10 mei 2025, 11:54:01

handopfok voer invriezen

Gestart door Anita1, 6 april 2005, 18:20:42

« vorige - volgende »

Anita1

6 april 2005, 18:20:42 Last Edit: 8 april 2005, 19:49:20 by Anita1
hoi hoi.ik heb net weer een bus nutribird gekocht.
het is me opgevallen dat die bussen maar amper een half jaar goed zijn.daarna kan je ze dus weggooien..
nu heb ik al eerder gehoord dat je dat handopvok voer in plastic zakjes kan doen en kan invriezen.dit is natuurlijk hardstikke fijn,want echt goedkoop is het niet.zeker niet als je het zo snel kan weggooien.
misschien een tip voor anderen?
zijn er meerderen die dit doen?
knuff anita

Riny

Hoy Anita
Ik heb altijd wat in de vriezer voor noodgevallen.
Want je zult zien als je het nodig hebt is het er niet.
Groetjes Riny :D :D :D :

Kolkkie

Hoelang kan je het dan in de vriezer bewaren?

Ik heb nu Nutribird A21 besteld om het voor de zekerheid in huis te hebben.  (vaak gaat het fout als de winkels dicht zijn of ze hebben het niet).
Rond volgende week donderdag moet het eerste eitje uitkomen. Mocht ik niet bij hoeven te voeren zou ik het zonde vinden om het weg te gooien.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Henry

ik zou het dus nooit gaan nvriezen hoor.je gaat toch geen poeder invriezen?

henry

bobbie

Hallo Anita,

Zoals je wellicht weet gebruik ik pellets. Mijn papegaaien eten dat volledig en de valkjes 50%.

Als je een nieuwe verpakking openmaakt (ruim 2 kg) is het ook niet lang houdbaar. Er wordt ook geadviseerd dat als het pak eenmaal open is een busje te vullen en de rest in de diepvries te bewaren.

Op de vraag hoelang je de poeder in de diepvries kan bewaren heb ik natuurlijk geen antwoord. Ik weet wel dat het belangrijk is met invriezen hoeveel sterren je diepvriezer heeft. Hoe meer sterren, hoe langer de spullen in te vriezen zijn.

Mijn verpakking is altijd met zo'n 3 maanden op.

Misschien hebben jullie wat aan deze informatie.

Groetjes, Nel :)

Inger m

Hoi,
Ik heb eigenlijk nog nooit handopfok op voorraad hebben staan, sinds de ruim 12 jaar dat ik vogels kweek. In noodgevallen gebruik ik gemalen eivoer (wat de ouders ook aan de jongen geven en dus tijdelijk wel geschikt is). Indien nodig kan ik daarna zsm opfokvoer kopen. Maar dit is gelukkig niet zo vaak voorgekomen (2 keer) en dus laat ik het handopfok achterwege. Ik kan het altijd nog kopen indien nodig.
Ik denk dat je het bestwel kunt invriezen, maar mogelijk gaat dit wel wat ten koste van de smaak/ kwaliteit. Stuur de fabrikant een mailtje...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Kolkkie

8 april 2005, 18:50:11 #6 Last Edit: 8 april 2005, 18:53:12 by Kolkkie
Hoi Inger,

Ik ben van de week een aantal dierenwinkels afgeweest, maar deze hadden geen opfokvoer in voorraad (diegene waar ik ben geweest).

Omdat ik nu een koppel op eitjes heb zitten, leek het mij toch verstandig om het voor de zekerheid in huis te hebben.

De dierenwinkel waar ik was geweest moest het bestellen en het duurt een week eer ze het binnen hebben.

Ik heb het gisteren besteld en het komt pas volgende week vrijdag binnen, als ik geluk heb komt het met de vertegenwoordiger mee en komt het 2 dagen eerder.

Het lijkt mij niet zo goed om het een week met eivoer uit te zingen dan.

Vandaar dat ik het mij dus ook afvroeg toen iemand anders het onderwerp hier postte.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Anita1

hoi hoi,
handopfokvoer kan je zeker 1 jaar bewaren in de vriezer.meestal hoef je het  niet eens zo lang in te vriezen.want je koopt het omdat je het vaak nodig hebt.en idd ze hebben het niet altijd in de winkel liggen!
en als je in het weekend zit..
je kan van een blik 3 porties maken om in te vriezen.
zuig wel alle lucht eruit!
dus het moet een heel strak pakje worden.
van een kennis van mij,die doet dit dus al jaren,heb ik vernomen dat het een ideale oplossing is.
gr en knuff anita

Inger m

Hoi Mariska,
Ik heb het in 12 jaar slechts 2 keer hoeven gebruiken, dus elk jaar een heel blik kopen is voor mij een beetje zonde. Een grote dierenwinkel hier in de buurt heeft het vrijwel altijd op voorraad staan (dat scheelt idd...). Ik weet niet of een week lang eivoer heel slecht is, omdat de ouders dit (naast gepelde zaden) ook grotendeels aan de jongen voeren. De eerste keer (8 jaar geleden) heb ik bij handopfok zelf een mengsel gemaakt met oa babyvoeding en eivoer. Dit ging goed en pas later kreeg ik echt handopfokvoer. Ik ben wel van mening dat ze uiteindelijk op echt opfokvoer over zouden moeten.

nb. mss scheelt het ook dat ik geeneens tijd zou hebben om een jong met de hand groot te brengen ivm werk, dus ik hoop dat de ouders ze gewoon wederom zelf grootbrengen!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.