27 april 2024, 10:42:05

zieke pop

Gestart door shazny, 26 april 2005, 19:18:55

« vorige - volgende »

shazny

He hallo,

Mijn popje is al vanaf vorige week vrijdag ziek. Ik ben al naar de dierenarts geweest en die zei dat het waarschijnlijk "legnood" was. Ze gaat met haar oogjes dicht zitten en ze reageert traag en verder loopt ze met haar vleugels wijd op de grond. Ik heb al een straaltje water over haar buikje laten lopen en nu kijk ik of dat werkt. Als het niet werkt dan moet ik olijf olie op haar cloaca smeren, klopt dat? Hebben jullie misschien een tip of raad hoe ik dit "zieke vogeltje"weer beter te maken? Ik maak me eigenlijk best wel zorgen...........  :(Ze zit al in een apart kooitje en ik heb antibiotica in haar water gedrupeld , dat had ik van de dierenarts gekregen.......... Hopelijk hoor ik snel wat van jullie....

groetjes shazny

Riny

Hoy Shazny
Smeer maar eens wat olie op haar cloaca dan komt het ei vaak wel.
Ik heb dat ook gehad met een valkje en toen kwam er een abnormaal groot ei.
Er bleken 2 eidooiers in te zitten.
Groetjes Riny :) :) :)

shazny

HI,

Ik heb de cloaca al ingesmeerd met olijfolie, maar ik voelde een hard randje, nu ben ik bang dat hij al kapot is :( :( :(. Jeetje ik hoop dat het eitje er straks van zelf uitkomt. Ik maak me wel veel zorgen zeker omdat het al  wat langer aan de gang is. Maar ze leek ff beter te worden maar nu is ze weer heel sloom enz. Ik moet zeker een dierenarts bellen , maar ik weet niet of dat wel s'avonds kan,anders moet ik morgen vroeg maar bellen ! Please reageer alsjeblieft!!!!!!! Ik begin een beetje moedeloos te worden........

groetjes shazny

Inger m

26 april 2005, 19:44:48 #3 Last Edit: 26 april 2005, 19:47:23 by Inger m
Hoi,
Als de vogel al vanaf vrijdag ziek is, heeft ze nu wel heel erg snel hulp nodig. Een vogel met legnood heeft direct hulp nodig en kan anders helaas sterven.