DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Wilma,

Zo joh, dat klinkt goed allemaal  :D. Wat zal je verrast geweest zijn toen ze ineens Lorre zei. :D

Groetjes, nel :)

Riny

Hoy Wilma
Goed zeg dat je haar buik mocht aaien, en ze appel at uit je hand.
Dat wil zelfs onze Bink niet meer hebben dat ik dat doe,en die is nog wel met de hand groot gebracht.
En misschien gaat al de wijsheid uit de boekjes wel niet op voor Ruby,en bezwijkt die helemaal voor jou charme's.
Groetjes Riny :D

Wilma1

   

                                             

Zou ik zoveel charmes hebben?????

Hihi....... Piet bezwijkt er niet voor hoor?!!!! Die heeft me veel te snel door ;D..

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

hahahaha maar ruby is piet niet  :P ik denk dat ruby eerder zal bezwijken voor je charmes dan piet  :D
hé wat leuk zeg dat ruby al praat (al is het nog niet veel maar wat nog niet is kan nog komen hé  ;) ) en je kan haar al aaien aan haar buikje dat is ook positief ik denk met veel aandacht dat je kan vergeten wat er in die boeken staat (hoop ik toch) ;)

groetjes marilyn

trienke

Hoi wilma

Vna harte gefeliciteerd met ruby.
Ziet er mooi uit

Ik hoop voor je dat je een fijne tijd met haar kan door brengen

Groetjes trienke

Wilma1

Ja,ik hoop ook erg van haar te mogen genieten... tot NU toe is ze rustig en kijkt om haar heen naar al dat nieuwe...vooral die "rare gedrochten" op 4 poten en zonder vleugels ;D...ze heeft vanavond een stukje paprika gegeten....eerst ff wat "blazen" naar die vreemde hand toen happen en ....huh????....lekker?!!!....zoetig???? NOG een likje....dan een hapje......mmmmmm....lekker!!! Morgen de hele dag om aan elkaar te wennen!!! Rustig aan en niet TE veel verwachten (al zou dat WEL leuk zijn natuurlijk :D).

Alle vogels lijken wat LUI vanaovond....slecht weer op komst en dat maakt slaperig??? Melody heeft even gevlogen, maar gaf snel te kennen weer "naar binnen" te willen....Goofy zat tegen het deurtje aan, dus "kiepte" mee naar buiten....keek verbaasd en klom zo snel hij kon weer terug naar binnen.....maffe vogel ;D....

Ook gisteren was ie eruit op dezelfde manier en hebben we het deurtje wagewijd opengelaten....ze konden er dus allemaal uit!!! Maar Goofy vloog met zijn gelortwiekte vleugels precies terug op de kooi af en stapte hopla weer binnen naar Koko....hij deed nog net het deurtje niet dicht :P.....Melody ging na een poosje vliegen ook zelf weer naar binnen en Kiki en Koko DACHTEN er niet eens aan eruit te stappen.....Nou heb ik vreemde vogels of niet??!!

Net als de ARGAPONISSEN....zijn echte schreeuwers, vroeger had ik er eentje en werd vaak "horensdol" van hem met zijn geschreeuw.....maar DEZE 2....gedragen zich heel rustig en schreeuwen niet??!!! Terwijl velen zeggen "Ohhh, wordt je daar niet mal van, die kunnen de hele dag schreeuwen aan 1 stuk door"....nou hier niet dus!! Ik straal "rust" uit zeker....hihihihihihihi.....

Ik ga ff buurten, Piet is net naar zijn werk, duzzzzzzzzzz....alle tijd, om dat even rustig te doen!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Vanochtend het "grut" gesproeit en de valken genoten ervan....alleen Goofy nog niet in bijzonder, maar Kiki was helemaal in haar sas....

ook Ruby heeft kennis gemaakt met die nattigheid....weet eigenlijk niet WAT ze er van vind, maar ze ging er zeker niet voor opzij en was kleddernat....Ik heb haar een walnootje gegeven in een halve dop, zodat ze leert dat er iets lekkers zit in de harde dingen en LEKKER vond ze het hoor!

Ze gaat niet echt omlaag naar de eet- en drinkbakjes, ze heeft wel een stokje geknabbeld en ik heb een klein bakje bovenin gevuld met zaadjes om te zien OF ze dat wel eet en dat eet ze wel....hoop dat ze dan zelf OOK eens naar haar bakjes gaat.

Ze is nog voorzichtig met mijn [b]handen...[/b]en ik met haar snavel ;D.....want ze hapt er wel naar, maar ik houdt het strak, zodat ik niet neig terug te trekken  :P  en zeg "goed zo" of "kom maar'' als ze met dichtbij laat.....ik geef haar dan een stukje appel OF nootje met de woorden "lekker stukje appel/nootje!!" wat ze zachtjes uit mijn hand pakt!

Doe ik dit goed....of is er een beter manier, om haar vertrouwen te geven in mij?!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Dat doe je wel goed volgens mij.
Het beste merk je het aan het gedrag van Ruby zelf.
En daarbij vindt ik altijd wat je hart je in geeft kan bijna niet fout zijn.
Zeker als je van je dieren houdt,en dat doe jij dat spreekt uit al je berichtjes.
Ben je van plan om voor Ruby een partner erbij te halen na verloop van tijd ,of wil je hem helemaal tam maken?.
Groetjes Riny :D

Kirsten

Hoi Wilma,

Allereerst nog van harte met Ruby,. Zo te lezen gaat het allemaal super. Het vertrouwen winnen doe je volgens mij helemaal goed,. probeer niet te snel te gaan en neem alle tijd ervoor.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Wilma1

Hoi Riny....Nee hoor 1 is genoeg, juist tam maken lijkt mij een uitdaging om te doen en een hechte "vriendschap" opbouwen.....als dat lukt natuurlijk, niets dwingen... ::)

Daarnet heb ik de kooi ff opengezet en nieuwsgierig kwam ze toch naar boven na een poos.....even gebuurt bij de anderen, die had ik wel bij de tralies weg gehouden vanweg de pootjes en toen weer terug "gelift"naar eigen kooi.

Het liften snapte ze uiteraard niets van en moet dat nog leren, IK had even de trui over mijn arm, om de hapjes "op te vangen"( wat een held he?! ;D). Na aandringen om op mijn arm te stappen kwam ze wel....maar idd een hap wat ik verwachtte en NET mijn vel ertussen AUW....wordt wel een blauwe herinnering  :P !!! Maar geen kik gegeven  8) en NEENEE, op lage "strenge" toon....toen later IN de kooi, waar ze zelf in terugstapte en beloond met GOED ZO en een druif gegeven, wat ze heerlijk op smikkelde!!

Morgen zien we wel weer verder, ze eet uit mijn hand, maar ze maakt vooraf gebaar van happen en  stopt zogauw ze merkt dat ik niet terug trek en kijkt dan WAT erin die hand zit!

Voel me wel trots hoor en heb van Marilyn een "priveles opvoeden" gekregen over de mail....lief he?!!  :D

Neem alle raad van harte aan, want voor mij is dit alles voor de eerste X en ben begonnen 2 Valken SAMEN een thuis te geven, jullie zien wat er van is gekomen......EEN WARE VERSLAVING ;D!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

zo'n priveles was het nu ook weer niet hé  ;) ik heb niets gezegd wat je nog niet wist en je doet het toppie uit je eigen dus waarom zou ik privéles moeten geven ??? heb gewoon een beetje vertrouwen in je eigen je doet het goed en het komt wel in orde  :D alleen mag je niet te snel willen gaan of je komt tegen gelijk ik met mayka  :-\ maar gelukkig nu bijt mayka ook niet meer ik heb nu een ander probleem met mayka maar dat vertel ik wel eens in mijn eigen dagboekje  :P

groetjes marilyn

Wilma1

Ik weet het....."geduld is een schone zaak".....maar soms zou je zoveel tegelijk willen doen en gewoon zeggen....je zit hier goed dus kom maar lekker bij me.....maar helaas "werkt" het zo niet.

Wat is die Riny nieuwsgierig he?! ;D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

geduld is idd een heel mooie zaak en toen mayka hier toe kwam had ik geen geduld met als resultaat dat ik gans de tijd gebeten werd  :-\ mayka heeft mij geleerd dat ik moet wachten tot zij klaar is om iets bij te leren en nu ik dat eindelijk door heb ben ik wel blij dat mijn handen niet meer vol met wonden staan  :D dus door over mayka te vertellen wil ik jou zeggen van luister naar ruby dan zal jij niet zoveel pijn moeten doorstaan, het komt best wel goed hoor  ;) je kunt hen toch niet forceren om iets te doen wat jij wilt. alles heeft zijn tijd nodig  ;)

en jaaaaaaaaaa riny is een heel klein beetje nieuwsgierig  ;) want oen ik in jouw dagboekje geschreven had dat ik met mayka nu een ander probleem had ben ik direct daarna naar mijn dagboekje gegaan om alles op te schrijven en tegen de tijd dat ik alles wilde doorzenden stond er al een berichtje van riny hihihihihihi  :P nu ja mijn eigen schuld moest het maar geplaatst hebben voor ik naar jouw dagboekje kwam  :Pdan moest riny niet nieuwsgierig zijn en ik ik moet eerlijk toegeven ik ben niet nieuwsgierig hoor ............. nee .........maar ik weet ook graag alles  8)  :P

groetjes marilyn

Riny

Hallo Wilma en Marilyn
Verwisselen jullie nieuwsgierigheid niet met belangstelling? ;D ;D ;D
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes riny

we zijn je maar eff aan het plagen hoor meid  ;) je bent er altijd en overal om te helpen dus we smijten zeker geen stenen naar jou  ;) het was gewoon eff grappig je was al in mijn dagboekje voor ik mijn verhaal had geplaatst  :P hihihihihi
nu ja misschien gelijk je wel op mij .............. niet nieuwsgierig hoor ................... maar ook graag alles weten  :P

groetjes marilyn

ps riny je bent een schat zoals je altijd overal en voor iedereen klaar staat  ;) dat vergeet ik niet