5 mei 2025, 03:07:25

Piepen ?

Gestart door Tara, 15 april 2003, 02:01:05

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik zit hier nu met een eitje die ofwel 16 ofwel 18 dagen oud is. Het is bevrucht en al en zie bewegingen erin en het is echt heel donker, voor bijna heel het ei, nu ja, ik was het ei best snel verwachtende maar nu vraag ik me toch af of het wel nog leeft, ik zag wel beweging maar toch ??? Nou dacht ik dat het morgen of overmorgen uit zou komen, maar ik hoor nog steeds geen gepiep enzo, nu maak ik me wel wat zorgen, kan het zijn dat er geen gepiep zal gebeuren? Of piept een jong nu eenmaal altijd als ie weldra uitkomt?
Wel een domme vraag maar goed ::) :-/

Groetjes en alvast bedankt,
Tara

Mandy

Hoi Tara, :)

Als dit jong nog in leven is zal tie zeker wel gaan piepen vantevoren, maar zo te lezen moet je nog ff geduld hebben, want als dit ei 16 dagen oud is kan het ook nog de 21e dag uit komen hoor, nog ff geduld dus. Als het jong gaat beginnen om uit het ei te komen zal het erg actief worden en moet hij/zij veel inspanningen gaan leveren, daarbij zal het vaak een piepend geluid produceren. Ik ben heel benieuwd en hoop dat je over een paar dagen ons een mooi jonkie kan laten zien! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi Mandy,

thx voor het antwoorden, maar ik denk eerder dat dit ei 18 dagen oud is, dat ander ei die nu kapot is waar ik een kleintje in zag zou nu 16 dagen zijn denk ik. Het ei is echt heel donker hoor, bijna helemaal, meer dan 2/3 van het ei, ik hoop in ieder geval dat ie nog leeft, maar of ik het gevoeld heb, weet ik niet zeker, maar ik zag zeker wat bewegen vanbinnen, was net een ovale lichtere opening in het donker, was eigelijk raar, en dat vergrote zo, en dat heb ik zo'n enkele keren gezien, hoop dat dat het jong was. Maar ik kan niet wachten, maar ben bijna zeker dat dit al 18 dagen oud is hoor :)

Groetjes, Tara