17 augustus 2025, 17:32:46

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

nou er staan hele velden van momenteel,ik had ze nog nooit gezien ::) en ik woon hier toch al bijna mijn hele leven :o

de eitjes word denk ik niks meer,heel erg jammer want ze hebben het helemaal perfect gedaan,ik snap ook niet waarom ze niet uitkomen,gewoon bevrucht en netjes bebroed en dan dit :'( heel sneu voor de ouders want die hebben zo hun best gedaan.

ze mogen het nog een keer proberen maar eerst  maar wachten tot woensdag dan is het een week geleden dat ze uit hadden moeten komen,zal ik ze dan weghalen of wachten tot ze er zelf af gaan?

dazzle en luna broeden ook stug door,hopen dat dat wel goed gaat.

groetjes eefje

Rianne

Hoi Eefje,

het is zeker sneu voor de ouders. Hopelijk gaat het de tweede ronde beter.
Zou het dan toch met die plotselinge verandering van luchtvochtigheid te maken hebben? :-\

eefje nieuwenburg

ja het zou kunnen maar hij is hier niet lager dan 50 gekomen dus kan bijna niet.
zou ik te lang of te vaak geschouwd hebben?
ik heb elke week 1keer gekeken en de laatste dagen alleen zo zonder lampje....straks is het mijn schuld..... :-X

nou ik heb de kooi nu open staan en als ze de interesse daardoor verliezen zal ik het niet erg vinden ze hoeven van mij niet onnodig lang te broeden.

groetjes eefje

Rianne

Ik denk niet dat het aan het schouwen ligt. Ik keek ook regelmatig met het lampje of ik al wat zag bewegen. En ook de eitjes zijn een paar keer uit het blok geweest. Het blijft soms een raadsel, maar ik denk niet dat jij er schuld aan hebt hoor. :)

eefje nieuwenburg

nou ik hoop dat ze snel de interesse verliezen en anders haal ik ze weg,we gaan het wel zien.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ik heb de eitjes maar gelijk weg gehaald,ik wilde eigenlijk wachten tot woensdag omdat het dan een volle week voorbij de uitkomdatum zou zijn maar er komt toch niks meer uit.
ze zitten in de voliere waar ze zich lekker op elkaar kunnen richten en dan mogen ze even aansterken en dan over een paar weken proberen we het opnieuw.

nu zitten truus en teun in de kooi met het blok omdat truus maar eitjes blijft leggen dus nu kan ze broeden als ze dat wil en dan hoop ik dat de hormoontjes weer een beetje tot rust komen bij de jonge dame.

Luna en dazzle broeden stug door maar die moet ook pas rond 23mei uitkomen dus we zullen zien.

groetjes eefje

aad

hoi eefje

jammer  dat het niks wordt  :-\ :-\.. maar ik denk dat ik binnenkort wel weer eitje heb .. je mag ze zo komen halen hoor :P

Groetjes Aad

eefje nieuwenburg

nou ik hoef me over eitjes geen zorgen te maken die leggen ze wel maar er gaat steeds iets fout of er zit niks in,fopeieren dus.....geeft niks het zijn allemaal nog jonge ouders en voor elke vogel is het zeg maar de eerste keer dus ze moeten nog oefenen alleen mijn geduld word ook ontzettend getest ;D nou ja dat is ook wel eens goed!

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

wat ben ik vandaag toch vrolijk,die Teun kan mijn hele dag weer goedmaken maar hij moet nog wel leren mikken ;D
we dachten altijd dat heel zijn natuurlijke gedrag verdwenen was maar hij heeft bewezen dat ie echt is ;D

en wat een schatjes allemaal he?
zazou en vito doen het graag ondersteboven(vage foto sorry)

groetjes eefje

aad

gefeliciteerd teun  ;D ;D

Karin

O, die onderste foto, wat lief !  ;D Hoe is het met Balou ? Knuffelt hij nog ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

met balou gaat het goed,hij kan zo lekker vertellen en zingen maar knuffelen wil ie alleen nog maar met het speelgoed en de andere valkjes.
maar dat wist ik op het moment dat ie de voliere inging natuurlijk dus het geeft niet, ik laat hem af en toe even opstappen zodat ie het een beetje onthoud hoe het ook alweer moest ;D

ik zeg voortaan niks meer over eitjes en broeden denk ik want ik heb zo hoog op zitten geven over dazzle en luna dat ze gister de hele avond en nacht dus niet meer op de eitjes hebben gezeten en het boeit ze ook voor geen meter meer lijkt het wel ???
beetje jammer dus.... >:(

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ik heb een nieuw fotoprogramma en ben even aan het knutselen geweest dus gewoon een paar foto's voor de lol.

groetjes eefje

aad

ha die eefje

Ziet er leuk uit.. wat voor fotoprogram gebruik je ??

Groetjes Aad

eefje nieuwenburg

corel photo shop pro x
lastig om te leren maar als je hem eenmaal doorhebt is het een leuk programma,er staan op internet gelukkig heel veel workshops zodat je een goede uitleg hebt om het stap voor stap te doen.

groetjes eefje