27 april 2024, 19:37:16

Rui

Gestart door Kolkkie, 12 april 2003, 17:15:23

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo,

Coco is voor de tweede keer sinds korte tijd in de rui. De laatste keer was in december/januari. Is dit normaal, of was hij de laatste keer iets te laat in de rui? Hij is niet ziek. Hij eet en drinkt normaal, en doet nog zo gek als altijd.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,
Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken.
Meestal ruien ze niet alle veren tegelijk en even later gaan de rest van de veren ruien.
Geef hem in elk geval wel eivoer, vogelgrit en een kalkblok maar dat hebben ze ook nodig als ze niet in de rui zijn eigenlijk.
De ene vogel gaat wat vaker in de rui dan de andere.
Ik heb wel eens gehad dat er hier eentje pas na ruim een jaar pas in de rui ging en sommige gaan twee keer per jaar dus er is soms niks van te zeggen.
Zolang er nieuwe veren voor in de plaats komen is er niks aan de hand.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi,

Wij hebben het zelf ook hoor, met de valken, sommigen ruien niet in 1 x. en velen ruien ook verschillend. De een is net klaar met ruien, dan begint de ander weer.
Ach een keer meer de stofzuiger pakken en het is ook weer opgeruimd. :D

Kolkkie

Hoi,

Einstein begon ff iets later ook met ruien. Dus het is een verenbende. Ook Einstein ruit dus in 2 keer. Maarja, een stofzuiger doet wonderen. :D

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

hahaha, ja zeker weten. Of een kruimeldief.

Maar als je het niet vertrouwd, kan je ook middeltjes kopen die de rui bevorderen.

Chewy

Ik heb ook gemerkt dat ze reageren op de CV installaties...

Dit heeft blijkbaar invloed.

Kolkkie

Het is al bijna weer over. Zijn alleen nog hulsjes die mijn toetsenbord op dit moment ondersneeuwen. Ze zitten zich nu op de moitor te poetsen :D :D ;D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

owww, dat geeft ook altijd zo'n lekkere rotzooi.
soms zitten ze heir ook wel es op mijn hoofd te poetsen. en dan zit ik helemaal onder de hulsjes

Kolkkie

Mijn broertje dacht eerst dat het poepjes waren :D. Dus hij gooide Coco elke keer van zijn schouder af. En nu mag Coco m niet meer.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

hahaha, ik zou hem ook niet meer mogen, als ik een valkje was. Ik heb zoiets ook meegemaakt, met mijn broertje, p.d. heeft nog steeds een hekel aan hem, en ik denk niet dat dat ooit beter zou worden.

Kolkkie

Coco gaat wel bij hem zitten, maar zodra mijn broertje zich maar ook iets beweegt, bijt ie al. Dus mijn broertje gaat dan krampachtig zijn hoofd schuin leggen zodat Coco hem niet in zijn oor kan bijten of hij slaat hem van zich af. Vaak wil die hem al niet omdat hij poept. Dan trekt ie maar een oud t-shirt aan.
Hij heeft 2 katten. Als je ziet wat daar afkomt aan haren begrijp ik zijn reactie helemaal niet. Maarja het zij zo.
Als je zo met een vogel omgaat, gaat ie je vanzelf wel bijten

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

>:(dat mensen zich daar druk over kunnen maken zeg, pfff.
Een poepie is ook zo weg geveegd met een vochtig doekje.
Haren zijn wel wat moeilijker weg te vegen. Dat merk ik wel aan mijn hond, nu hij verhaard.


Kolkkie

Bij die haren moet je de stofzuiger pakken of een natte doek. Ik wil die katten daarom o.a. niet op mijn kamer hebben. Smurf (kat) ligt graag op mijn slaapbank te lapen, maar als ik zie wat er van af komt, dan heb ik m liever kwijt als rijk. Bovendien als je het ff niet in de gaten heb is het vogeltje weg. Zie mijn broertje maar eens te overtuigen.

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Ja,, iedereen heeft een andere hobbie, de een vogels, en de ander katten.
Ik vind het zelf ook moeilijk om me zelf in een kat te verplaatsen. En waarschijnlijk kan jouw broertje dat ook niet in de valk.

Kolkkie

Het is niet dat ik die katten niet mag. Ze zijn wel leuk. Ik ga er verder wel normaal mee om, maar de manier waarop mijn broertje met mijn vogels omgaat zint mij niet. Hij doet net alsof het ongedierte is. Soms gaat hij schijnheilig lopen doen. Dan doet ie net alsof hij Coco en Einstein leuk vind. Maar daar trappen de vogels (gelukkig) niet in. Zodra Coco op mijn broertje gaat zitten hoop ik elke keer dat hij zo hard mogelijk bijt. Voordat hij dat kan doen, is hij alweer van zijn schouder verdreven. Wat doe je daar aan.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006