5 mei 2025, 07:29:33

schoonmaakmiddel gedronken!!!!!!!

Gestart door Jill1, 24 april 2005, 10:10:34

« vorige - volgende »

Jill1

Hoi
Nou het is weer raak met Pino. Het kan ook geen paar dagen normaal gaan met hem, hij raakt elke keer weer verzeild in de problemen. Dit keer sprong hij, in een onbewaakt moment, in de gootsteen. Er zat schoonmaakmiddel (st. Marc) in (verdund met water) en hij heeft hier een slokje van gedronken. Ik heb hem gelijk een grondige douche gegeven om het schoonmaakmiddel van hem af te wassen, maar hij heeft wel wat binnen gekregen. Wat moet ik nu doen en hoe ernstig is dit???????
Help!
Groetjes Jill

Henry

je kan het beste even de dierenarts bellen.die kan je beter helpen dan wij.ik raad je aan om feldt in amersfoort te bellen die kan je raad geven wat je beter kan doen.mocht hij er niet zijn he spreek eenboodschap in en hij belt je zsm terug.

henry

Jill1

Hoi
Nou ik heb dokter Feld gebeld en ik moest Pino roosvice geven. Dit is dus een regelrechte ramp, want hij wil het niet drinken. Niet van een lepeltje, niet uit een spuitje en niet uit mijn mond. Ik heb het nu maar in zijn voerbak gedaan en hopen dat hij daar wel van drinkt. Of heeft iemand anders nog tips.
Maar nou ben ik vergeten te vragen hoe lang het duurt voordat ik vergiftigingsverschijnselen zou zien als deze er komen. Ik merk eigenlijk nog niet zoveel aan het. Hij eet gewoon en zijn gedrag is ook hetzelfde, behalve dat hij moe is en dat heeft hij eigenlijk nĂ³oit.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe lang het duurt voordat ik wat merk aan hem. Het is vanochtend rond 10:00 uur gebeurt en het is nu 12:00 uur geweest.
Groetjes Jill en Pino

Paul

Hoi Jill,

Ik denk dat hij maar een kleine hoeveelheid heeft binnen gekregen en dat is niet meteen levensbedreigend verwacht ik zelf.
Bij mijn broer heeft er een keer een van een giftige plant gegeten in de ochtend en de hele middag heeft dat valkje doodziek op de bodem gezeten en in de avond ging het langzaam beter met haar.
De volgende dag was er niks meer aan de hand en was ze weer helemaal de oude.
Probeer of je valkje eivoer met was roosvice erdoor wil eten dat vinden ze juist vaak lekker.

Groetjes, Paul

trienke

hoi jill

Hoe gaat het nu met je valkje??

Groetjes Trienke

Jill1

Hoi
Nou volgens mij hebben we deze keer weer eens geluk gehad :D. Hij gedraagt zich nog steeds niet anders en zijn ontlasting is ook normaal. Hij heeft behoorlijk van zijn roosvice gedronken, gelukkig. Maar ik ga er vanuit dat als hij er ziek van zou worden dat dat inmiddels wel had moeten gebeuren, toch.
Ik ben heel blij dat het allemaal goed gegaan is.
Ik hou mijn hart vast en wacht op zijn volgende aktie :P

groetjes Jill en Pino

Paul

Hoi Jill,

Als het echt giftig is zal je meestal binnen een paar uur iets merken.
Dus je valkje heeft in jouw geval geluk gehad en je kan wel stellen dat hij gelukkig verder niks mankeerd nu :)
Ik ben in elk geval blij dat het goed afgelopen is :)

Groetjes, Paul