6 mei 2025, 19:03:21

hoe nu verder

Gestart door Henry, 29 mei 2003, 20:55:29

« vorige - volgende »

Henry

ik heb eindelijk de stap ondernomen om de deur van de kooi open te zetten ik heb nu een takje trosgierst aan de buitenkant gehangen maar hij durft niet verder dan de deurtje te komen hij zit echt op de opening wat kan ik verder doen?

henry

Karin

Durft hij al op je vinger te zitten ? Dat zou ik eerst in de kooi trainen en dan steeds verder tot je hem voorzichtig buiten de kooi kan nemen. Zet er desnoods een stoel naast, maak trosgierst vast aan je haar, zet hem op je schouder en laat hem er lekker van eten. Zo heb ik het bij mijn valkjes gedaan.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Henry

ik heb al geprobeert om hem op mijn vinger te stappen maar als ik te dicht bij hem kom dan gaat hij naar mij blazen en zijn kuif die staat dan recht op

henry

Karin

Doorzetten Henry. Hij moet toch eerst aan je vingers wennen voor je hem er echt uit kunt laten, want je moet hem ook weer terug kunnen zetten. Ga gewoon naast de kooi zitten en hou je vinger voor hem. Dwing hem nog even niet. Ga steeds verder en duw op een gegeven moment je vinger tegen ijn borst. Dan stapt hij er vanzelf op. Blijf dan gewoon een tijd rustig zitten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Timmety

Hoi
als k jouw was zou k de kooi open zetten, en wel in de buurt blijven, maar er gewoon een half uur nie meer naar omkijken, dan komt hij vanzelf wel.
gewoon tv gaan kijken ofzo, je hoort hem wel vliegen
Tim

Remco_Ultee

Of je legt een stokje vanaf het deurtje naar buiten de kooi, en het uiteinde van het stokje kun je dan ergens leggen op de tafel waar de kooi op staat ofso zodat hij weer wat verder kan rondlopen maar dan wel buiten de kooi.

Gewoon geduld hebben..

Stijn dc

hello

geduld, geduld,geduld en niks anders dan geduld, je mioet  hem vertrouwen laten krijgen in je hand en in de omgevind buiten de kooi, dan lukt het wel!!

SDC