## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Bianca

jammer dat het snaveltje niet meteen makkelijk te corrigeren was!
Ik kan begrijpen dat jullie er beide flink van balen, maar het is wel een supermooi vogeltje zeg!

Groetjes Biaca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

patty_dordtse valkjes

Hallo caroline/mandy,

Allereerst je zal je gevoel zelf moeten volgen natuurlijk caroline.
Ieder mens is anders en daar moeten andere genoegen mee nemen.
Wat jij zelf wilt is het belangrijkste  vind ik zelf.
Wat andere ook zeggen je gevoel die zal het zeggen.
Heel veel sterkste en die kleine is al een mooierd en dat zal altijd zo blijven

Groetjes mij

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Rianne

Arme Noa... Gelukkig komt ze sowieso goed terecht, of ze nu naar jou gaat of bij Mandy blijft.

Ankie

Hoi Caroline

Ik begrijp uiteraard dat dit heel moeilijk voor je is!
Als ik in jou schoenen stond zou ik ook niet weten wat ik zou moeten doen. Het is gewoon een hele moeilijk beslissing!
Je moet zo'n snaveltje natuurlijk wel bijhouden en dat moet je kunnen en durven. Best wel een verantwoording hoor!
Noa is natuurlijk wel een heel apart valkje en zeer aandoenlijk om te zien . Gelukkig krijgt ze hoe dan ook een goed plekkie en dat maakt het weer wat dragelijker.
Neem de tijd en heel veel sterkte , ik leef met je mee !!!!!

Groet van Ankie

Ankie

Hier ben ik nog even ....
ik las in mijn dagboek dat je deze graag wilde..nou hier is die dan

Alsjeblieft !!!!
Ankie

valkchico

hallo caroline,

wat een dilema st jij voor zeg bah,
vind Noa echt een plaatje en dat zal de beslissing zeker niet makkelijker maken.
Maar als het goed aan te leren is om met bijvoorbeeld een dremeltje de snavel te vijlen is het misschien wel te doen ,maar zoals eerder hier en daar gezegd JIJ bent degene die het zal moeten doen en niet ik of iemand anders.
En je weet waar de beste stuurlui staan ;)

heel veel sterkte bij je beslissing
en had nog een plaatje van een eerder onderwerp van Nel

gr Esther

en kom snel weer kijken naar de "leuke"foto's

Gerda

Hoi Caroline,

Een beetje bijgekomen van het slechte bericht van Noa??
Laat het gewoon een paar dagen lekker bezinken. Ze zit zowieso goed bij Mandy (in de tiussentijd) dus er is geen haast bij. Dan kun je rustig alle voor en tegens tegen elkaar af wegen.
Voor is natuurlijk dat het zo'n ontzettend lief valkje is!!!

Neem gewoon de tijd om te beslissen!!!

Liefs Gerda

bobbie

Lieve Noa,

Het bekkie waar jij mee in de rondte loopt, vliegt en eet
meissie meissie, als je eens weet
wat een dilemma daarom is ontstaan:
bij Mandy blijven of naar Caroline toe gaan.

Je bent een lieverd, een schat, een kroelerd en bovendien
ben je op dit forum heel graag gezien.
Het is wikken en wegen, durft Caroline het aan
om met jouw groeiende snavel de zee op te gaan.

Het is een handigheid en een machientje die het moet klaren
er zijn toch wat ochen en maren.
In hun hart willen ze jou graag,
maar het viel tegen vandaag.

De tijd zal het leren, gun ze die maar
en wat het ook wordt lieve Noa voor jou is het zonneklaar:
je woning is warm, liefdevol en bereid
Of het nu bij Caroline is of bij Mandy lieve valkenmeid  :-*

Sterkte bij het wikken en wegen.  :)

Groetjes, Nel

Caroline

Dank je wel voor alle lieve woorden.                                      

# Mariska   Nog bedankt voor het duimen. Helaas niet geholpen. Maar heeft mij wel gesteund hoor.
Ik had al iets gehoord hoor maar moest het even een plaatsje geven.  ;)
Bedankt nog voor je laatste berichtje en voor je medeleven.  :-* :-*

# Caroline   Jij ook natuurlijk bedankt voor het duimen.  :) Ja dit is echt Sh***t, dit had ik ook niet verwacht, maar diep van binnen wel een beetje rekening mee gehouden. Ik vraag me af of ze ooit in de gaten gaat krijgen hoe ze haar bekkie moet gaan zetten, misschien moeten we haar een keer voor de spiegel zetten.  ;D

# Ankie   En jij ook bedankt voor het duimen, heel fijn al die steun hier op het forum, dit had ik echt nooit verwacht.  :'(

# Gerda   Bedankt voor het medeleven.  ::)

# Riny   Ook jij bedankt voor het medeleven. En ik vind het niet erg dat je het zegt hoor. Alleen medelijden is wel de laatste reden dat ik Noa zal nemen. Ik ben gewoon verliefd op haar en dat maakt de beslissing ook zo moeilijk. Medelijden hoef ik niet te hebben met haar, als ik haar niet neem blijft ze lekker bij Mandy, beter kan ze het niet krijgen.  :D Maar ik begrijp wat je me wilde vertellen.  :) bedankt.  :-* :-*

# Inger   Heb je ook de geschiedenis van Noa gelezen?? Zij is vandaag bij de dierenarts geweest en die heeft ook bevestigt dat haar snaveltje oké is maar dat ze hem vanaf een week of 3 verkeerd is gaan zetten. Vanaf die tijd wordt ze dus ook bijna wekelijks geknipt en gevijlt aan haar ondersnavel. Door Mandy, alwaar ze is geboren. Met kweken houd ik me op dit moment al helemaal niet bezig, het belangrijkste is dat we voor Noa een goeie beslissing nemen. Ik kweek trouwens ook niet met mijn 4 andere witmaskertjes.  ::) Dus oververerving is hier al helemaal niet van toepassing. Noa is al een aantal weken binnen en is mede door haar bekkie en om lekker tam te worden, de laatste weken(ze is nu 2 maanden) grootgebracht met pap, 1-2 x per dag. Ze is dus heel erg tam, en zoals ik als zij wordt ze al weken geknipt en gevijlt. Ik weet niet wat je bedoelt met vervelende beslissingen, we, Mandy die hem heeft gekweekt en waar zij nu is en ik, die haar graag wil hebben, moeten een keuze maken, of ik neem haar in huis en zal haar der verdere leventje elke week haar ondersnaveltje bijvijlen of ze mag bij Mandy blijven en dan zal zij dit doen.  :D Dus niks geen vervelende beslissing, alleen een grote verantwoording die één van ons 2-en op ons gaat nemen. En gezond is ze gelukkig wel, dat zie je ook op de andere foto's, ik heb trouwens ook 2 zusjes van haar, uit 2 verschillende nesten.  :D
Maar bedankt voor je wijze raad.  :)

# Petra   Ja Peet, een hele beslissing. En tijd heb ik gelukkig wel als tamme huisvrouw, hihihi. Maar er zijn natuurlijk nog een aantal dingen meer die meespelen. Bedankt in ieder geval voor de steun.  :-*

# Kirsten   Ook jij natuurlijk bedankt voor al die lieve woorden.  :-* En aan jou dan maar even een financiele vraag, jij hebt zo'n apparaatje, zeg je, ik weet niet eens hoe ze eruit zien, waar ik ze kan halen en het belangrijkste, wat kosten ze zo'n beetje?? Kun je be een betje helpen met advies?? Bedankt,  :-*

Ik ben nog lang niet klaar met reageren maar ben veel te bang dat straks door een aanraking van een verkeerde knop dit allemaal weg is en ik zag een bedicht van Nel die ik even wil lezen, na de papfles van Jasper die lekker ligt te jengelen, kom ik snel weer terug om op jullie lieve woorden te reageren,  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

~Natas~

4 november 2005, 21:46:27 #549 Last Edit: 5 november 2005, 07:51:39 by «Natas»
Hoi Carolien,

Oh jeetje zeg wat een slecht nieuws.
Hier dat je zeker niet op gerekend.
Je moet heel goed na denken wat je wilt, en dat moet je helaas echt zelf doen.
Het is wel een schatje hoor.............maar ja ik kan helaas je verdriet niet weg nemen.

Hopelijk brengt deze je geluk

Groetjes,

Natas

Caroline

4 november 2005, 23:06:51 #550 Last Edit: 5 november 2005, 10:02:37 by Caroline

Weer terug van weggeweest.

Jasper ligt altijd tijdens de papfles tegen en op mijn laptop te schoppen vandaar dat ik met zo'n megabericht als net, maar geen risico nam, hij ligt nu lekker tevreden in zijn bedje en zal zo wel slapen.
Weltrust Jappie,  :-*

# Nel   Heel erg bedankt voor je steun en meedenken, en je lieve woorden, ook dit keer weer in de vorm van een grandioos gedicht.
Bedankt!!

Deze is voor jou.  :-*

# Roosje   Dat klopt, als haar snaveltje maar elke week wordt gevijlt, kan ze gewoon eten. Ze krijgt op dit moment nog maar 1 x pap. En ze is dit natuurlijk al een tijdje gewent, het vijlen bedoel ik, want ze is nu 2 maanden.

# Mandy   Bedankt voor het reageren op het stukje van Inger. En ook bedankt voor het begrip. Geef Noa maar een dikke kus van mij en zeg maar dat ik trots op haar ben. En dat ik als ik een beslissing neem daar voor de volle 100 % achter sta.  ;)

# Bianca   Het is zeker vet balen voor Mandy en mij. En het is inderdaad een supermooi vogeltje, maar dat zijn haar zusjes en broertjes ook. Is een jong van Sukes & Wiske(voor degene die dat intereseert).

# Patricia   Bedankt hoor. En dat is wat ik ga doen hoor, mijn gevoel gebruiken, en een klein beetje mijn verstand(dit laatste is niet veel, blond)  ;) En Noa is zeker een mooierd en zal dat voor mij altijd blijven.

# Rianne   Bedankt!!

# Ankie   Inderdaad, een hele verantwoording, als haar snaveltje niet elke week wordt gevijlt dan kan ze niet meer eten op den duur, ik hoef natuurlijk niet te vertellen wat er dan gaat gebeuren. Daar willen we niet aan denken, wel??
Dank je wel voor je medeleven,  :-* , en voor het koffieapparaat, precies zo'n wilde ik.  ;D

# Esther   Inderdaad mijn beslissing en die van mijn gezinnetje(Ed). Maar als ik een beslissing neem sta ik er voor 100 % achter.  ;)
Bedankt voor het medeleven en het sneeuwpopje.
Enne,......de foto's komen nu bijna hoor.   :D

# Gerda   Ik ben alweer een beetje over de schrik heen hoor.  :) En heb alle voors en alle tegens op een rijtje staan, hééél veel tegens, en maar één voor, maar dat is wel mijn gevoel en dus heel zwaar meetellend.  ;)
Het is echt een ontzettend liefje.

# Natas   Je neemt mijn verdriet inderdaad niet weg, Natas, maar ik heb al wel weer moeten lachen om het lieve plaatje van Winnie de Poeh, bedankt  :-*

Vieuw.......wat een hoop reacties, ik hoop dat ik iedereen even heb genoemd en niemand ben vergeten, ben ik wel iemand vergeten dan bij deze:

Iedereen hardstikke bedankt voor al die lieve woorden!!

En dan zoals beloofd, de vrolijke foto's

Ach, wat is het toch een scheetje, en.... der oogje is bijna over.  ;)

Samen op de bank zitten, samen met Mickey, het grasje van Mandy.  :D

Wow, zegt Mickey, jij hebt een lekker bekkie!!  8)

Deze vond ik zomaar leuk om even te plaatsen, Chica het nestzusje van Noa, hier ook in gesprek met Mickey, het grasje.

Tot morgen.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Caroline,

Ik heb zo'n setje al heel lang, maar volgens mij kosten ze tegenwoordig niet zoveel meer. Het is een manicure/pedicure setje en er kunnen op het manicuur gedeelte wat hulpstukjes op,. je kan de eigenlijk heel snel en heel netjes vijlen zonder dat het je kracht kost bijvoorbeeld. Kijk ik weet niet hoe vaak het moet gebeuren bijvoorbeeld en of Noa een beetje mee wil werken, maar het is dan met een minuut of 5 gepiept. Je zal er wat handigheid in moeten krijgen en uitkijken voor het tongetje. Ik zal er het weekend nog even een foto van plaatsen dan heb je een ideetje misschien.
Ik heb ook nog even voor je op marktplaats gekeken en daar worden ze vanaf ongeveer 10 euro (ongebruikt) aangeboden,. Je moet alleen in de gaten houden dat er kleine vijl opzetstukjes bijzitten.

Groetjes
Kirsten

ps lekker slapen en bedenk je inderdaad dat je de tijd hebt om te beslissen, neem die ook. En voel je ook niet schuldig als je besluit het niet te doen,. hoe dan ook komt ze goed terecht

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Sorry!!

Ik ben zo met mezelf bezig en Noa natuurlijk dat ik helemaal vergeet dat jullie morgen naar Avifauna gaan.

Heel veel plezier!!
[/i][/b][/color]

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

~Natas~

Hoi Caroline,

Dank je wel hoor.
Wij zullen er met z'n alle een hele gezellige dag van maken.
Leuke foto's hoor...................dat hoort er ook bij.

Groetjes,

Natas

bobbie

Hoi Caroline,

Nog snel even komen bijlezen hier.

We zullen foto's plaatsen van Avifauni, ben je er ook een klein beetje bij geweest. ;)

Groetjes, Nel :)