16 juni 2024, 02:19:40

al 6 doden

Gestart door Maya, 27 april 2005, 17:10:54

« vorige - volgende »

Maya

Hallo iedereen,

ik zit met een probleem
er zijn al 6 vogels van mij gestorven en ik weet niet aan wat :-\ Ik ben bijna zeker dat het een ziekte is, maar m'n ouders denken van niet dus mag ik nog niet naar de dierenarts gaan :(
Het rare is dat je er niets van merkt, maar dat ze gewoon plots dood liggen...
Is dit nu een ziekte of puur toeval?

xxxMaya

Riny

Hoy Maya
Zijn het volwassen vogels of jonkie's?
Ik kan niet geloven dat het toeval is.
Zaten ze ook niet bol van te voren?
Ik wens je veel sterkte Riny :'( :'( :'(

Tara

Hoi Maya,

ben het eens met Riny hoor,
het lijkt me niet echt toeval, er moet wel wat zijn :(.

Laat eens een dood valkje onderzoeken.

Groetjes, Tara

Maya

Zou ik wel willen maar ik mag nog niet  :-\
En er viel echt niets aan te merken, (volwassen) ze zagen er zo goed uit en ze waren zelfs aan het broeden enzo
Ik vind het zo erg

Riny

Hoy Maya
Zijn je ouders bang dat het teveel geld gaat kosten?
Ik vind dit ook heel erg voor je,maar ik denk wel dat het een ziekte is anders was het wel heel erg toevallig.
Hoeveel valkjes heb je nu nog?
Sterkte Riny :'( :'( :'(

Tara

Hoi Maya,

als jij die Maya bent die ik ken, heb je al eerder last gehad bij je grasparkieten van kruipersziekte dacht ik, kruipersziekte komt ook vaak voor bij Polyoma bij grasparkieten, weet je wel dat dat een symptoom voor Polyomavirus is, plotse sterfte?

Je kan beter een middeltje vinden voor goeie weerstand.
Je kan vragen aan je DA of die aan Ecocure of Orovital kan raken, die zijn best goed daarvoor.

Groetjes, Tara

Maya

Oke, ik zal het eens vragen
maar gingen de jongen daar niet van dood?
En geld kan mij niets schelen, voor mijn part ben ik daarvoor blut, ik wil er niet nog zien doodgaan :'(

Tara

Hoi Maya,

ik had hier ook oudervogels die stierven hoor..
Met druppels voor weerstand die ik kreeg is alles in orde gekomen, maar het probleem was echter wel weer toen er jongen kwamen :(.

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi,

ik denk dat het toch verstandiger zou zijn om eerst een sectie te laten doen ipv direct middeltjes te gaan halen, want als het iets anders is dan alleen maar lage weerstand (door bv polyoma) dan ben je je geld kwijt en aangezien je nog thuis woont en je wrs nog naar school gaat, zal je je budget denk ik beter besteden aan bv een sectie of als dat niet kan, een ontlastingsonderzoek, dat kost echt niet zo heel veel en dat kan ook veel opheldering brengen.

Ik hoop dat je, mss wel tegen de wil van je ouders in, snel contact zoekt met een goeie vogelarts.

groetjes
Annouschka

Maya

M'n ouders geloven me nu nog steeds niet...
Mss kan ik ze wat druivensuiker geven, wie weet :-\
Maar als er nog een doodgaat ben ik naar de dierenarts hoor, wat m'n ouders ook mogen zeggen!!!
Allesins bedankt voor jullie steun
xxx

Tara

Hoi Maya,

wou dat ik wat dichter woonde, dan zou ik zo een dood valkje komen halen en een autopsie laten doen voor je...
Vind het echt erg :(.

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Maya
Je kunt toch wel een valkje laten onderzoeken of heb je ze al weg gedaan?
En zo duur is het nu ook weer niet ,en je krijgt toch ook zakgeld.
Ik hoop dat er geen meer dood gaan voor je,en van druivensuiker worden ze niet beter maar krijgen ze alleen meer energie.
Groetjes Riny :D :D :D

Maya

Tot nu toe is er geen meer doodgegaan en ze kweken ook goed, mss dat het toch toeval was. Ik kan het maar hopen...
Dus druivensuiker zal niet helpen  :-\
We zullen zien, hopen ...
Groetjes

Tara

Hoi Maya,

volgens mij is het echt geen toeval hoor, zes doden?
Wat geloof je nou zelf?

Jeetje...
Volgens mij zijn het gewoon de sterksten die het gehaald hebben nu.

Groetjes, Tara

Riny

HGoy Maya
Ik ben het met Tara eens hoor.
De valkjes met de meeste weerstand zullen het overleefd hebben.
En druivesuiker kan nooit kwaad,maar als ze ziek zijn worden ze alleen van druivesuiker ook niet beter.
Groetjes Riny :D :D :D