## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

carco

4 november 2005, 11:43:28 #525 Last Edit: 4 november 2005, 11:51:39 by carco
duim,duim,zet hem op Noa!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ankie

Hoi Caroline

Ik hoop dat je snel wat hoort ,maar ondertussen duimen we gewoon door !!!!

Groet van Ankie

Mariska

Hoi Caroline,

Ik geloof niet dat we het vandaag nog horen.
Ze moest om half 3 naar haar werk en gaat daarna gelijk naar bed. Dat is balen zeg!! Ik was wel erg benieuwd hoe het afgelopen was en jij natuurlijk ook.
We hopen er maar het beste van!!

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

4 november 2005, 14:43:45 #528 Last Edit: 4 november 2005, 14:54:21 by Caroline


Ik ben verdrietig!                                                     
                                               



Ik heb net bericht van Mandy gehad. En moest het eerst even verwerken voor ik hier kwam schrijven. Het is in principe niet gelukt!!  :'(
Ik zal hieronder de mail van Mandy plaatsen.


Noa is geknipt. Maar zoals je al op de foto's ziet heeft het weinig geholpen want ze duwde nadien meteen de bovensnavel weer in de ondersnavel.
Haar snavel is eigenlijk prima want je kan de snavel zelf in de goede stand duwen en korter knippen is niet goed, dit is gewoon verkeerd aangeleerd gedrag.
Bij een hond kan je zoiets afleren door straffen en belonen maar bij een valk niet.
Ook van de bovensnavel is een puntje afgeknipt zodat die minder makkelijk in de ondersnavel kan.
En bij de ondersnavel is het leven net geraakt maar ging niet bloeden gelukkig.
Hij zei dat het beste eigenlijk zou zijn als je het bij zou kunnen vijlen.
Zo'n pedicuurapparaatje met slijpje zou ideaal zijn.
Met knippen heb je nl toch het risico op inscheuren en dan komt het wel ver in het leven.
Nou we wachten maar af hoe ze het verder zal doen.
Hij vond dat ze er verder goed uit zag, mooi borstbeen en goed gewicht, 90 gram voor ik weg ging, maar dan wel met de pap van 11.00 erin natuurlijk.
Op haar linker oogje zit nog 1 klein plekje, dat blijf ik zalven tot het weg is.


Dus jullie begrijpen wat dit betekend en waarom ik zo verdrietig ben. Ik moet een hele grote beslissing gaan nemen en weet nog niet welke.  :-\
Ik zal hieronder even de foto's plaatsen die Mandy bedoelt.



Net na de behandeling, haar ondersnavel alweer in haar boven snavel.  :'(


Links zie je het kleine plekje waar het leven geraakt is.


Waarom??......Noa.



Ik heb ook nog 3 leuke foto's, maar die plaats ik later, die vind ik in dit berichtje niet zo passen.

Tot straks.  :'( :'( :'(
[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Jeetje dat is goed sh*** zeg. Kan me goed voorstelen dat je verdrietig bent. Ik hoop dat ze toch zelf de link krijgt hoe ze de snavel in de goede stand moet houden.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Gerda

Ach wat een tegenvaller. Wat sneu voor Noa en voor jullie.
Natuurlijk kun je de punt van de snavel vijlen, maar dan kan ze niet klimmen.
Paul heeft een grasparkietje wat hij altijd moet knippen en die heeft een beetje een snavel als een kanarie.

Wat ontzettend sneu voor jullie allemaal!!!

Liefs Gerda

Riny

Hallo Caroline
Ik wens je sterkte met het nemen van een beslissing.
Je vindt het misschien niet leuk dat ik het zeg maar medelijden is geen goede raadgever.
Het zal ongetwijfeld veel consequentie's hebben als het zo blijft met het snaveltje.
Strerkte en groetjes Riny :-* :-*

Mariska

Hoi Caroline,

Gelukkig heb je toch bericht gehad, helaas is het geen goed nieuws :'(
Ik leef heel erg met je mee en hoop dat Noa het mogelijk toch zelf gaat veranderen.
Zo niet, dan staat je een moeilijke beslissing te wachten en wens ik daarbij heel veel sterkte!

Een dikke  :-*
Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Inger m

4 november 2005, 15:22:41 #533 Last Edit: 4 november 2005, 15:24:26 by Inger m
Hoi,
Ik heb de foto's bekeken. Ik lees over verkeerd aangeleerd gedrag. Maar het ziet eruit alsof er ergens iets mis is met de stand van de snavel, zodat het voor de vogel prettiger/ beter voelt om de snavel in deze stand te houden, met de gevolgen van dien...
Ik hoop dat er nog wat aan te verbeteren valt. Het is iig een vogel om uit te sluiten van kweek, want mogelijk is het genetisch. Ik weet niet hoe tam de vogel is, maar mss is het mogelijk om de vogel goed te wennen aan het vijlen ed van de snavel, zolang de snavel niet inscheurt.

Zolang als de vogel gezond is, zou ik nog geen vervelende beslissingen nemen (maar ik ken de situatie niet van dichtbij).

Veel sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Petra en Cheeky

4 november 2005, 15:32:15 #534 Last Edit: 4 november 2005, 15:41:06 by (¯`°•.•°´¯)Petra
Tjee Caroline, ik kan me voorstellen dat je dit even hebt moeten laten bezinken! Zo'n boodschap valt niet mee! En wat doe je dan? Het blijft moeilijk! Niemand zit te wachten op een probleemvogeltje waarvan het onbekend is hoe het verder gaat lopen... het geeft toch veel extra zorg, die niet iedereen het beestje zal kunnen geven! Arme Noa!

Meid, laat het even rustig op je inwerken en neem niet te snel een beslissing!

Heel veel sterkte,
Peet

Kirsten

Hoi Caroline,

Wat verdrietig dat het niet gelukt is om het te herstellen. Je staat inderdaad voor een hele moeilijke beslissing en neem daar alle tijd voor. Ik heb inderdaad zo'n setje waar Mandy het over had,. en ik moet wel zeggen dat dat snel en netjes werkt,. Mocht je beslissen om de lieve Noa toch bij jullie te nemen is dat we een aanrader inderdaad. Maargoed het is natuurlijk nog de vraag,. hoe vaak, hoe gaat straks het eten met haar,. Ik denk aan je

Succes meid en een dikke knuffel van hier
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Hoi Caroline,

Wat ontzettend ***. Wat zal jij je vervelend voelen.
Is het niet mogelijk de onderkaak iets naar achteren te scharnieren ???

Ach, wie ben ik. :-\, een dierenarts weet dat veel beter.

Is het mogelijk haar zoveel mogelijk met van die houten vijlen te laten spelen? Dan slijt het ook.

Daar ga ik weer ::). Daar was die arts dan wel opgekomen. :-X

Heel veel sterkte met je beslissing. Ik heb echt met je te doen. Het is niet niks.

Maar 1 voordeel heb je: wat je ook beslist, Noa komt/zit in een liefdevol huis, of bij jou of bij Mandy.

Sterkte, Nel :'(

Roosje

Oh nee he, wat rot zeg. Noa doe toch je best meisje!

Ik begreep dat ze wel zaadjes kan eten? Want dan zou ze zich wel redden als dat snaveltje maar bijgevijld wordt, toch?

Dat zou je opzich wel zelf kunnen doen dan, ze is nu nog jong genoeg om eraan te wennen.

Ik hoop dat jullie een goede oplossing kunnen bedenken!

Mandy

Citaat van: Inger m op  4 november 2005, 15:22:41
Hoi,
Ik heb de foto's bekeken. Ik lees over verkeerd aangeleerd gedrag. Maar het ziet eruit alsof er ergens iets mis is met de stand van de snavel, zodat het voor de vogel prettiger/ beter voelt om de snavel in deze stand te houden, met de gevolgen van dien...
Ik hoop dat er nog wat aan te verbeteren valt. Het is iig een vogel om uit te sluiten van kweek, want mogelijk is het genetisch. Ik weet niet hoe tam de vogel is, maar mss is het mogelijk om de vogel goed te wennen aan het vijlen ed van de snavel, zolang de snavel niet inscheurt.

Zolang als de vogel gezond is, zou ik nog geen vervelende beslissingen nemen (maar ik ken de situatie niet van dichtbij).

Veel sterkte!

gr Inger



Hoi Inger,

Een vervelende beslissing zoals jij denk ik bedoel, hoeft niet genomen te worden hoor. Als in het slechtste geval de snavel niet in de goede stand komt en door gaat groeien is het een kwestie van bijhouden met knippel/vijlen en voor mij is dat geen probleem maar als Caroline dat niet durft/ziet zitten gaat ze niet naar Caroline maar blijft gewoon bij mij.

En verder denk ik niet aan iets genetisch want ze is niet zo geboren maar is haar snavel met 3-4 weken zo gaan doen. Maar ik heb wel vaak aan haar snavel gezeten de eerste weken omdat daar aangekoekt eten bleef zitten en ze niet goed gevoerd kon worden. Al haar zusjes zijn ook gewoon met normale snavels geboren en zijn zo gebleven.  ;)

En Lique heeft ook een dergelijke valk en die heeft een nestje gehad en kon de jongen zonder problemen voeren. Maar een ideale kweekvalk is het natuurlijk niet. :-\

Maar goed, we zullen zien hoe het gaat.
Straks eerst maar eens kijken of ze vanmiddag wat heeft kunnen eten, anders geef ik nog wat pap. Ze at de laatste dagen wel goed want ze had 's avonds mooie volle poepjes en dat kan niet meer van de pap van 's ochtends zijn. :)

Ik had nu even tijd om te reageren (bezoekuur) maar weet niet of dat straks weer lukt. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Citaat van: Caroline op  4 november 2005, 14:43:45
Dus jullie begrijpen wat dit betekend en waarom ik zo verdrietig ben. Ik moet een hele grote beslissing gaan nemen en weet nog niet welke.  :-\


Tja voor jou is het net zo hard balen als voor mij Caroline, ik weet wat je voelt... :-\
En neem verder alle tijd voor je beslissing, Noa en ik hebben geen haast. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl