## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

valkchico

hallo Caroline,

Wat een heerlijk gezicht zolas Noa tussen de andere in zit ,alsof ze er echt tussen hoort!
hah en je vind de foto nu al overbelicht wacht maar tot ze mooi wit is en glimt dan moeten we een zonnebril op 8).

geloof graag dat je een heel leuke dag hebt gehad wel een drukke maar heel leuk.Het is toch spannend om (en leuk) om bij andere langs te gaan van hier lijkt me.

Ik hoop dat Noa snel ook de rest van het voer gaat eten, dan heb je minder zorgen over haar gewicht.

Ik hoop dat je een lekker weekend hebt en dat je je niet te drukt maakt om maandag!(boos dus)



gr Esther


bobbie

Hoi Caroline,

Ik heb genoten van de foto's, stuk voor stuk. Maakt niet uit of het overbelicht is, ik geniet er alleen maar van.

Wat heerlijk dat het gelijk zo goed klikt met de groep. En de foto's van de dames Fleur en Noa, geweldig  :D.

Je boft. ;) (Noa ook hoor ;)).

groetjes, Nel :)

Ozzie

Hoi Caroline,


wat weer een leuke foto's, het zijn pittige tantes hoor! :)

Geniet er maar lekker van,

liefs Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

hippysuus

Hoi Caroline,

Ik dacht altijd op de foto's dat Noa helemaal wit was maar ik zie bij jou op de foto's dat ze toch wel cinnamon is of zie ik dat nou weer verkeerd?

Hoe dan ook, de dag bij Riny is zo heerlijk beschreven dat ik er helemaal bij was...het was gezellig, zoveel is duidelijk ;D

Noa is erg lief om te zien en wat goed dat ze al zo heerlijk in de groep zit!! Nu al kroelen met haar zusje...niet te geloven ;D

Groetjes en veel plezier met Noa!!
Suus

Riny

Hoy Caroline
Hoe is het bij jullie ,stomme vraag net als hier weekend.
hopelijk een rustig weekend waar je wat in bij kunt tanken.



Wat een mooie foto van die twee.
Bij mij kunnen ze ook goed met elkaar overweg maar kroelen is er nog niet bij.
Demis is helemaal niet onrustig als ik bij de kooi kom ,het scheelt natuurlijk wel dat het een grote kooi is en ze niet gedwongen is om vlakbij me te zitten.
Geef je heel dikke knuffels aan Sanne Thomas en Jasper.
Liefs Riny :-*

Mariska

Hoi Caroline,

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met zijn vieren :D
En wat een lieve foto van Fleur en Noa :-*
Het klinkt heel logisch dat ze door het wassen het vetlaagje kwijt is en nu snel vies word, maar wat geeft het ;)
Komt vanzelf weer goed en ze is er niet minder lief door ;)
Nou geniet maar lekker van je viertal, voor je het weet zijn het er 8 ;D ;)

Liefs
Maris!! :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Caroline
Het is misschien een stom idee maar vraag anders eens aan Feld of daar niets voor te krijgen is voor dat vetlaagje.
Groetjes Riny :D

es

Hoi Caroline,
Aaach die foto van Fleur en Noa  :-* super lief zeg.
Wat een mooi verhaal heb je geschreven kon me helemaal inleven hoe alles is verlopen net alsof ik erbij was. ;D ;D
Goed hé dat alles zo goed verloopt en dat ze al zo met elkaar op kunnen schieten, is toch ook een hele zorg minder. ;)
veel plezier



Gr. Es :-*

Christine

Ik had hier al gereageerd maar doe dat nog eens!! Dien foto van Fleur en Noa is prachtigg!!!! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Gerda

Hoi Caroline,

Wat een lieve foto's van Noa en de andere drie. Ze is al helemaal geaccepteerd volgens mij!
Schattig hoor!!

In het weekend kom ik nog wel even langs!!!
Liefs Gerda

Mandy

Citaat van: hippysuus op 16 december 2005, 20:15:49
Ik dacht altijd op de foto's dat Noa helemaal wit was maar ik zie bij jou op de foto's dat ze toch wel cinnamon is of zie ik dat nou weer verkeerd?


Cinnamon zou mooier zijn maar helaas is het "gewoon" vuil. :-\
Ik had er elders al een topic over geopend.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13581.0.html
Ik heb van alles geprobeerd maar heb ze helaas niet schoon gekregen. :(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline




Noa & Pablo, vanmiddag lekker kroelen.  :D



Hoi Nel,

Die foto was inderdaad al bij mij thuis genomen, van Fleur en Noa. Ze was toen zo'n 20 uurtjes bij ons.  :)

Ja, en dat zinnetje, je weet het nooit hè, ik probeer het altijd iedereen naar de zin te maken.



Hoi Monique,

vond je mijn verslagje leuk??
En wat zeg je van de foto's dan?? Veel hè??



Dank je Es, dikke kus terug van Noa.



Hoi Caroline,

Inderdaad, wij hebben een leuke dag gehad. Maar jou uitstapje met Irene mag er ook wezen had ik begrepen. Gelukkig heel erg goed afgelopen.



Hai die Roos, wat moest je lang wachten hè?? Hoe zou dat toch komen?? Ik werd lastig gevallen op de MSN.  ;D



Dank je wel Marga, voor de megacomplimenten.  :D



Weltrusten Roosje!!



Ik had al even gereageerd Diana, maar had eigenlijk nog een paar vraagjes, moet jij jouw schepbekkie ook vijlen of knippen en zo ja, hoe vaak?? Eet ze ook alleen grote zaden of ook kleintjes?? Gaat bij haar in de binnenkant van de bovensnavel ook steeds etensresten zitten en haal jij die eruit en zo ja, hoe vaak?? En houd zij hem nu nog steeds verkeerd of zet zij hem inmiddels alweer goed, dat weet ik niet meer.  ::)
Alvast bedankt!!



Hoi Mandy,

Ja, ik heb haar jouw voer gegeven, voor de andere, Teurlings Eurotop. Ze woog vanavond 85 gram dus dat is goed. Ze is er vandaag met de rest vanaf 12.15 uur uitgeweest tot half 8, en de andere gaan dan altijd zelf even eten en drinken, dat doet Noa nog niet, haar zet ik dan een paar keer per dag op de voerbak, ze begint dan wel gelijk te eten. Maar alleen (zonnepit)zaad en een beetje trosgierst, verder heb ik haar nog niet zien eten. Maar ze voelt zich best thuis hier hoor. Ook heb ik haar al 2 dagen gedoucht, dat vind ze goed maar ze vind het nog niet zo grandioos. Heb jij bij jou trouwens gezien dat ze tijdens het douchen haar bekkie goed houd?? Hier wel, is ook wel slim ander loopt er allemaal water in. Met het douchen kan je goed zien dat ze helemaal geen vet meer heeft, ze wordt binnen een paar seconde drijfnat, terwijl bij de andere het water er gewoon afrolt. Daarom föhn ik haar ook een beetje droog.
En ik vind het wel moeilijk in te schatten wanneer haar ondersnavel nu te lang is en gevijld moet worden, maar dat zal ik nog wel leren.  :D
Het gaat inderdaad erg goed met zijn vieren, alleen die dikke Fleur wil nu ook steeds de zonnebloempitten er uit vissen, dus zet ik Noa soms eventjes apart met een bak vers zaad.  ;D Fleur woog gisteren trouwens 113 gram, dus al 6 gram kwijt.  :P Vliegen gaat ook erg goed. En af en toe land ze al keurig met de rest mee op de grote kooi.



Lief hè, Peet.

Wow, je was inderdaad laat, 03.15 uur, ben ik helemaal niet gewend van jou.  ;)



Hoi Ankie, leuk dat je ook even snel kwam reageren.  :-*



Hoi Christine & Tosca, dikke kroel terug van de 3 zusjes hoor.  ;)



Hoi Esther,

ik kijk inderdaad al uit naar de tijd dat Noaatje mooi wit  8) is, maar ook zo vind ik haar een super lekker ding, ze heeft gewoon iets waar ik vanaf het begin verliefd op was, ik denk haar vertederende blik.  ::)
En Noa gaat waarschijnlijk nooit kleine zaadjes eten, Esther, die kan ze niet pellen met haar snaveltje. Dus moet ik haar beter dagelijks eventjes wegen, zodat ik weet dat ze goed heeft gegeten, ik kan immers niet de hele dag voor de kooi gaan zitten of ze goed eet, en apart zetten vind ik geen optie, maar dan kun je het wel een beetje beter controleren. Maar dan maar liever wegen.  :D Kan ze lekker kroelen met de rest.

Ik heb maandag al weer een beetje van me af gezet. Ik moet wel steeds aan je kerstballen denken, ik vind ze zo mooi. Voor de andere, Esther heeft doorzichtige ballen in de boom hangen gevuld met donsveertjes van de valkjes, mooi joh. Jullie moeten beslist gaan kijken in haar dagboek naar de foto.  



Hoi Nel,

jazeker, ik bof!!  ;D Ik ben dan ook helemaal gelukkig, zeker nu het ook nog zo klikt. Vond je de foto van Noa & Pablo ook niet lief??



Dank je Wendy, en genieten doe ik zeker.



Hoi Suus,

Noa is inderdaad een albino en hoort dus wit te zijn maar doordat ze verschillende keren flink met bloed zat heeft Mandy haar regelmatig moeten wassen, daardoor is het natuurlijk vet uit haar veren en trekken ze vuil aan. Mijn mooie nieuwe "cinnamonnetje" is dus een echte albino en zal na de eerste rui spierwit zijn.  8)

Fijn dat je kon mee genieten van mijn Rinyverslag.  :D
En Noa gaat zeker goed in de groep, zoals je ziet al een kroel foto met Pablo.



Hoi Riny,

Ja, hier is het ook weekend, dus morgen lekker uitslapen(proberen met mijn drie schatjes).
Bij mij was Demis inderdaad ook al vrij rustig, ze heeft geen één keer gefladderd in het vervoersbakje, en als ik het bouwvakkersfluitje deed in de auto, floot ze een keer terug, wel een gewoon fluitje hoor.  ;D
En, ik zou het eens bij de DA kunnen vragen wat ik aan die vetlaag van Noa haar veertjes kan doen, maar schoon krijg ik haar er toch niet mee, het lichaam moet dat weer zelf aanmaken, en ze krijgt binnenkort toch een puberruitje dus nog even afwachten maar, ik vermoed dat haar nieuwe veren gewoon spierwit  8) zijn.

Een hele dikke knuffel terug van Sanne, Thomas en Jasper en van de laatste nog één van zijn bekende kussen.  :-*



Hoi Maris,

Dank je, en zoals je zegt, ook een beetje goor is Noa een lekker ding hoor. Liefde maakt blind.  8)
En voor je weet heb ik er acht, zeg je?? Ehhhhm,......ik heb inderdaad al 4 reserveringen staan.  :o ::) :P Maar,...........dat is allemaal pas voor volgend jaar, dus dat duurt nog heel erg lang.



Hoi Es,

Wat leuk dat je mijn verhaal hebt meebeleefd.  :D Gezellig was het hè??  ;)
En dat ze zo goed samen gaan is een zorg minder maar ik heb er dan ook genoeg dus dat komt goed uit.  ;D
Heb je de foto van Noa & Pablo al gezien, die is ook lief hoor!!



Hoi Gerda,

Leuk dat je nog even langs komt. Noatje is zeker al helemaal geaccepteerd, Vanmiddag was zo lief ze gingen vliegen en de 3 andere landen op de kooi, Noa redde dat niet die landde aan de andere kant van de kamer op de gordijnen. Na een minuutje vloog Pablo naar haar toe, en vloog een paar rondjes voor haar neus en ging toen richting de kooi en zo loodste hij haar mooi naar de kooi waar ze een mooie landing kon maken.  ;D Dit vond ik zo mooi en lief om te zien.  ::) Mijn valkjes landen nooit ergens anders altijd op de kooi, en Pablo wilde haar dit nu al leren leek wel.  :P

Tot het weekend dan maar, geniet er maar lekker van een paar vrije daagjes.



Hé Mandy,

Ja, ik had het hier al uitgelegd. Maar ik geef niet minder om haar hoor!!  ;D Ooit zal ze weer een mooi wit valkje zijn. En nu heb ik gewoon een mooi nieuw "cinnamonnetje". Kijk maar op de foto hier bovenaan.  ;D Helaas maar niks aan te doen, ik doe er ook niks meer aan, ze is vandaag weer wezen douchen en is dan ook drijfnat, maar schoner wordt ze echt niet, via die topic van jou en je mails natuurlijk, weet ik dat jij er alles aan gedaan hebt. Ik wacht gewoon de nieuwe veertjes af na de rui.  ;)[/size][/i][/b][/color]



Weltrusten!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Mijn schepbekkie zit in de voliere.
En ik heb er nooit wat aan gedaan om de stand weer goed te krijgen.
Het is van nature goed gegaan.
Ze eet alle zaadjes en zelfs pellets.
Je kunt nog wel een afwijking aan de snavel zien en dat is dat het dat boven snavel ronder en korter is dan de ondersnavel.
Maar ze gebruikt hem goed.
Zoals ik al zei heeft ze er zelfs jongen mee gevoerd, deze zaten wel is waar wat meer onder de pap, maar groeide op als mooie valkjes.
Ik krijg met de kerst een nieuwe digitale foto camera en zal dan zekers foto´s proberen te maken van dat bekkie.
Dus nog een week geduld hebben.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Caroline

17 december 2005, 10:29:11 #1363 Last Edit: 18 december 2005, 11:46:29 by Caroline


Hoi Diana,

Ik heb even wat oude foto's opgezocht, waar je Noa haar bekkie goed op kan zien. Mandy heeft haar vanaf het begin geknipt omdat zij het idee heeft dat als de ondersnavel te lang wordt ze veel minder goed kan eten of misschien wel helemaal niet kan eten. Maar als het te kort is kan ze ook weer moeilijk zaadjes pellen, haar voorkeur gaat sowieso naar grote zaden, zonnebloempitten.


Hier zie je goed haar onder snavel, nadat ie net geknipt en gevijld.


Op deze foto zie dat de bovensnavel van Noa wel gewoon is alleen doordat de ondersnavel niet in de binnenkant scheurt blijven er etensresten in zitten, die ik met een tandenstokertje verwijder, op advies van Mandy.

Ik wacht op je foto's na de kerst.

En als je nog tips hebt hoor ik het graag.

Groetjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mariska

Vies of niet Caroline,

HET IS EN BLIJFT EEN LEKKER DING :-* :-* :-*

Met de rui komt het allemaal goed ;)
En maak je niet druk hoor Mandy, jij kunt er niks aan doen ;)
Je heb er alles aan gedaan om zo goed mogelijk voor haar te zorgen en dat is je heel goed gelukt!!
Dat weet iedereen hier!

Liefs
Maris!! :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)