28 april 2024, 23:55:00

Pimrose

Gestart door Riny, 10 april 2005, 18:30:48

« vorige - volgende »

gonnie

OO, jammer Riny, erg spijtig , hopelijk beginnen ze weer snel, hèèl veel sucses.

Groetjes Gonnie




Riny

Hoy Gonnie
Je kunt merken dat ze niet gelukkig is in de kooi,ze is een voliere gewend.
En al die stress zal er ook niet goed aan doen van de verhuizing en zo'n lange autorit.
Als ze jonkie's krijgt dit jaar is dat geweldig ,maar ik ben nu al superblij dat ik haar in mijn bezit heb.
En ik kan wachten.
Ze mag dadelijk naar de voliere en dan zal alles wel goed komen.
groetjes Riny :D :D :D

Anita1

nou gelukkig maar 1 ei meiss.
vreemd he? dubbele dooier..
nooit van gehoord.maar straks is ze lekker in de voliere,en dan zal alles een stuk beter gaan.
komt goed kanjerr kusss anita

Riny

Hoy Anita
Mijn Jan is expert in eieren van dieren,die sjouwt hier nu de hele dag rond net zo'n eierboer.
Ik vind het helemaal niet erg hoor,ben al lang blij met mijn Primrose.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

patty_dordtse valkjes

hoi riny,

leuk joh met je primrose wou dat ik zoveel kennis had als die eierboer :'(

groetjes hopelose ikke
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

gonnie

Hoi Riny
hoe gaat het met je andere valken , heb je daar al kleintjes van of heb ik iets gemist op de site ?
Heb jij bij je kanaries al broedhokken hangen , wij nog niet in ieder geval want anders krijgen we te veel jonkies , en daar is de voilere toch te klein voor.

GroetjesGonnie




Riny

Hoy Gonnie
Bij mijn kanarie's zijn de eerste jonkie's al uitgevlogen.Die gingen gewoon in de struikjes nestjes bouwen met troep die ze van de kwarteltjes vonden.
En met de rest van mijn valkparkieten gaat het prima.
Ze zijn allemaal druk bezig met nestblokken zoeken.
En in 2 andere blokken zitten ook jonge valkjes.
En de rest wat hier gebeurd is staat bij spoed te lezen onder de topic slechte spijsvertering.
Groetjes Riny :D :D :D

moonwitch (diana)

Hoi riny

Hier is een stukje dat ik in het blad van europarrot vond van juni 2004, het is geschreven door ron nottet



De tekst is: Een mooie bontmutatie is de Pimrose. Bij deze mutatie zijn de schouders bedekt met een kleurvlak. Op deze foto is dat bruin, en het lijf is geel. Het is een mutatie die je slecht nog zelden ziet.

Dus het is geen Primrose maar Pimrose.
Toevallig heb ik er zelf ook 2 poppen van en een heeft het eerste nestje van dit jaar, hier zit ook in ieder geval 1 jong bij die precies zo is als de moeder, de andere is meer bont en 1 heeft maar een klein vlekje op de schouder en de oudste is een wildkleur met een klein beetje bont op de kop.
Mijn foto´s staan onder verhalen: mijn eerste nestje van dit jaar.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Riny

Hoy Diana
Hartelijk dank voor je berichtje.
Ik ga zo kijken bij je foto's!
Het is inderdaad erg verwarrend de een zegt Prim en de ander Pimrose.
Als jij een mannetje hebt zou ik dat dan mogen kopen?
Groetjes Riny :D :D :D

Peter op het werk

Citaat van: moonwitch op 29 april 2005, 11:44:43
Hoi riny

Hier is een stukje dat ik in het blad van europarrot vond van juni 2004, het is geschreven door ron nottet



De tekst is: Een mooie bontmutatie is de Pimrose. Bij deze mutatie zijn de schouders bedekt met een kleurvlak. Op deze foto is dat bruin, en het lijf is geel. Het is een mutatie die je slecht nog zelden ziet.

Dus het is geen Primrose maar Pimrose.
Toevallig heb ik er zelf ook 2 poppen van en een heeft het eerste nestje van dit jaar, hier zit ook in ieder geval 1 jong bij die precies zo is als de moeder, de andere is meer bont en 1 heeft maar een klein vlekje op de schouder en de oudste is een wildkleur met een klein beetje bont op de kop.
Mijn foto´s staan onder verhalen: mijn eerste nestje van dit jaar.
Groetjes diana B


Hoi Diana,

Het stukje staat deze maand ook in NBvV, en ik heb het vorig jaar voor Ron ook in een website "gegoten". Zie http://ron.valkparkiet.org/index.htm

Is de vererving hetzelfde als bont? Ik dacht het wel.

Groetjes,
Peter
De webcam in de voliere:

Kijk nu live mee! Klik hier!

Ria

29 april 2005, 13:15:09 #55 Last Edit: 29 april 2005, 13:38:09 by Ria
Hallo,

Nou dacht ik het te weten maar nu weer aan de twijfel. Ik heb het nog even opgezocht en het is denk ik toch 'Primrose'. De vertaling uit het engelse woordenboek luidt:

primrose: ( niet-telbaar zelfstandig naamwoord; vaak attributief ), lichtgeel

Met andere woorden: Primrose is de benaming voor een erg (licht)gele lutino. De valkparkiet op het plaatje zou dan een Pied Primrose (of een erg lichtgele bonte lutino). In het engels wordt een erg gele lutino ook wel 'buttercup' genoemd. Ik vermoed ook dat mijn Bowie daar trekjes van heeft maar de benaming primrose durf ik niet te geven. 

Groetjes,
Ria


Riny

Hoy Ria
Zo kwam ik ook bij die naam Primrose.
Maar och het beestje kan maar een naam hebben.Zou je niet eens een foto van jou Bowie willen plaatsen?
Groetjes Riny :D :D :D

Ria

Hoi Riny,

Ik heb even gezocht en op deze twee foto's is het goed te zien. Er is geen verschil tussen het gele van het koppie en het lichaam zelf. Alleen de lange vleugelveren zijn lichter van kleur.





Groetjes,
Ria

Riny

Hoy Ria
Bedankt voor de foto's.
Is die op zijn rug gewoon wit of heeft hij een vleug Grijs over de vleugels?
Maar wat het ook is, een mooi valkje in ieder geval.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

moonwitch (diana)

Hoi riny

Ook ik ben verder gaan zoeken en beide namen komen voor.
De ene keer spreken ze van primrose maar als je zoek naar pimrose kom je ook bij dezelfde mutatie uit.
Ik vind het in ieder geval zeer verwarrend ???
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer