23 mei 2024, 07:05:00

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Christine

zaadjes kuis je niet makkelijk op heb vandaag ook mogen borstelen en dan houtsnippers die zelfs tot in de keuken lagen maar ja dat is door sloper Fien :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

♪ Marlies

Ik heb de stofzuiger erbij gepakt. Schone zak erin en alles opgezogen. Moest tussendoor wel elke keer de stofzuigerzak leeggooien.

Petra en Cheeky

Woeaaaaaaaaa, 15 kilo zaad??? Wat een klus zeg! Pffff, arme jij! Ik heb het wel eens met kattegrid gehad dat de zak open ging, maar ja, wij hebben nog plavuizen....  ;) ;D

Groetjes,
Petra

♪ Marlies

Ja lach maar, dat deed ik dus gisteren niet. Ik heb alleen maar gevloekt. Wel op mezelf hoor. :-[

Petra en Cheeky

Kan ik me zo voorstellen!!! Had je zoon niet ff een filmpje kunnen maken voor  Funniest Homevideo's of zoiets....!

♪ Marlies

Ja dan had ik zeker gewonnen, wat een zooitje was het. ;D ;D ;D

♪ Marlies

Even wat duidelijkere foto's van het cinnamon jong





Wordt het geel of wordt het oranje ??? ??? ??? Spannend

Deze vond ik ook wel leuk. Zoals je ziet groeien bij ons de valkjes uit de staart van pa, niks eitjes ;D ;D


Kirsten

ehhh en cinnamon geparelde witmasker bonte pop over?
las ik dat nou goed? ;D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♪ Marlies

Ja, ik denk dat ik haar maar weg doe. Het wil niet klikken met de mannen die ik voor haar heb.
Het is een popje van vorig jaar. Ze komt van Mandy, ik weet alleen niet uit welk koppel.


Kirsten

Hoi Marlies,

Ik heb ook gelijk even je dagboek bijgelezen, wat een pech met dat zaad zeg,. pff dat moet een klus geweest zijn. Ik heb ook altijd last van dat er net een scheurtje in de zak komt, maar bij mij hoeft het niet naar zolder gelukkig.
Opzuigen was overigens wel een goeie optie.

Ik las erg snel en dacht dat je een jong over had,. alhoewel een volwassen pop ook niet slecht zou zijn voor hier en ik haar prachtig vind, wacht ik even af denk ik wat hier nog verder gaat gebeuren. Thanks voor je snelle reactie en de prachtige foto :D

Groetjes
Kirsten

ps, je heb overigens prachtige mutaties zitten. Fallow droom ik ook nog van.


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey Marlies,

Wat lachen dat al dat zaad viel. Maar ik snap dat jij best baalde. Alles nu kunnen weggooien? Nee toch? Maar ik hou zeker je dagboek in de gaten want ik weet bijna wel zeker dat ik mijn volgende valkje bij jou ga halen. Heb je ook wel eens jonge poppen die split voor fallow zijn?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Nee ik heb niet alles weggegooid. Vandaar ook die schone stofzuigerzak.

Ik heb geen fallow splitten, alleen fallows. Het ouderkoppel is nl ook allebei fallow. Er komen wel mooie forse jongen uit en het kale plekje achter de kuif valt ook reuze mee. Tot nu toe had ik gewone en geparelde fallows.



Ze zijn niet klein toch? De wildkleur ernaast is al een jaar of drie oud. En daar doen ze niks voor onder. Dit zijn de twee geparelde.
Ik heb er nu nog een van +/- twee weken oud, maar ik kan niet zien wat dat wordt.

Groetjes
Marlies

♪ Marlies

 ;D Ben net even de valkjes gaan bekijken. Alles gaat goed.

De fallow is nu ook aan het groeien, hij/zij is nu ook weer mooi roze. Ik denk dat deze het wel gaat redden. Nu heeft dit valkje geen ring aan omdat ik dacht dat het toch niets zou worden, en ik heb ringen te weinig. Ga ik maar even naar m'n neefje (bijna 2m ) ;) vragen of hij nog een paar ringen over heeft. Volgend jaar maar een paar meer bestellen. Ik had ook niet verwacht zoveel jongen te krijgen.

Bij de rest groeien ook alle valkjes goed.

Ik heb nog even een foto gemaakt van de cinnamon waarvan ik een vermoeden heb dat  deze ook geelwang is. Kijk maar:



Hier komt een foto van m'n eerste jonge geelwang:



Het zijn allebei cinnamons, alleen de onderste is een geparelde.
Ik vind het qua kleur toch verd*md veel op elkaar lijken.

Hier nog een foto van een gewone cinnamon. Deze wangen zijn veel donkerder.


trienke

ik wou even zeggen dat het hele mooie valkjes zijn.

Groetjes Trienke

Lin

 :o ach wat lief...  :'( ik wil ook weer een jong valkje


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)