we come....!!!

Oh... moet ik nog een naam verzinnen  :P

Groetjes,
Monky