16 juni 2024, 11:34:06

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Vanochtend bij de jonge fallows gekeken. Eentje is nu wel aan het groeien maar de tweede bleef achter. Vanochtend waren ze allebei nog in leven.
Deze middag weer gekeken, want ik had zo'n voorgevoel dat het niet goed zat. En jawel hoor, ik zag alleen de grootste nog maar. Het kleintje hadden ze al in de houtkrullen begraven.

Hoi Lin,
Heel stom hoor maar ik vind het gewoon heel erg leuk om albino's te krijgen. Niet dat ik ze dan houd hoor, maar ja noem het gewoon een tic  ;D ;D ;D
Misschien zit er nog een geelwang bij twee andere koppels, daar heb ik eitjes van het verkochte geelwang koppel bij gelegd.
De mail komt eraan.

Hoi Bonnie ,
Fijne vakantie gehad ?
Gaat altijd zo snel voorbij he.
Ben blij dat m'n vent het zo goed doet. Kunnen we misschien afspreken wanneer we hem op komen halen. Zal wel in een weekend gebeuren, want we werken allebei.
Het tamme komt toch nog wel terug of niet ?


Bij m'n vreemdganger lag vandaag een geel donsje, dat is dan volgens mij toch weer van haar eerste man.
Er ligt bij hun nog een eitje te piepen.

Bij m'n oude bonte ligt ook nog een eitje te piepen.
dit zullen dan voorlopig de laatste eitjes van de valkjes zijn.

carco

Hoi Marlies

Echt jammer van de fallow zeg, ik hoop dat de andere het nog gaat redden.
En toch nog ''hoog'' bezoek uit Duitsland?
Spannend hoor!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Hoi Caroline,
Ik ben bang dat de laatste fallow het ook niet gaat redden. Maar ik weet ook niet wat ik er aan moet doen. De ouders houden het jong goed warm en ze voeren goed dus ja wat moet je nog meer.

Ben toch wel heel benieuwd wat die mensen bezield om hier een valkje te komen halen, terwijl ze in Duitsland toch zoveel groter en flinker zouden zijn.
Ik vind het eigenlijk ook wel weer leuk hoor. We zien wel wat we van ons Duits bakken. ;D ??? :P

Lin

Hey,

Nou wat jammer van de fallows.Ik hoop wel dat die ene overleefd. Maar ik heb ook wel een albino tic hoor! Alleen overleven helaas (vermoedelijk) de poppen niet.

Groeten, Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

wat jammer van de fallowtjes...
Ik hoop dat het met de laatste toch nog goed komt.
verder gaat het geloof ik wel goed he?!

Daar ben ik blij mee, wat een mooie pastel geelwang zeg (noem je het toch gewoon zo)
Echt een plaatje!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

♪ Marlies

19 juli 2005, 19:48:52 #275 Last Edit: 19 juli 2005, 20:50:45 by marlies
Hoi Bianca
Het laatste fallowtje leeft nog steeds. Elke dag word hij/zij natuurlijk weer sterker. Ik hoop ook dat deze het wel overleefd, ik vind het toch een mooie mutatie.

;D Klinkt goed : pastelgeelwang. Een nieuwe mutatie misschien ??? ???

Hoi Bonnie,
ik moet even met manlief overleggen wanneer we om  de valk komen. Deze week zien we elkaar bijna niet, want ik moet al vroeg weg en hij is pas laat thuis, we zien elkaar slapend. ::). Je hoort zo snel mogelijk wat van me.
Die van mij hoeft niet tam te zijn hoor, hij komt toch in een volière bij de rest.

Hoi Lin,
Volgens de berekeningen word deze albino ook een popje, maar tot nu toe zijn ze allemaal in leven gebleven (bij mij dan ).

Vandaag nog twee jonkies geboren, een bij m'n oude bonte, een geel donsje. Ze hebben nu vijf jonkies.
En een bij m'n witmasker geparelde vreemdganger.Dit keer een heel licht geel donsje. Tegenover het andere gele donsje is het een heel stuk lichter van kleur. Misschien word deze wel net als de pop haar eerste man.
Toen ik van middag ging kijken zaten allebei de mannen in het blok bij de jongen en ma zat lekker buiten. het moet niet gekker worden. Ik heb geen koppel valken maar een trio ::) :-\

♪ Marlies

Ging net de deur van de kweekkooi dicht doen en keek nog even binnen of alles wel oke was en wat denk je ? ::)
Ligt er op de bodem van de kooi bij de geelwangen een ei. Heb ik net vorige week het broedblok  weggehaald.
Zit ik te dubben of ik het terug zal hangen of dat ik  het zo maar laat. Stel dat ze bevrucht zijn en dat er geelwangen uitkomen. ??? ??? ??? :-\

♪ Marlies

Dit word dan de derde.
Ik wilde eigenlijk stoppen en dan eind van het jaar in de verwarmde kweekkooi gaan beginnen.

♪ Marlies

Nee, de  laatste twee eitjes zijn vandaag uitgekomen.
Ik wilde met allemaal stoppen. Dit jaar 16 jonkies in de eerste ronde en nu nog 17 jonkies vind ik wel mooi geweest eigenlijk. Moet nu nog voor 17 jonkies een huisje vinden.

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Ja lastig he, aan de ene kant wil je wel graag zien of ze dit keer ook de eitjes weer goed uitbroeden. Maar ja, als je echt wou stoppen zou ik dit gewoon doen. Je weet nu tenmisnte nog niet of het eitje idd bevrucht is en misschien gooi je het dan makkelijker weg dan als je het wel zeker weet.

Ik haal na deze ronde ook alle nestblokken weg, want dan hebben ze bij mij ook 2 keer gebroed. En het moet wel leuk blijven he. Straks hebben ze anders heel volgend jaar nodig om bij te komen van hun vele nesten van het jaar ervoor. En dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling. Bovendien heb ik dan ook nog minstens 14 jongen die weg kunnen :D

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

19 juli 2005, 21:55:30 #280 Last Edit: 20 juli 2005, 06:33:16 by marlies
Verveel me een beetje, dus ik ben nog maar eens met de mutatiecalculator aan de slag gegaan.
Als ik de lutino/witmasker/geparelde man van Bonnie bij m'n albino jong zet, dan zou ik deze jongen eruit kunnen krijgen:

Ouders:
Vader=Lutino split voor Witmasker {X1:Gepareld}
Moeder=Witmasker Bont Gepareld Lutino

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker  Gepareld Lutino split to Bont
25.0 % Witmasker  Lutino split to Bont {X2:Gepareld}
25.0 % Gepareld Lutino split to Witmasker Bont
25.0 % Lutino split to Witmasker Bont {X2:Gepareld}

Jonge pop
25.0 % Witmasker  Gepareld Lutino split to Bont
25.0 % Witmasker  Lutino split to Bont
25.0 % Gepareld Lutino split to Witmasker Bont
25.0 % Lutino split to Witmasker Bont

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com


Dat lijkt me ook wel wat.

Beter dan dit:

Ouders:
Vader=Lutino split voor Witmasker
Moeder=Witmasker Bont Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker split to Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
50.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Witmasker  Lutino split to Bont
50.0 % Lutino split to Witmasker Bont

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Dat wil dus zeggen dat ik dan een bont geparelde cinnamon witmasker pop over heb.

♪ Marlies

20 juli 2005, 06:33:53 #281 Last Edit: 20 juli 2005, 15:45:10 by marlies
Ik heb het al veranderd.  Bedankt Bonnie. :P

Lin

Hey,

Gefeliciteerd met je nieuwe donsjes! Wat betekend een licht gele of betekend het niks. Kan je een keer fotos van ze maken. en wat kwam er uit dat koppel?

en het nageslacht:

50.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Is mij voorkeur dus koppel twee. Maar daar gaat jou voorkeur niet naar uit.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Hoi Lin,

Jij vroeg om foto's van geel en lichtgeel. Ik heb het geprobeerd. Ze zijn een beetje wazig.

De rechtse is lichter dan de linkse, de lichtere heeft geen wit dons. Live is het duidelijker






Ik vind koppel twee inderdaad wat minder omdat de meeste mensen toch liever wat anders zien dan wildkleur.
Je hebt wel als voordeel dat je de geslachten weet.

Heb ook nog even m'n andere jonkies bekeken. Zagen er allemaal goed uit, ook de fallow. ;D
Bij Theo & Thea had ik nog geelwang eitjes gelegd van het verkochte koppel. Nou denk ik dat er eentje uit gekomen is en dat het misschien een cinnamon geelwangetje is. ??? ???



Is weer spannend. :-\

♪ Marlies

Ik vergeet nog iets te vertellen.
Heeft een van jullie wel eens zo'n 15 kilo zaad opgeruimd, wat dus vanaf de zolder zo naar beneden is gevallen? ;D ;D
Nou ik dus wel.
Gister middag heb ik weer een zaad voorraad gehaald.
Wij bewaren dat altijd  in huis op zolder. Manlief was niet thuis dus ik denk nou ik leg alles maar in de garage dan moet hij dat morgen ochtend maar even zelf naar zolder brengen.
Nee zegt m'n oudste zoon (bijna 14), ik breng wel een zak naar boven. Ik denk nou als die snotneus dat kan dan kan ik dat ook ;D. Wij allebei een zak naar boven. HIj ging eerst de vlizo trap op en heeft de zak goed boven gekregen. Een mini scheurtje zat erin. Ma zegt hij , leg jij hem even op z'n plek.
Ik schuif de zak langs het zoldergat over de vloer naar het plek waar ze altijd liggen en wat denk je  :-\
Over heel de lengte van de zak (25 kg) een scheur. Al het zaad zo van de zolder op de overloop ,de slaapkamers in , de badkamer in. Langs de gewone trap naar beneden. Tot in de gang aan toe. BALEN natuurlijk. Ben ruim een uur aan het ruimen geweest. ::) ::) :-\