Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

Riny

Hallo Angelique
                Ik wens je een jaar zonder verdriet en               
                tegenslag.
                Moge de dagen ,weken,maanden gevuld zijn met
                liefde en een lach.
                Prettige jaarwisseling.
                Groetjes Riny

angelina

Hallotjes,

Allereerst voor iedereen de beste wensen.

Ik ben met oud en nieuw speciaal thuis gebleven voor de birdies.
Van Zazou en Abu had ik al snel door dat ze niks hadden van vuurwerk.
Samen naar buiten kijken hoe er een grote rol vuurwerk afgestoken werd en daarna elkaar aankijken van nou ja dit is raar.
Jammer dat ik daar geen foto van heb.
Sávonds heb ik ze toch maar in de kooi gedaan voor het geval dat. Ben altijd weggeweest met oud en nieuw dus had geen flauw idee hoe heftig het zou zijn hier in de straat.
Bij kiko stond de radio aan en had ik de gordijnen dicht gedaan. Hij gedroeg zich toch een beetje nerveus als ie een knal hoorde dus ik wilde het hem zo makkelijk mogelijk maken.
Toen om 12 uur al het geknal begon zaten Zazou en Abu heel geinterreseerd naar buiten te loeren. Die geven er dus duidelijk niets om. Kiko was wat zenuwachtig en onrustig maar hij schoot niet in paniek. Na een half uur vond ie het wel welletjes en in plaats van schreeuwen of fladderen ging hij zich plukken. Gelukkig was het na 3 kwartier weer rustig hier en werd ook kiko weer kalm.
Al met al is het hele gedoe vuurwerk me 100 procent meegevallen.

Met kiko gaat het heel goed. Hij plukt nu nog maar zo heel af en toe een veertje en dat ga je nu al goed zien.
Plukplekje op zijn buiikje is zo goed als weg en ook op de andere plukplekken gaan de veertjes goed groeien.
Hij eet als een dijker en zo heel af en toe wil hij weleens een beetje brabbelen ( alleen tegen de stofzuiger). :P
Tam maken gaat minder voorspoedig maar daar maak ik me niet zo heel druk om.
Morgen is KIko alweer 2 weken hier en ik denk erover om hem toch met zijn kooi naar de woonkamer te halen.
Ik merk dat alle drie de valkjes er aan toe zijn lekker kennis te maken en te kletsen met elkaar terwijl ze elkaar zien.
Ik moet er nog een keertje mijn gedachten over laten gaan maar ik denk dat het wel goed is voor Kiko in plaats van dat alleen in een kamertje zitten.

Vanavond weer een paar foto's.

Greetz Angelique en de kippekoppies ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Jij ook de beste wensen. Ik hoop een jaar zonder lichamelijke klachten, veel lol en liefde, ook voor Melanie uiteraard.

Wat heerlijk dat het zo goed is gegaan met oud en nieuw. Hopelijk komt Kiko volgend jaar ook rustiger door die periode en is hij helemaal plukvrij.

Ergens op deze site staat een stukje over plukken en sproeien met iets of insmeren, ik weet het niet precies meer. Als ik het weer tegenkom maak ik wel een link in je verhaal.

Groetjes, Nel :)

PS: hoe is het met de oudere generatie, vooral oma?

angelina

Hoi Nel,

Met mijn oma gaat het op dit moment weer minder.
Ze heeft weer een goeie periode gehad maar toen ik gisteren bij haar kwam zag ze weer zo geel als een kanari.
We kunnen niks anders doen dan afwachten want ze wil niet meer geholpen worden.
Ik houd het er maar op dat het eerste half jaar van 2006 er niet zo rooskleurig uit gaat zien voor mij.
Dan kan het alleen maar meevallen.
Wel lief dat je ernaar vraagt.

Goed foto's.
Het zijn er maar een paar want de birdies hadden volgens mij vandaag een offday. :-\

Kiko meneertje nieuwsgierig. ;D

Abu en Zazou op hun nog net niet zonnige balkonnetje. :P

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

Lin

Hey,

De beste wensen! Wat fijn dat het allemaal zo goed verlopen is. Gezellige avond gehad? Maar fijn dat het met Kiko goed gaat. Ik denk dat je moet gaan kijken hoe het gaat met zijn drieen. Want als de hormonen gaan spelen kan er wel eens ruzie komen.

Wat naar dat het slecht gaat met je oma. Je kan gelukkig hier altijd terecht als je wat van je af wil schrijven. Ik hoop dat het toch een positieve tijd wordt voor je.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

angelina

Hallo,

Vandaag was het 2 weken geleden dat kiko hier kwam wonen.
En na 2 weken rust voor kiko en het geroep aanhoren van de birdies vond ik het tijd worden dat kiko naar de huiskamer zou verhuizen.
Abu en Zazou zaten los toen ik Kiko naar binnen haalde.
Abu zat als een speer bovenop de kooi van Kiko en Zazou die moest er in eerste instantie maar weinig van hebben.
Zolang Abu op de kooi zat was Kiko rustig maar als Abu terugging naar zijn eigen stekkie ging Kiko druk heen en weer klimmen.
Zazou en Abu vliegen toch wel regelmatig een rondje en showden dit ook aan Kiko.
Kiko stond zowat te stuiteren om mee te kunnen doen, maar ik had hem nog niet los gehad en wist dus niet wat te verwachten gezien het feit Caroline zei dat hij niet echt kon vliegen.
Ik trok de stoute schoenen aan en deed de rolgordijnen dicht en deed Kiko's deurtje open.
En ja hoor hij kwam er gelijk uit.
Wat volgde was een soort chaos.
Zazou en Abu geoefende vliegers hier in huis en Kiko tegen de draad in en overal tegen aan botstend en tussendoor.
Hij knalde nergens tegen aan gelukkig maar hij heeft totaal geen conditie/ uithoudingsvermogen.
Als hij moe werd liet hij zich dan ook gewoon neerstorten.
Op die manier kwam hij meerdere malen achter de bank terrecht maar liep dan vrolijk erachter vandaan over de grond totdat ik eraan kwam.
Op mijn vinger/hand stappen doet hij niet , maar net als Zazou vind hij het laddertje wel oke.
Ik heb hem zo een paar keertjes zijn gang laten gaan en toen heb ik Zazou en Abu even in hun kooi gestopt om Kiko de volle ruimte te geven.
Op het laddertje blijft hij ook gewoon netjes zitten en zo heb ik hem rondgedragen rond de kamer en naar het raam.
Na een minuut of 3 vloog hij van de ladder naar de grote kooi en ging zich daar op zijn gemakkie zitten wassen.
Hupste van de kooi op de compkast alsof ie nooit anders had gedaan en was helemaal in zijn element. En heeft zelfs al heel even per ongeluk op mijn schouder gezeten.
Na verloop van 10 minuten heb ik hem weer in zijn kooi gedaan gelukkig zonder problemen en Zazou en Abu ook in hun kooi gelaten zodat er even rust in de tent zou komen.
Vanavond heb ik Zazou en Abu er weer even uit gelaten en ze gingen gelijk op visite bij Kiko.
Volgens mij zit het wel goed tussen die 3.
Abu is enthousiaster als Zazou maar ja daar kijk ik niet van op aangezien Zazou toch een eigenheimer is.
Er werd niet lelijk gedaan toen ze alle 3 los waren en op de grote kooi zaten. De eerste toon is gezet.
Nu de foto's

Abu de nieuwschierige

Ook zazou wilde uiteindelijk wel ff kijken

Dus jij was degende die wij steeds hoorden roepen

Met zijn 3tjes op de grote kooi.

Leuk vervoer middel beter dan die enge hand.

Kan ik alles eens van een andere kant bekijken

Hey is dit de speeltuin?

Ik heb nog veel te onderzoeken hier.

Nou dat waren ze voor even.

Greetz Angelique ;)

Love birdies

Riny

Hoy Angelique
Wat leuk dat het zo goed ging met die drie.
Fijn zo'n dagboekje dan kunnen wij ook meegenieten.
Groetjes Riny :D

Agnes

Wat fijn dat het meteen zo goed gaat met die drie!
Leuke foto's heb je geplaatst ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

carco

Hoi

Wat ziet Kiko er goed uit zeg!
Geweldig en leuk dat het zo goed gaat.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkje-jacco

hoi,

ik denk kom maar weer eens kijken in je dagboekje,

mooie foto's haha
dus nu zien ze wie die schreeuwerd was hihi

gr.Mitchell en Jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Kirsten

Hoi Angelique,

Ik vind Kiko er ook erg goed uitzien en wat een succes zeg,. zo op het laddertje stappen is toch een hoop vertrouwen geven hoor,. want hij moet iets doen wat jij hem vraagt,. super :D

En wat fijn dat het met de andere ook goed ging,. ik denk dat jij behoorlijk trots bent op je stel :)
heerlijk dat wij even mochten meegenieten.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Wat heb je een schitterende valkje Angelique, heerlijk om die foto's te zien.

groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

angelina

Hallo allemaal,

Vanmorgen Zazou en Abu lekker losgelaten terwijl Kiko toekeek.
Ze moesten ff de vleugels strekken en omdat Kiko nog niet helemaal mee kan heb ik hem nog maar niet tegelijk los gelaten.
Hij stond gelijk weer te stuiteren om er ook uit te mogen.
Na een klein uurtje deed ik voor hem ook de kooi open. De kooi heeft een uur open gestaan en hij heeft wel een paar keer in de opening gezeten maar eruit komen deed hij niet. Abu vliegt sinds vandaag als ik maar de woonkamer in kom gelijk op mijn hoofd. Een soort van statement van dit is mijn vrouwtje of zo want dit heeft hij nooit eerder gedaan.
Ook Zazoutje is mega lief en een soort van kroelerig op haar manier.Na een uur heb ik Kiko's kooi weer dicht gedaan en Abu en Zazou ook weer in de kooi gedaan want ik moest weg.
Vanmiddag deed ik eerst de kooi van kiko open en daarna die van de andere 2.
Die bleven lekker binnen want die zaten te doezelen, maar kiko kwam er nu wel uit.
Hij ging gelijk bovenop de grote kooi zitten en hoe langer het duurde totdat de rest eruit kwam hoe meer hij naar manieren liep te zoeken bij Zazou en Abu te komen.
Ze vonden het maar raar dat hij bovenop hun kooi zat en maakten vooral geen aanstalten om bij Kiko te komen.
Uiteindelijk wilde Abu wel en Zazou heb ik een handje geholpen.
Eerst alle drie onwennig want wat moesten ze hier nu mee aan en daarna lieten Abu en Zazou duidelijk merken dat zij een setje zijn.
Je zou bijna denken dat ze met opzet gingen knuffelen en elkaar wassen.
Kiko wilde contact en zocht dat dan ook.
Door eerst bij Zazou te proberen er een kuifveer uit te trekken en naderhand deed hij hetzelfde bij Abu.
Er werd even gesnauwd en gemopperd, maar verder ook niks.
Zazou en Abu gingen met de kop in de veren lekker slapen en ook Kiko zat heerlijk op 1 pootje te doezelen.
Vanmiddag hebben ze met zijn 3en van een stengel trosgierst zitten smullen zonder ook maar 1 keertje mopperen.
Volgens mij zit het wel goed tussen mijn birdies.
Op dit moment zit Kiko dicht bij Zazou en ze zitten samen een beetje te doezelen op 1 pootje.
So sweet :-* :-* :-* :-*

Vanavond heb ik weer nieuwe foto's

Greetz Angelique en de kippekoppies

Love birdies

bobbie

Hoi ANgelique,

Wat een goed nieuws allemaal. Heerlijk dat het zo goed gaat. :D

groetjes, Nel :)

Riny

Hoy Angelique
Dat denk ik ook dat het wel snor zit met de 3 valkjes van jou.
Ik en blij voor je dat het zo goed gaat.
Groetjes Riny :D