verhaal van lucky, binkie en de rest nu nieuwe filmpjes en foto's

Gestart door trienke, 19 april 2005, 09:36:06

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Trienke
Fijn voor je dat ze weer aangekomen zijn,ik zou willen dat ik dat hier ook kon zeggen.
Ik vindt bonte valkjes ook heel mooi,het is alleen lastig dat je alleen aan het gedrag kunt zien wat het is.
Groetjes Riny  :-* Lucky

trienke

Maar ik snap die mutatie berekeningen niet. volgens de berekeningen komen er alleen wildkleurtjes uit en dan split bont. Hoe krijg ik dan bonte jonkies???

De ouders zijn:
Vader: wildkleur split bont.
moeder: wildkleur split lutino? witmasker.

Maar bij de man zie je wel wat bonte plekjes zitten mischien dat dit wat uitmaakt?

groetjes Trienke

Riny

hoy trienke
Ik ben ook geen licht op dat gebied maar volgens mij is de man dan split voor bont.
Maar we zullen straks de experts maar eens aan het woord laten.
Groetjes Riny :D :D :D

Riny

hallo lucky
Mijn 2600 berichtje is voor jou omdat jij mijn grote vriend bent.
Ben je lief geweest vandaag?
Ga maar eens wat beter kijken als Trienke de kleintjes gaat voeren want jij mag er een vriendinnetje van uitzoeken.
En als je dan groter bent kun je daar heel leuke spelletjes mee doen.Maar dat zal Trienke je dan wel uitleggen.
Lief zijn en niet meer Trienke bijten want ik heb het wel gezien.
groetjes Riny :-* :-*

trienke

hallo riny

wat lief van je 2600 berichtje speciaal voor mij is. Vandaag ben ik lief geweest hoor. Mocht zelfs vandaag van haar broodje mee eten. Wou eigelijk een stukje worst mee pikken, maar dat mocht niet van baasje. Ik wil niet echt meekijken, ze zien er zo anders uit. ze zijn naakt en hebben nog geen veertjes. Maar baasje heeft liever een mannetje er bij, ze vind het fluiten zo mooi van een mannetje. Ze denkt mischien dat ik dan ook mee ga fluiten en zingen.
En ik zal proberen lief te zijn hoor

Groetjes Lucky een een kusje speciaal voor jou

trienke

hallo allemaal

Het gaat nog steeds goed met de 3ling. ZE zijn levendig, ze beginnen ook al te blazen.

Lucky gaat het ook goed, die is de laatste tijd echt nieuwschierig.

groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Dat Lucky nieuwsgierig is geworden is niet zo vreemd,die heeft stiekem over je schouder meegelezen wat jij met een van die jonkie's van plan bent.
En dat de kleintjes beginnen te blazen is alleen maar een teken dat ze goed gezond zijn.
Hoe oud zijn ze nu eigenlijk?
Groetjes Riny en eenĀ  :-* voor Lucky

trienke

Ze zijn nu rond de 11 dagen.

Nog jong dus, Ik vind zelf dat ze nog niet veel wegen. maar dat zal nog wel komen, ze wegen nu tussen de 15 en 18 gram.

Groetjes Trienke

trienke

hoi allemaal

Het gaat goed met het 3tal, ze hebben net eten gehad en waren ook weer gegroeid. Ze krijgen nu 3 ml per keer. Ik geef ze zinds vandaag om de 4 uren even kijken hoe dat gaat. Gaan ze afvalen dan een stapje terug nemen.

Lucky gaat het goed, ze was gisteren lief, een goed humeur.

groetjes Trienke

gonnie

Hoi Trienke
wat een geweldig filmpje van je drieling , nou petje af voor je dat je ze groot brengt , ook wel heel leuk en spannend , is het de eerste keer dat je zelf kleintjes groot brengt ?
Heel veel sucses ermee.
Groetjes Gonnie

Lin

Hey,

Is 3 ML niet teveel? Maar als ze blijven afvallen kan je toch beter de 10% geven maar dan vaker voeren? Kan je weer eens een foto plaatsen van ze? de oogjes zijn zeker al open?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

Hoi Trienke,

Zo, ik ben weer bij met je dagboek. Wat jammer van het vierde kuikentje  :(

Maar ik ben blij te lezen dat het goed gaat met de drieling, het filmpje was geweldig. Wat zijn het toch kleine donsjes, ik geloof dat ik het niet zou durven...straks knijp ik nog te hard. Tis allemaal zo ienimieni nog.

trienke

hoi gonnie

Nee dit is me 2e keer, de eerste keer met lucky.

Hoi lin.
3ml is niet te veel voor ze. IK kijk eigelijk meer naar het kropje, hoeveel kan er in. Dus eigelijk gaat er niet elke keer 3 ml in, alleen als de krop leeg is. Ik zal volgende week eens proberen een foto te maken heb het momenteel wat druk. En ja de oogjes zijn al open. Ik heb ze vandaag ook geringt met een knijpring.

hoi suus
Ja het zijn echt kleine pipedingetjes. Maar het valt wel mee het vasthouden.

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Durf je ze geen vaste voetring om te doen?
Ik vond dat in het begin ook akelig maar je went er snel aan.
Je zult zelf ook wel merken dat je het voeden nu ook al veel makkelijker af gaat als met Lucky en Angel.
En tegen de tijd dat suus jonkie's krijgt geven we die een spoedcursus.
Groetjes Riny :D en een  :-* voor Lucky

trienke

Hoi

Dat met die vaste voetring, wij konden die nergens meer krijgen, ik wou bij zo'n vereniging kopen maar was te laat.

Lucky is vanavond niet lief :'( :'( Lucky heeft me pijn gedaan :'( :'( Ze was erg sagerijnig, en ik wou met haar knuffelen dacht mischien komt het dan goed. Maar nee ze beet naar me krapte in me gezicht. Nu heb ik haar weer in de kooi en nog is ze boos overal naar pikken, heb nu een handoek gedeeltelijk over der kooi.

Groetjes Trienke