3 mei 2025, 17:44:09

roest wegwerken

Gestart door Gerdy, 28 februari 2006, 13:25:56

« vorige - volgende »

Gerdy

Ik heb een tweedehands kooi gekocht..volgens mij een ferplast jock kooi {bobbie heeft er zo eentje zag ik op de site}  Hij is door een collega uit Groningen opgehaald maar nu bij het uit elkaar halen om hem schoon te maken zie ik dat er aan de onderkant/zijkant....waar je de lade inschuift ,dus ook waar Cocy bij kan....een heel stuk verroest is...kan ik dit schoonmaken en het meeste roest verwijderen en dan met Hammerite bewerken? De tralies zijn geheel roestvrij en de rest van de kooi ziet er nog schitterend uit....ik denk dat het verroeste gedeelte onder de waterbakken zit. Ik hoop echt dat iemand hier meer over weet ...de kooi is verder puntgaaf.

groetjes Gerdy

Ineke

Hoi Gerdy,
Heb even gegoogled en kwam dit tegen om roest te behandelen, zonder dat t schadelijk is:
http://www.fertan.de/fertan.com/nl/fertan_techinfo_nl.html
Groetjes, Ineke

Rob S

Hoi gerdy,

Je kunt het goed wegschuren met grove korrel, daarna nog een x met een fijn korrel schuurpapier. Dan kun je er ijzermenie opverven, en dan grondverf en daarna de aflak.

Groeten Rob

Gerdy

Hoi Ineke
ik heb geinformeerd naar die Fertan, maar dat is hier nergens te krijgen,maar bedankt voor de tip.

Hoi Rob
Ik ben maar eens verder gaan rondvragen en ik kan ook hammerite gebruiken heeft me verteld, dat heeft het zelfde effect als ijzermenie maar hoeft niet meer overgeschilderd te worden.Ik ga natuurlijk wel eerst alles wat ik verwijderen kan weghalen en dan schuren eigenlijk hoeft dat niet met hammerite  maar uit veiligheid doe ik dit toch liever wel.

groetjes Gerdy