25 april 2024, 23:43:05

Grote (binnen) kooi, waar te koop?

Gestart door WvR, 26 februari 2006, 21:35:19

« vorige - volgende »

WvR

Wij zijn op zoek naar een grote binnenkooi voor twee valkjes. Is het nodig dat ze op de bodem kunnen zitten? Ik heb nl. een papegaaienkooi gevonden, waar onderop ook tralies zitten (lijkt mij wel handig).

Heeft er iemand tips waar (en waarop) ik het beste kan zoeken voor een mooie tweedehands kooi?

Peter

Hallo,

Wij (Beheerders van Valkparkiet.com) gaan de bovenstaande kooi vanaf komende week ook verkopen. Onze online winkel opent namelijk komende week ;D Je kunt de kooi dan vinden in onze winkel onder de naam: Palace.

Nieuw zijn de kooi niet echt heel duur (ongeveer 140 euro), en tweedehands kun je het beste op marktplaats zijn denk. Of op de verkooppagina hier. Als deze kooien te koop staan zijn ze meestal rondt de 100 euro.

Groetjes,
Peter

sweetfuzzy

Ik heb mijn binnenvoiliere gekocht op www.petfun.nl maar die was niet echt goedkoop maar mijn valkjes hebben het wel enorm naar hun zin
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Rianne

Valkparkieten scharrelen graag op de bodem. Ik zou dus geen tralies onderop laten liggen. Kan dat er niet uit?

WvR

Het is dus niet nodig dat er zand op de bodum ligt of dat ze bij de gavallen zaden kunnen. De valken hoeven niet op de bodum te kunnen scharellen?

Riny

27 februari 2006, 11:57:00 #5 Last Edit: 27 februari 2006, 11:59:35 by Riny
Hallo
Wij hebben wel scherpe zand op de bodem van de buitenvoliere liggen
Ze lopen en scharrelen er graag, en veel rond.
Groetjes Riny :D

Rianne

Ik heb beukensnippers op de bodem liggen. Het voordeel is dat het niet stuift en dat ze ermee kunnen spelen. Ze duwen het opzij om zo zaadjes te zoeken.

Riny

Hoy Rianne
Als je kwartels rond wil laten lopen in de voliere, is het verstandig om een plekje te creeren met zand.
Kwartels nemen graag een zandbad.
Groetjes Riny :D

Rianne

 :-[ Ik had het nog over m'n binnenkooien, had niet gelezen dat het over buiten ging.

Voor de kwartels zetten we een bak zand in een hoekje :)

WvR

Het gaat over een kooi in huis. We hebben nu een kooi op het oog die eigenlijk voor een papegaai is en er zitten tralies onderin de kooi. Is dit wel geschikt voor valkparkieten.

Riny

27 februari 2006, 12:29:25 #10 Last Edit: 27 februari 2006, 15:37:06 by Riny
Hallo
Als het een 2 de hands kooi is,zou ik er een bodem inmaken .
Is het een nieuwe kooi ,dan zou ik even verder zoeken.
Persoonlijk vindt ik het minder voor een valkparkiet.
groetjes Riny :D

Ineke

Wilde eerst ook zo'n kooi kopen, maar de verkoper zei dat die minder geschikt is voor valken. Tralie-afstand is 0,5 cm. te breed. Je vindt -tig andere kooien in (online) dierenwinkels die beter zijn, zoals hier (zijn wel kooien zonder opvangbak):
http://www.dierenvilla.nl/voliere.htm
Nadeel van een plat dak is wel dat de vogel niet kan landen, maar dan kun je er met dubbelzijdige tape een matje op plakken.

Peter

Hoi,

De bovenstaande kooi kan heel goed voor de valkparkiet. Zelf hebben deze kooi ook gehad voor een paar van onze valkjes. Het looprooster kan er uit zodat ze op de bodem kunen lopen.

Voor in de huiskamer zou ik niet kiezen voor zand in de kooi, als de valkparkiet zijn of haar vluegels uitslaat ligt vee lzand in de kamer en eventueel in de oogjes van je valkparkiet.

Groetjes,
Peter

Peter

Citaat van: Ineke op 27 februari 2006, 15:31:04
Wilde eerst ook zo'n kooi kopen, maar de verkoper zei dat die minder geschikt is voor valken. Tralie-afstand is 0,5 cm. te breed.

De tralie afstand is bij die kooi 13mm en de valkparkiet kan tot ruim 19mm (standaard gaas voor volieres is 19mm). Waardoor de kooi juist goed geschikt is.

Groetjes,
Peter


Ineke

28 februari 2006, 13:50:41 #14 Last Edit: 28 februari 2006, 13:53:30 by Ineke
Het is inderdaad n andere kooi die ik bedoelde zie ik nu. Ze lijken wel veel op elkaar. Ook de tralie afstand lijkt t zelfde. De verkoper heeft t dan misschien verward met grasparkiet ???