20 juni 2025, 08:31:39

DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes wilma

ooooooooooo wat is ruby een mooike en wat ben ik blij voor jou dat ze er nog steeds zat  :D nu zal je het afscheid van chiko en coco wat beter aan kunnen denk ik want ruby zal die gemiste tijd wel invullen  ;) veel plezier met je nieuwe huisgenootje

groetjes marilyn

Christine

6 februari 2006, 17:00:26 #421 Last Edit: 6 februari 2006, 17:02:54 by Christine
Wat leuk dat Ruby erzat en dat je haar gelijk mee kon nemen!! Ze is echt prachtig!! Ze zal wel de leegte opvullen maar ik ben er zeker van dat je Chico en Coco enorm gaat missen!! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

carco

Joepie!!
Gefelilicteerd met je nieuwe aanwinst!
Dat zal een pak van je hart geweest zijn dat Ruby er nog zat.
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Wilma1

Hier een betere foto van Ruby, ze zat daarstraks op een stok rond te kijken, maar nu "hangt" ze weer aan de tralies.....alles is erg vreemd natuurlijk en wennen in een paar uurtjes zou wel erg mooi zijn....

Piet dacht dat hij Ruby al meteen de kooi uit kon halen, maar dat lijkt me nu al niet verstandig (viel hem dus tegen :-\)....eerst wennen en ook aan ONZE handen en dan stap voor stap de rest....Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd....het enige wat Piet absoluut niet mooi vind is DE STAART en heeft zijn ?????? of dat wel goed komt....ik heb er wel vertrouwen in, waarom niet?!
:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

ruby is een prachtvogel en dat blijkt hier weer uit de foto
idd eventjes ruby wat laten wennen en dan stap voor stap op de handen laten komen  ;) en wat die staart betreft dat komt wel goed bij de rui daar ben ik zeker van  :D dus je kunt piet gerust stellen

groetjes marilyn

bobbie

Hoi Wilma,

Gefeliciteerd met Ruby. Wat een mooierd. Ik hoop dat ie snel is gewend. :D

Ik kom snel weer bij je langs.

Groetjes, Nel :)

Riny

Hoy Wilma
Ik heb zo het vermoeden dat Ruby in de kooi haar staartveren beschadigd heeft, en dat het na de rui wel weer goed komt hoor.
Wat zijn het eigenlijk voor vogels van karakter?
Ik heb ze nooit van dichtbij mee gemaakt,alleen zien zitten bij een handelaar .
Maar daar waren ze erg luidruchtig,maar ja dat kan ook aan de situatie liggen.
Ik hoop in ieder geval dat je veel plezier gaat beleven van je nieuwste aanwinst.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Hoi Riny,

Voor zover ik weet rustig en sociaal, in de dierenwinkel schreeuwen ze tegen elkaar in, want er zitten daar zeker30 grote vogels en dan heb ik de kleinere niet eens meegeteld....ze is hier (nog) rustig en daar zat ze veelal te babbelen....de staartveren, daar denk ik hetzelfde over...de hokken zijn royaal, maar te klein om er lekker in te klimmen etc. en dan de buren er tegenaan...ja dan kan er wel eens een hapje vallen onbedoeld om de straart uit te trekken en aangezien IK zlef wel eens de staart van een grasje te pakken had ipv de hele vogel :-\....en dat is ook weer mooi geworden!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

bobbie

Hoi Wilma,

Even een boek erbij gepakt. Ik zal overtikken wat er staat over een Alexanderparkiet:

SOCIALE EIGENSCHAPPEN:
Alexanderparkieten munten niet uit in sociale vaardigheden ten opzichte van andere vogels. Het beste kunt u een koppel apart in een vlucht huisvesten.

GESCHIKTE BEHUIZING:
Alexanderparkieten vliegen graag. Door ze in een lange vlucht te huisvesten, bijvoorbeeld een van minimaal 5 meter, hebben ze de mogelijkheid hun vleugels uit te slaan. Dit is bevordelijk voor hun algehele conditie. De breedt an de vlucht doet er niet erg toe, die mag best 1 meter of zelfs nog wat minder zijn. Zorg ervoor dat de constructie van de vluecht stevig is en dat het gaas erg sterk is. De vogels hebben sterke snavels en knagen binnen de kortste keren door te slap of dun gaas heen. In verband met hun knaaggedrag heeft het weinig zin de voliere of vlucht te beplanten.

OMGEVINGSTEMPERATUUR:
Wanneer de dieren de beschikking hebben over een vorstvrij en goed geïsoleerd nachthok, is verwarming in de wintermaanden niet nodig.

VOEDSEL:
Een goed zaadmengsel voor grote parkieten kan alas basis dienen, maar geeef de vogels daarnast ook iedere dag wat vers groenvoer en fruit (onkruiden, appel, peer). Kleine beetjes eivoer zijn wenselijk, met name tijdens de broedperiode. Om aan hun knaagbehoefte tegemoet te komen, kunt u de dieren regelmatig wilgentakjes en verse (onbespoten) takjes van fruitbomen geven. Zorg er daarnaast voor dat de vogels altijd kunnen beschikken over gritmiddel.

ACTIVITEITEN:
Alexanderparkieten knagen graag en veel. Na enige gewenning en met veel geduld kunnen deze intelligente vogels vertrouwelijk met mensen worden. Een regendouche wordt zeer op prijs gesteld. Wanneer dit niet mogleijk is, zan een regelmatige douche door middel van een plantenspuit op nevelstand erg gewaardeerd worden.

Einde citaat.

bobbie

6 februari 2006, 22:38:36 #429 Last Edit: 6 februari 2006, 22:44:35 by bobbie
Hoi Wilma,

Ander boek:

AANLEG ALS HUISVOGEL:
zelfs met de hand grootgebrachte vogels voldoen niet.

WAAROM ZIJN DEZE PARKIETEN GEEN GESCHIKTE HUISVOGELS?
Dat komt omdat mannetje en vrouwtje geen sterke band vormen en ze niet erg gesteld zijn op nauwe contacten. Inderdaad is het vrouwtje vaak ee ngroot deel van het jaar dominant en wordt ze pas als de broedtijd nadert voorzichtig door het mannetje benaderd. wederzijds poetsen is slechts tot deze periiode beperkt.

Vaak is de typische band van het mannetje pas  zichtbaar als hij ongeveer 3 jaar is.

:-\
Ik hoop dat jouw alexander een uitzondering op de regel is.

Caroline

Dat hoop ik ook van harte voor je Wilma.  :D

Gefeliciteerd met Ruby en heel veel plezier met haar,ze is prachtig.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes wilma

wat er in de boeken staat is zeker waar dat betwijfel ik niet maar dat is een algemeen beeld en niet op iedere vogel van toepassing volgens mij, ik hoop dat jou ruby daar niet bij zit en dat ze een heel sociale vogel wordt (ligt ook grotendeels aan de opvoeding)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Wilma
Samen met Gonnie ben ik ergens geweest waar ook veel Alexanderparkieten zaten.
Er zat echt een grote groep bij een vogelhandelaar.
Daar werd ons verteld dat ze niet aan te raden waren in een voliere, in een rijtjes huis ,omdat ze erg luidruchtig waren.
Hopelijk is jou Ruby een uitzondering op de regel.
Zelf heb ik geen enkele ervaring met deze vogels.
Groetjes Riny :D

bobbie

7 februari 2006, 09:34:35 #433 Last Edit: 7 februari 2006, 09:36:06 by bobbie
Hoi Wilma,

Ik heb dit niet neergezet om vervelend te zijn hoor :-\.
Ik typ wel vaker delen uit boeken over voor mensen die een ander dier willen of hebben aangeschaft.

Natuurlijk hoop ik dat heel het verhaal niet klopt en dat Ruby een te gekke vogel voor jullie wordt, niets liever dan dat.

Groetjes, Nel :-\

PS: als ik het weg moet halen zeg je het maar, dan doe ik het gelijk. :-X

Wilma1

7 februari 2006, 10:30:42 #434 Last Edit: 7 februari 2006, 10:33:14 by Wilma1
Nee hoor laat maar staan (kan ik terug lezen, als we doof worden en mijn bueren gaan klagen) :-\... voorlopig komt er alleen maar LORRE uit  ;D ...stond een Lorre in haar buurt en tuurlijk zal er grotendeels van waar zijn, want anders staat het niet in de boeken, dat realiseer ik me wel hoor!! Dus niks mis met jou info.....alleen maar weer die eerlijkheid van jou Nel en dat kan ik wel waarderen!!

We zullen het af moeten wachten, ze zit in de papagaaienkooi, naast Coco die OOK TOTAAL NIET sociaal is naar andere vogels, maar wel nieuwsgierig is naar de nieuwe "buur"....en over de staart heb ik gebeld en dat komt toch vermoedelijk door het TE dichtbij staan van de kooien, vanmorgen lag ook van een ander vogel de staart in de kooi, zei ze....maar met de rui moet dat weer goed komen....mocht het "lelijk" blijven mag ik haar terug bregen....maar ja OF je dat dan ook nog doet???

Verder heeft ze vanmorgen een stukje appel uit mijn hand gegeten en kon ik bij haar komen om een aai op de buik te geven! Ze hapte eerst wat om zich heen, maar was OOK nieuwsgierig WAT er in mijn hand zat :D...

Er hangt speel en knaagspul in de kooi, zodat ze zich niet hoeft te vervelen....

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3