De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Ha die Maris,

Tja, in zo'n geval geef ik jullie groot gelijk om de twee van elkaar te scheiden! Gelukkig hebben jullie er de mogelijkheid toe! Ten koste van Dopey moet het natuurlijk niet blijven gaan, dan voelt zo'n valkje zich altijd de "mindere"! Wie weet joh, leven ze na even wennen helemaal op! Fijn dat Feld jullie hierin zo goed geadviseerd heeft (en ook anderen op dit forum!).

Liefs en dikke knuf voor jou en Mike!

Peet

P.S. Lieve filmpjes... de laatste moet ik nog bekijken, die zette je erop toen ik net mijn antwoord wilde verzenden!

Mariska

Hier zie je halverwege hoe Dopey er zelf voor gaat zitten.
Wat een sufferd he ;)
Maar wel een hele lieve!!

http://www.youtube.com/?v=ctpvM8T-TSY

Hier kan je ons duiveltje goed zien met die 2 plukjes omhoog ;)

http://www.youtube.com/?v=Pwh0CwT9NV8

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi Peet,

Vanmiddag zijn ze al een hele tijd apart geweest en ze lijken het gelukkig niet erg te vinden.
Het is voor allebei beter!

Ik ben zeker blij met alle goeie adviezen :D ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

9 december 2005, 18:09:40 #1518 Last Edit: 9 december 2005, 20:15:07 by Riny
Hallo Mariska
Sorry maar dan komt ongemerkt toch de vraag bij me op''Heeft Nellie dan nooit contact met een DA gehad hierover?"
Er zijn zoveel problemen geweest met deze twee valkjes.
Dan was dit alles eigenlijk niet nodig geweest,als ik het goed begrijp.
Groetjes Riny :'(

Mariska

Hoi Riny,

Ik snap je vraag maar heb er geen antwoord op.
Ik denk het niet.
Maar wij besloten gisteravond Feld te bellen omdat we na de uierzalf zagen hoe kaal het was :'(.
Mike was heel erg geschrokken en riep mij gauw naar beneden.
Helaas was hij er toen niet meer, maar toen ik vanmorgen hoorde dat ze weer werd geplukt ondanks de zalf heb ik Mike gelijk gevraagd te bellen (ik stond met mijn handen in de bleek) Want ik vind het echt heel triest.
Al ziet ze er lief uit als duiveltje, om op te vreten :-*
Maar dit is natuurlijk geen doen zo.
Dat vinden Mike en ik in ieder geval.
Het is dat ik haar niet nu nog voor de nacht wil overzetten, maar anders had ze al in de andere kooi gezeten.

Maar de oplossing van het probleem blijkt  achteraf toch scheiden te zijn.
Bij elkaar laten word afgeraden door Feld!!

Groetjes
Maris!!

Mariska

2000 berichten!!!!!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Riny

Hoy mariska
Eigenlijk een heel erg logische oplossing.
Wij moeten ook de jonkie's van de ouders scheiden.
ik heb ook een mooi jong van vorig jaar gehouden.
Maar die heb ik eerst 2 maanden bij andere valkjes in de voliere gehad voor die weer terug mocht bij de witmaskers.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Riny,

Achteraf gezien klinkt het ook logisch!!
Er gaat er dus ook maar 1 naar de voliere en ik denk dat dat Ricky word, maar dat moet ik nog even bekijken.

Hielp dat? 2 maanden in een andere voliere en dan terug plaatsen?

Groetjes
Maris!!

hippysuus

Hoi Maris, het is goed dat ik het lees van die uierzalf. Toevallig heb ik dit gisteren aan Riny gevraagd.

Als Ozzy en Billy bij Tommy hun koppie naar beneden doen om te kroelen dan trekt Tommy er gewoon veren uit waar ze vervolgens lekker op gaat zitten knabbelen...dat is niet echt kroelen he?

Na het lezen van jouw verhaal ga ik dat maar eens sterk in de gaten houden voor die van mij er net zo zielig uitzien als jouw valkje  :(

Mariska

Hoi Suus,

Ik denk dat je dat wel kan proberen.
Ricky was wel zo slim om haar niet meer op die plek te pakken, maar nu ging ze lager.
Maar hier is echt sprake van plukken en bij jou niet echt dus ik verwacht niet dat Tommy ook zover gaat.
Snap je wat ik bedoel?
Als zij daar in het vet grijpt zoekt ze vast niet een beter plekje op. Dat bedoel ik.
En het is goed voor hun huidje dus het kan geen kwaad ;).
2 euro eigen merk kruidvat ;)

Heel toevallig flikte Binky dit net ook bij Snowy en hij gaf een gil :o
Binky trok er zo een kuifveer uit >:(

Groetjes
Maris!!

valkchico

hallo mariska,

goh wat een gedoe zeg nofg even en je hebt alleen nog maar halfbeveerde valkjes (begrijp dat je nieuwe mutaties wil maar dit?????) ;)

schiet niet op he zo maar als de andere van zich afpikken dan leert ie het misschien af??  ik weet het niet hoor!!

sterkte ermee met alle beslissingen wat de veren betreft

En fijn dat je een week minder op de uitslag hoeft te wachten!

gr Esther

Riny

Hoy Mariska
Citaat van: Mariska op  9 december 2005, 18:21:28

Hielp dat? 2 maanden in een andere voliere en dan terug plaatsen?

Hoy mariska
Hier ging dat zonder problemen.
Ze konden elkaar wel horen want ze zaten in aanelkaar grenzende voliere's .
Maar toen ik merkte na 2 maanden dat ze zich niet zoveel meer van elkaar aantrokken ,heb ik het jong weer bij de rest van de witmaskers gezet.
groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Riny,

Nou mogelijk kunnen ze in het voorjaar dan toch samen naar buiten.
Ze kan altijd terug naar binnen ;)

Groetjes
Maris!!

Riny

Hoy Mariska
Gewoon goed opletten wat er gebeurd als ze weer bij elkaar komen dan.
Ik denk dat dit ook verschilt van valk tot valk.
Die van jou zitten al 8 maanden bij elkaar dat is een hele tijd.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Riny,

Ik let dan zeker heel goed op en als het niet gaat neem ik er weer 1 naar binnen ;)

Groetjes
Maris!!