29 april 2024, 02:26:13

Zelfstandig, of niet

Gestart door margreet, 11 april 2005, 21:50:42

« vorige - volgende »

margreet

hallo,

Sinds vandaag heb ik mijn jonkies apart gezet, afgelopen zondag waren de oudsten 6 weken, Ze eten al enige tijd uit de zaadbakjes, trosgierst en ik heb ze alledrie zien drinken. Kunnen ze het nu zonder de ouders af? Ze staan naast de kooi v.d.ouders. Ik heb ze apart gezet omdat de ouders alweer eitjes hebben, vandaag is het derde eitjes gelegd, en sinds ik de jonkies  apart heb gezet zijn ze ook gaan broeden. De aanwezigheid van de jonkies gaf waarschijnlijk toch teveel onrust. Heeft iemand hier ervaring mee? en kunnen de jongen zich redden.

groetjes Margreet

Tara

Hoi Margreet,

als de jongen echt eten is er geen probleem hoor, weet je zeker dat ze echt eten en niet gewoon de zaadjes even aanpikken? Als ze ze echt pellen en eten moet je je geen zorgen maken :).

Groetjes, Tara

margreet

hallo Tara,

Er vliegen velletjes rond dus ze pellen wel, alleen bij de jongste heb ik nog twijfels, ze eet wel goed trosgierst en drinkt wel, zal goed blijven opletten. Ik heb er parkietenzaad doorheen gemengd. Ze zitten nu alledrie op het korste stokje (past net) lekker tegen elkaar met de koppies in hun nek te slapen. Goed teken toch!!

groetjes Margreet

Tara

Hoi Margreet,

de kleine dan zeker in de gaten houden :).
Het is mooi dat je grasparkietenzaadjes hebt, super zelfs!
Veel beter voor hun :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Margreet,

Mijn ervaring is hier dat als ze door de ouders gevoerd zijn dat ze dan allemaal met 6 weken zelfstandig kunnen eten en drinken.
Dus als je ze echt ziet pellen en drinken kunnen ze gewoon naar een ander baasje toe.
Helaas is het met handgevoerde valkjes soms pas 10 weken dat ze zelfstandig eten.

Groetjes, Paul

Karin

Geef ook wat volkorenbrood, gesneden rauwe andijvie en geraspte wortel. Naast het zaad en trosgierst moet het dan helemaal goedkomen, want ook al zou de jongste nog niet goed kunnen pellen, dan haalt hij even genoeg voedingsstoffen uit de rest. Ik zet mijn jongen hierop als ze een week of 5 1/2 zijn en dit gaat prima. En ze vinden het heerlijk  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves