22 mei 2025, 01:32:07

probleem

Gestart door Birgen, 11 april 2005, 17:37:32

« vorige - volgende »

Birgen

Hello
Mijn koppel valkparkieten hebben eieren gelegd (3),als de pop in de kweekbak gaat broed ze op de eieren en gaat de man er op haalt hij alle eieren uit de holte van de kweekbak zodat hij plaats heeft in de kweekbak en de eieren langs de buitenkant liggen.Mag ik deze man weg nemen of nie en zal de pop dan verder broeden,ik heb wel nog een andere man zitten mag ik die dan er bij steken of niet.Graag had ik zo rap mogelijk een antwoord gekregen dank u wel

Groetjes Birgen

Inger m

Hoi Birgen,
Lastige vraag. In principe kan een koppel het beste samen broeden. Het legsel is nog niet voltallig, dus mogelijk moet je nog even afwachten of hij mogelijk beter gaat broeden. Heeft hij al eerder gebroed? Weet je zeker dat hij de eieren niet goed bebroed? Een andere man erbij zitten heeft nog niet zoveel nut, omdat de vogels eerst daadwerkelijk een koppel moeten vormen, voordat ze samen gaan broeden.

Het is aan jezelf of je de man wilt weghalen of niet.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Birgen

Ja in totaal hadden ze al 11 eieren maar we hebben de oude eieren er af gehaald en de 3 verse eieren laten liggen,maar iedere keer als de man in de bak kruipt duwt hij die eieren op zij dus ja  ??? ??? ???,de pop broed mooi op de eitje maar als de man in de bak zit haar je dat hij de eieren weg rolt dus ja  :'( :'( :'(

greetz Birgen

??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Inger m

Hoi Birgen,
Als de eitjes daardoor niet uitkomen, kun je mogelijk beter de man idd weghalen, maar die keuze is aan jou zelf. Ik ken de voorgeschiedenis verder niet...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.