2 mei 2025, 07:46:09

wanneer eivoer geven??

Gestart door pat_en_helma, 11 april 2003, 15:44:53

« vorige - volgende »

pat_en_helma

11 april 2003, 15:44:53 Last Edit: 11 april 2003, 15:45:13 by pat_en_helma
Jacco is momenteel rond de 10 weken oud. Hij begint nu langzaam uit zijn etensbakje te eten. Vanaf wanneer kan men eivoer voeren, en is dat nu al noodzakelijk?

Karin

Ik geef mijn valkjes alijd eikrachtvoer, en dat is zeker belangrijk als ze nog zo jong zijn.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

lockie+flip

11 april 2003, 16:55:27 #2 Last Edit: 11 april 2003, 18:19:09 by Angelique
eivoer kan je altijd geven het is goed voor de  beenderen.
het beste  kan je eivooer geven als ze jong zijn.
maar als ze jong zijn zou ik eerder eikractvoer geven zo als kozoo al eerder zei

pat_en_helma

Bedankt voor jullie reakties
Hoe kunnen we dat eivoer het beste geven?
Kan dit worden gemengt onder het gewone voer?
Het merk wat de dierenwinkel aan ons heeft verkocht is beaphar en het is inderdaad ei-kracht voer.
Ik hoop snel iets te horen des te eerder kunnen we het onze jacco geven. groetjes helma en pat en jacco

Karin

Ik geef het gewoon apart in een bakje. Zo blijft het mooi schoon. Het gewone zaad vervang ik dagelijks, het eikrachtvoer als het op / vies is. Ik gebruik zelf quiko, vinden ze erg lekker. Lijkt wel of er een soort beschuit doorheen zit. Maar beaphar zal ook wel prima zijn.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zotte_thomas

wat is het verschil tussen eivoer en eikrachtvoer?? :-/

fientje

da krachtidinges heeft meer kracht zeker :D

lockie+flip

Ik denk dat krachteivoer eerder voor jonge vogels word gebruikt omdat die nog sterk moeten worden (krachtig)
Weet het niet zeker

Paul

Hoi,
Ik denk dat het bijna hetzelfde is.
Eivoer word vaak als extra krachtvoer gegeven en denk daarom die naam.
Soms kan er wel eens wat anders doorheen zitten maar de hoofdbestandsdelen zijn toch eigeel en gemalen beschuit of iets dergelijks.
Zeker tijdens het opvoeden van jongen is het erg belangrijk om ze eivoer te geven maar ze moeten het eigenlijk altijd hebben.

Groetjes,  paul

zotte_thomas

hmmja,maar ik vind het ook raar ik heb echt geel eivoer zo poederachtig waar je geen water moet bijdoen en dat van CéDé daar moetje wel wat bijdoen maar dat ziet er helemaal anders uit en er zit volgens mij ook veel meer in ,wat is nu het beste??mijn valken kunnen van CéDé niet afblijven  :Ddus ik denk dat dat het beste is,aan men grasparkietjes geef ik dat poederachtig maar ik denk dat ze daar niet veel van eten...

Chewy

Hoi allemaal. Tip: wil je weten of ze jouw merk eivoer eten? Doe in plaats van zaadjes gewoon eens alléén eivoer in het bakje. Merk je dat ze het eten, dan vinden ze het lekker. Mocht het de volgende dag overal op de vloer liggen of zit het bakje nog helemaal vol dan weet je dat ze het niet lekker vinden ::).

Groetjes, Chris.