Valkparkiet overleden in mijn eigen handen

Gestart door kok_roy, 14 april 2005, 11:48:19

« vorige - volgende »

kok_roy

14 april 2005, 11:48:19 Last Edit: 14 april 2005, 22:05:54 by Roy_
Vanochtend zat twingo nog op een stok met een hele bolle rug. Toen ik net thuiskwam lag ze halfdood op de bodem met haar ogen dicht en haar vleugels hingen helemaal. Ze ademde heel hevig en reageerde nergens op, zelf toen ik haar oppakte hing haar kopje heel slap..

Ik heb volgens de instructies haar ingesmeerd met olijfolie en boven kokend water 3 of 4 keer (30 sec) gehouden. Natuurlijk was ze angstig en probeerde me te bijten, maar plotseling voelde ik opeens dat haar kracht wegviel, en haar adem stopte, ze overleed plotseling in mijn eigen handen. :'( Ik wou eerst naar de dierenarts maar er is de hele dag niemand thuis en ik moest wat doen. Ik denk dat ze aan een hartaanval is overleden, plotseling. Ik voel me nu heel erg schuldig en
verdrietig. Heb ik iets fouts gedaan? Was dit te voorkomen?

Ik ben vandaag echt even ontroostbaar, het was zo'n schitterende valkje, altijd actief, altijd in voor een knuffel, en het was zo'n goede moeder voor al haar jongen geweest. Van het een op andere moment is ze er niet meer, en besef je pas dat je nog meer van de valkparkiet hield dan je al hield.

Groeten de ontroostbare Roy :'(

Twingo... Rust zacht...

En God wat was ze mooi...

Valerie

Awwww, wat erg! Kon ik maar iets voor je doen.
En dan nog wel zo'n mooi bont popje.  :'(
Sterkte!

Valerie

Je hebt, denk ik, helemaal niks fouts gedaan. Je hebt enkel gedaan wat jij het beste vond. Ga je nou niet schuldig voelen, daar bereik je niks mee enkel dat je je nog rotter gaat voelen.
Hou je sterk.
Hoe reageert je mannetje nu?
Geef hem maar een dikke knuffel en vertroetel hem maar.

Groetjes,

Valerie

kok_roy

14 april 2005, 12:37:58 #3 Last Edit: 14 april 2005, 12:45:24 by Roy_
Het mannetje heeft van haar afscheid genomen door haar te kroelen en fluitconcerten te geven. Hij zit nu op de eitjes. Het vrouwtje laat ik tot vanavond nog bij Fabio zodat hij lang genoeg de tijd heeft om afscheid te nemen.

Groeten Roy

Valerie

Vind ik een goed idee.
Ik heb Rocky  destijds ook even laten liggen zodat Valko afscheid kon nemen en beseffen dat Rocky niet meer terugkwam.
Hij zal best wel treuren. Kan het mannetje de eitjes nu wel alleen uitbrengen en de jongen grootbrengen?

Anita1

:'( sjees wat vind ik dit erg!!
zomaar...zou ze legnood hebben gehad?
je schrik je wel helemaal kapot zeg..
hoeveel eitjes heeft het mannetje nu?
ach wat een trieste zaak is dit zeg!
hopelijk red de man het in zn eentje.maar hij zal ook veel verdriet hebben.ik zal voor je duimen.
knuff en heeel veel sterkte anita

Lique

Hoi Roy,

Wat erg is dit voor je zeg. En ook omdat ze een nestje hadden.
Mischien is het handig om haar voor sectie naar Feld te brengen?
ik raad je aan, om alle of een aantal eitjes ergens anders onder te brengen, het zal een veel te zware taak zijn voor hem.

Sterkte

groetjes lique

Astrid

Roy Gecondoleerd,

Dit is echt vreselijk,
ik wil je heel veel sterke wensen.

Astrid

~Natas~

Hoi Roy,

Oh wat verschrikkelijk zeg.
En vooral nu ze eitjes heeft?
Hoe heeft dit kunnen gebeuren, en hoe is de partner en nu onder.
Ik wens je veel sterkte en neem een goede beslissing met de eitjes.
Jij hebt nu je best gedaan, dus je hoef je niet schuldig te voelen.

Sterkte ermee

Natas

kok_roy

14 april 2005, 21:55:34 #9 Last Edit: 14 april 2005, 22:03:32 by Roy_
Heel erg bedankt voor de steun die jullie ons en Fabio de partner geven.

Ik heb Twingo tot vanavond op de bodem gelegd, zodat Fabio afscheid kon nemen. Hij ging haar kroelen en liep hele tijd rond haar heen te baltsen. Waarom hij het doet weet ik niet, maar hij loopt de hele dag (wat hij de laatste maanden bijna nooit deed) fluitconcerten te geven en te baltsen. Hij heeft nu helemaal niks meer, geen eitjes die ze hadden (omdat hij anders een veel te zware taak heeft) en zijn partner is van het een op andere moment overleden. Ik zal echt niet in zijn pootjes willen staan. Ik denk dat het een goed idee is om zo snel mogelijk een nieuwe partner te zoeken, zodat hij niet meer hele tijd naar zijn partner verlangt en zoekt, en dat hij zich niet meer eenzaam voelt en het drama een beetje kan vergeten?

Groeten Roy  :'(

~Natas~

:'(  :'(  :'(
Ik vind het echt zielig hoor en vooral voor Fabio.
Wat heb je nu met de eitjes gedaan?
En is het popje al weg bij Fabio.

Sterkte ermee

Groetjes,

Natas

es

:'( :'( :'( :'( Jeetje zeg wat vind ik dit rot voor je.
ik hoop dat Fabio zich een beetje kan redden zonder zijn liefje, en hoop dat je snel een ander popje voor hem kan vinden die net zo lief was als Twingo.
En ik vind dat je je nergens schuldig over moet voelen, je hebt je best gedaan, echt waar.
Sterkte.
Grt. Es

Rianne

:'( Wat erg voor je, ik begrijp dat je er kapot van bent... Ik wens je veel sterkte toe.

Lou Lou

kok_roy

15 april 2005, 13:36:35 #14 Last Edit: 15 april 2005, 14:15:41 by Roy_
Vanochtend schreeuwde Fabio de hele ochtend lang de buurt bij elkaar, eigenlijk niet normaal meer zei mijn moeder. Hij is het dus eigenlijk vandaag pas gaan beseffen.

Ik heb zojuist een nieuw vrouwtje gehaald:). Het is een geparelde pop en met Fabio (wildkleur geparelde man) zullen we dus allemaal pareljonkies krijgen, maar dan moeten ze elkaar wel accepteren natuurlijk;)
Ik heb haar een half uurtje geleden er in gedaan, en Fabio is de hele tijd al bezig zijn veren pakje op en top eruit te laten zien:)

Volgens de verkoper was de valkparkiet ongeveer een jaar oud. Ik heb op het ringetje gekeken en daar zag ik twee letters staan. En daaronder 2 cijfers. 04 stond er. Ik neem aan dat ze dan van 2004 is;) Ik weet nog geen naam.

Groeten Roy

Update: Het vrouwtje begint nu op verkenningstocht in de voliere te gaan...  het mannetje volgt haar constant. Het vrouwtje klimt van tak naar tak via het gaas. Het mannetje vliegt telkens dezelfde tak op als haar en als hij 'land' doet ie dat met brede vleugels ;)
Alleen als het vrouwtje in de buurt komt van het broedblok, verdedigt Fabio die zeer fel. Maar ik denk dat het vast wel goedkomt :-*