## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

caro

Hoi Caroline,

Nog gefeliciteerd met Sanne.

Wat een leuke foto´s van de roodborstjes, niet te geloven dat ze gewoon een nestje in een zak maken.
Wat jammer zeg van Diego, maar zo te zien wordt het een hele mooie vogel. Ik vind hem nu al mooi.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Riny

                   
Hoy Caroline
Onze zwangerschap vordert gestaag.
vanmiddag heb ik geschouwd , en het jonkie groeit goed.
Nu maar afwachten.
Wie o wie, van ons twee wordt de gelukkige.
Ik hoop wel als het zover is dat je mee puft.
Groetjes Riny :D

Mariska

16 mei 2006, 20:33:59 #2972 Last Edit: 16 mei 2006, 20:36:07 by Mariska
Wat een goed nieuws dat het kleintje zo goed groeit :D
Ik duim voor jullie allebei :-*



Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Wilma1

Als ik heel eerlijk ben heb ik helemaal geen nieuws.   (even gekopieërt als citaat)


Schrijf je met vervolgens een HEEEEL verhaal....hahahahahahahahaha.....wat zul je dan een hoop pagina's schrijven als er wel nieuws is ??? ???  ;D daar ben ik best benieuwd naar  ;D ;)


Ik ben weer "bij" met lezen en zag het koppie van Diego...idd zielig hoor, arm beestje, vadervogels kunnen soms heel vreemd doen, zie ik ook wel eens aan Koko...gelukkig groeit het wel weer, maar toch  :-\ :-\ :-\

Ik lees bij jou van Bobbie bij Nel...tjee wat erg zeg...moet je niet aan denken!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline



:D Heel veel foto's!!  :D




Allemaal bedankt voor de lieve, leuke en mooie reakties voor Sanne haar verjaardag. Ze heeft een leuke verjaardag gehad en is lekker verwend. Dit was voor haar ook de eerste keer dat ze het EN op school vierde EN ook echt jarig was. Op de peuterspeelzaal was ze net niet jarig op de dag dat ze naar de peuterspeelzaal moest en vorig jaar was ze jarig met Pinksteren. En ik merkte gisteren wel, op school echt jarig zijn, is heel apart.  ;) ::) Uiteraard heb ik een paar leuke foto's uitgekozen en zal die straks plaatsen maar nu eerst eventjes een kleine update van de valkjes. En daarna hééééél vééééél foto's van de valkjes.  ;)

Gisteren hebben ze valkjes tijdens het feest met zijn 7-en in de grote kooi gezeten en dit was heel goed gegaan. Ik merk namelijk als het in huis heel druk en lawaaierig is de valkjes naar elkaar gaan roepen, Pablo, Chica en Coco. En ik verwachtte dus tijdens het feestje van Sanne de nodige herrie.  ;D Daarom dus samen in 1 kooi, is het ook niet nodig om elkaar te roepen. Ik moet zeggen dat het er heel erg gezellig uitziet, in die grote kooi 7 valkjes.  ;) Net iets gevulder, je ziet net iets meer valk. En .... , en dat is nog veel belangrijker, ze hebben zich keurig gedragen. Ik heb ze de hele dag niet gehoord. Als beloning heb ik vanmorgen de 6 slingers eraf gehaald en zijn ze vandaag in etappes zo'n 4 uur los geweest.  :D

Fleur is af en toe wel een beetje kattig naar Rocky of Coco, net of ze weet dat Pablo achter andere vrouwen aan loopt. Pablo heeft heel veel interesse in Rocky, die hem vervolgens niet ziet staan.  :P Oh ja, Fleur en Pablo zijn allebei 10 maanden en hebben deze week allebei 1 van de grootste staartveren verloren. Niet met geweld. Ik wist niet dat ze die zo snel alweer gingen ruien. Ze hebben namelijk allebei al 1 x beide grootste staartveren verwisseld.  :-\ Chica (8 maanden) is bijna uit de rui. En is gelukkig nog net zo mooi licht als dat ze was.  :D Rocky (8 maanden) is nog steeds volop aan het ruien, die is denk ik iets later begonnen dan Chica. Nog een paar kleine vleugel veren en haar staartveren op de 2 grootste na moet ze nog wisselen. Deze zelfde veren moet ook Noa (8 maanden) nog wisselen en dan is ze helemaal mooi wit. Ze blijft nu zo'n beetje tussen de 96 en de 99 gram wegen dus dit is geweldig, ik denk niet dat is haar nog ooit moet knippen.  :D Ze houd haar snaveltje wel de hele dag in de verkeerde stand, maar och, dat hoort inmiddels bij Noa.  ;) Coco (6 maanden) zit op dit moment midden in de rui. Ze ziet er dan ook een beetje rommelig uit.  :D Haar afgeknipte slagpennen heeft ze inmiddels allemaal verwisseld en haar vliegkunsten doen niet meer voor de andere onder.  :D Ze vind het heerlijk om te kunnen vliegen. Maar, gelukkig ook nog steeds heerlijk om even lekker te komen knuffelen. Als ik alleen ben bij mij maar zit Ed op de bank is ze weg bij mij.  :-\ :'( ;) En ze is verliefd!!!! ...... Op Pablo!!  :-\ Kleine meisjes worden groot. Ze volgt Pablo de hele tijd als ze samen los zijn, of samen in de grote kooi zitten net als gisteren toevallig het geval was. Helaas voor haar valt Pablo niet echt op haar. Mochten ze ooit helemaal voor elkaar vallen dan mogen ze samen blijven.  ;) Eigenlijk wilde is haar als kroelkippie houden maar och, als zij gelukkiger is met Pablo, wie ben ik dan om ze gescheiden te houden. Qua mutatie kan het ook wel, komen best wel leuke jongen uit.

Pablo = cinnamon gepareld witmasker split bont
Coco = cinnamon bont split witmasker

mannelijke nakomelingen:
25% witmasker cinnamon split voor bont {X1:  gepareld}
25% cinnamon split voor bont witmasker {X1:  gepareld}
25% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X1:  gepareld}

vrouwelijke nakomelingen:
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% cinnamon gepareld split voor bont witmasker
25% bont witmasker cinnamon gepareld
25% bont cinnamon gepareld split voor witmasker

Maar, nogmaals ik zet ze alleen samen als ze allebei graag willen en op dit  moment heeft Pablo interesse in alle vrouwen en valt nog voor geen één als een baksteen. Dus blijft Cocootje lekker in de dames kooi.  ;) En dan Eros, die is inmiddels alweer bijna 4 maanden. Hij zit mooi in de veren, alleen zijn wangetjes nog niet. Kroelen is nog steeds geen hobby van hem, ook niet met de andere valkjes. Wel zit hij gezellig bij de rest en vermaakt zich opperbest bij de andere. Fluiten gaat steeds een beetje beter, maar echt muzikaal is hij nog niet.  ;D Hij doet het fluitje van Rocky wel al na en zit af en toe een beetje te mannenfluiten naar Chica, zij is degene waar hij het meeste naar toe trekt en zij naar hem.  :D Dit wordt hopelijk zijn popje.  ::) Ook hier komen leuk jongen uit. Mijn popjes zullen allemaal albino zijn.  :D :-*


Chica = bont witmasker cinnamon
Eros = witmasker lutino = albino split voor {X1:  gepareld}

mannelijke nakomelingen:
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

vrouwelijke nakomelingen:
50% witmasker lutino gepareld split voor bont
50% witmasker lutino split voor bont

En dan als laatste mijn kleine Diego, die natuurlijk nog bij Roos zit. Het gaat heel goed met Diego, hij eet al best goed zelf, en wordt gelukkig niet meer geplukt. Hij zit nu met Primo & Twila en hun moeder apart. Roos heeft gisteren veertjes geplukt en naar Gendika gestuurd. We hopen dus deze week het geslacht te weten. Roos denkt een stoere man, ik denk een stoere meid, maar hoop ook op een man. We zullen wel zien.  ;)

Nou genoeg geschreven, jullie zijn weer helemaal op de hoogte van het wel en wee van mijn valkjes. Ook met de andere huis en tuingenootjes gaat het lekker. Ik zal  nu nog eventjes een heleboel foto's plaatsen en dan zal ik morgen weer komen reageren op alle berichtjes, daar is het nu te laat voor.

Alleen reageer ik eventjes op deze:


Citaat van: Riny op 16 mei 2006, 18:29:08
                   
Hoy Caroline
Onze zwangerschap vordert gestaag.
vanmiddag heb ik geschouwd , en het jonkie groeit goed.
Nu maar afwachten.
Wie o wie, van ons twee wordt de gelukkige.
Ik hoop wel als het zover is dat je mee puft.
Groetjes Riny :D



Dit gaat over het eitje waarin een geparelde lutino geelwang inzit. Riny en ik zijn samen zwanger van dit eitje. Komt er een mannelijk donsje uit blijft hij bij Riny wonen, is het een vrouwelijk donsje, dan is het ook cinnamon, dan komt zij bij mij wonen.

Super Riny, dat het zo goed gaat met ons eitje.  ;) Geeft het maar een heel klein kusje van me.  :-* Uiteraard kom ik het weekend mee puffen.  ;D ;D

Namens Sanne een dikke  :-* voor de E-cards, vooral die van Bailey vond ze errrug leuk.   :D





Fleur.


Fleur, lekker kroelen.


Pablo.


Pablo, lekker kroelen.


Pablo & Fleur.


Pablo & Fleur, lekker kroelen.


Chica.


Chica.


Rocky.


Rocky.


Eros & Noa (rechts). Helaas alle andere foto's van Noa overbelicht.
Blijft moeilijk, albino's fotograferen.  :-\


Coco, heel erg in de rui.


Coco, lekker kroelen.


Eros, ook de andere van Eros waren overbelicht.  :-\


Diego. Zondag 14 mei.


Diego, zo lief!!  :-* Ook zondag 14 mei.


Diego, vandaag.


Diego, vandaag. Groot is tie al hè??




Sanne, een beetje verlegen op de feesttroon.


Jasper, kijkt zijn oogjes uit.


Thomas mag mee muziek maken.


Sanne heeft zelf de fluit uitgekozen.


Uiteraard moesten er ook kaarsjes worden uitgeblazen. Thomas zie je op de achtergrond genieten.


Thuis.


En thuis nogmaals kaarsjes blazen, alleen dan de echte taart.


:P



Tot morgen!!


[/size][/i][/b][/color]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda


Hoi Caroline,

Wat een heerlijke foto's weer !!
En ja, een albino is snel overbelicht  :D

Sanne is echt aan het genieten en Thomas geniet lekker mee!!
Leuk om te zien!!

Liefs, Gerda

Karin

Citaat

Diego. Zondag 14 mei.


Deze is om op te vreten  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Caroline,

Inderdaad geweldige foto's :D Lief om te zien hoe ze met jou en met elkaar kroelen :D
En de andere foto's zijn ook erg leuk!!! Diego groeit idd erg hard zeg....wow.... :o

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

caro

Hoi Caroline,

Leuke foto's, het is altijd spannend voor een kind om een verjaardag te vieren op school. Maar wel leuk.
Wat een gave foto van Diego, wanneer komt hij thuis. Weet je dat al.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

gonnie

Hoi Buuv
Prachtige foto`s zijn dat .het was een leuke verjaardag ,dat kan je wel zien.
Groetjes je buuv




bobbie

Hoi Caroline,

:-[ :-[ :-[ Nog gefeliciteerd met je dochter Sanne.  :-[ :-[ :-[

Wat een heerlijke foto's, van je birdies en je kindjes. :D :D :D

Ik ben je trouwens nog een antwoord schuldig.

Je vroeg hoe oud Renzo is, dat had ik nog niet beantwoord:

vandaag 3 jaar. ;)

Wat gaat het snel he.

groetjes, Nel :)

bobbie

He, gefeliciteerd met je

  :D 200-ste bladzijde  :D

Groetjes, Nel

Caroline







Even snel!!  ;)



Hoi Rianne,

Inderdaad, heel lief de roodborstjes, het gaat nog steeds goed met alle 6. Ik zal kijken of ik van de week nog eens een foto kan maken, ze zijn alweer zo gegroeid.

En als Diego een man is zal hij zijn parels verliezen. Maar ik sta bij Mandy op de wachtlijst voor een Primrose, dit zal de partner worden van Diego. Dit wordt een cinnamon, is het een man, dan heeft hij geen parels, is het een pop dan krijgt ze ook parels. Dus maakt het me niet zo veel uit, één van de twee Primroses zal geen parels hebben.  :D Als Diego een man is zal hij de parels aan zowel zijn dochters als zonen geven, in combinatie met een bont geparelde cinnamon pop. Is Diego een pop, dan zal de andere het cinnamon aan zijn dochters geven. In beide gevallen zullen de jongen 100 % bont zijn, hopelijk zwaar bont, of Primrose look-a-like.  ;)
Over een paar dagen zullen we zijn/haar geslacht weten.



Hoi Manja,

Ik zit inderdaad een beetje met de naam als Diego een pop is, vandaar dat Roos en ik allebei hopen dat Diego een man is. Hij is immers vernoemd naar de overleden vader van Roos. (hij is op zijn sterfdag geboren) Ik heb beloofd dat is de naam Diego niet zal veranderen maar wat als het een meisje is??  ??? Diega bestaat niet, daar heb ik ook al naar gekeken.  ;)

En bedankt voor de felicitatie voor Sanne.  :-*



Hoi Suus,

Lieverdje hè, Pino. Hij lijkt wel een beetje op jouw Gouweke of Goldie, alleen dan zonder parels.  :D

En zeker zielig Diego, maar ooit zal mijn giertje een mooi valkje zijn.  ;)



Hoi Nel,

Lief dat je even reageert in mijn dagboekje. Zeker na het verschrikkelijke nieuws wat je hebt gekregen.  :'(

Ik ben ook blij dat Roos, de vader bij de jongen heeft weggehaald. Ze blijven anders aan de gang, elke nieuw pennetje wordt eraf gegeten. En ze komen steeds slechter terug.  :-\

Jeetje, wat zul je geschrokken zijn toen je hoorde dat hij van de trap gevallen was. De arme schat weer zo'n bult. Je wilt toch niet weten wat er gebeurt was als hij al niet preventief medicijnen kreeg. En lekker eigenwijs, weer bellen blazen met de neus. Hihihi!! Ik ken het hier ook, Jasper kent al zoveel dingetje zeggen en gebaren. Maar heeft ie geen zin doet ie werkelijk niks.  >:(

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Jolanda, en alweer bijna op de helft. Genieten voor haar, lekker je kindje voelen in je buik.  :D Hopelijk blijft ze zich ook tijdens de zomer goed voelen. Zeker tijdens de hete dagen.

Dank je wel voor de felicitatie voor Sanne.

Jij ook gefeliciteerd met Renzo, alweer 3 jaar, geweldig!!

Heel veel sterkte met het verwerkingsproces waarin je nu zit. Probeer lekker te genieten van je andere vogeltjes en uiteraard, je heerlijke kleinzonen.  :D



Hoi Gerda,

Dank je wel, voor de lieve wens voor Sanne.  :-*

En inderdaad, Sanne en vooral Thomas waren ontzettend aan het genieten op het schoolfeestje van Sanne.  :D

Wat is er tegen overbelichting te doen bij albino's?? Zeker het beste zonder flitser, fotograferen??



Hoi Lin,

Inderdaad, de rug, borst en het nekje rondom bij Diego is kaal geplukt door papa Heinrich. De rug en het borstje waren al kaal, die zijn voor de tweede keer geplukt.  >:( Het koppetje en de kuif laten hij gelukkig zitten.  :D
En Diego is afgelopen zondag 5 weken geworden. Zoals het er nu uitziet, zal hij volgende week donderdag, 25 mei, mee naar Veghel verhuizen. Eet hij nog niet goed, dan ga ik hem alleen lekker knuffelen.  :D

Ook jij bedankt voor de felicitatie voor Sanne.  :-*



Hoi Marianne,

Jij ook bedankt voor de felicitatie.  :-*



Hoi Caroline,

Jij ook bedankt voor de leuke felicitatie en uiteraard ook voor de leuke kaart, die ze per post kreeg.  :-*



Hoi Esther,

Jij ook bedankt voor de lieve felicitatie.  :-*



Hoi Rianne,

Diego eet ook al van de zaadjes.  :D En jij ook bedankt.



Hoi Monique,

Zeker, Diego blijft een lekker ding. En als hij trosgierstverslaafd wordt, weet ik een heel goed kliniek.  ;) ;D

De roodborstjes zitten helaas niet in mijn tuin maar bij mijn zwager en schoonzusje.  :-\ Gelukkig kom ik daar vaak.  :D

En ik denk inderdaad altijd dat ik niet zo veel te vertellen heb maar als ik dan begin ......  ;D Dit was ook de reden dat ik eigenlijk geen dagboekje wilde beginnen. Ik dacht, wat moet ik schrijven.  :-X

Ook jij bedankt voor de felicitatie.  :-*



Hoi Maris,

jij ook bedankt voor de leuke felicitatie.  :-*



Hoi Buuv Gonnie,

Bedankt voor de felicitatie.

En inderdaad, ik droom van Roodborstjes in mijn tuin en hun hebben bijna binnen een heel nest ervan.



Hoi WIlma,

Jij ook bedankt voor de wat latere overgevlogen ballonnen.  ;D

En inderdaad, als ik nieuws heb dan ...... maak ik een bladzijde vol denk ik.  ;)



Hoi Caro(line),

Jij ook bedankt!!

Heb je genoten van de lieve foto's van Eros??  :D

Als het gaat zoals het nu gaat, ga ik volgende week donderdag, 25 mei, Diego ophalen. We gaan dan eerst met het hele gezin naar Scheveningen, lekker wandelen, zandkastelen bouwen, slenteren over de boulevard, terrasje pikken, patatje eten, en als het heel slecht weer is, gewoon lekker in de regen, uitwaaien op de pier.  :D
Daarna gaan we naar Roos, gezellig op visite, en hopelijk eet Diego dan voldoende alleen en mag hij mee, zo niet dan ga ik hem lekker kroelen en zien we wel wanneer hij/zij er klaar voor is. Maar op dit moment eet hij goed mee met de zaadjes en trosgierst, dus met nog 8 dagen te gaan zal het allemaal best wel goed komen.  :D



Hoi Karin,

Lekker ding hè?? En hij kan zo lief kijken.



Nou dit waren weer een heleboel reacties, ik ga wat doen. Allereerst een poepluier verschonen, ik ruik er namelijk één, en daarna kunnen even lekker mijn valkjes los. Om half 1 pas Sanne halen. Woensdagmiddag!! Daarna lekker boterhammetje eten en met emmer en schep naar de speeltuin.  :D[/size][/i][/b][/color]





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Rianne

Hey Caroline

ingewikkeld verhaal over je Primrozen, maar het zal allemaal wel goed komen denk ik ;D
Ik zat nog eens te denken aan je opmerking over Eros' wangvlek, nou ja, die er niet is ;) Bij Tinco lijkt het ook wel of er niet zoveel veren overheen zitten, dus misschien is het wel iets albinoos? :)