Nieuw valkje in quarantaine blijft roepen

Gestart door Suzanne, 5 april 2005, 19:25:38

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een nieuw valkje, wat sindsdien in een valkparkieten kooi in quarantaine zit. Ze zit in een aparte kamer. Alleen ze is constant aan het roepen. Ik vind het zo zielig voor haar. Wat kan ik doen om het haar wat aangenamer te maken?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Riny

Hoy Suzanne
Heb je andere valkjes in de huiskamer dan?
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je valkje blijft roepen.
Een nieuwe omgeving een andere kooi en dan ook nog helemaal alleen.
Dan zul je er wat vaker bij moeten gaan zitten en voor afleiding zorgen.
Veel succes Riny :D :D :D

Suzanne

Hoi Riny,

Ik heb geen valkjes in de woonkamer zitten. Alleen kan ik haar niet beneden zetten, omdat ik niet tegen het geschreeuw van vogels kan (daarom zijn mijn vogels toendertijd naar buiten verhuisd). Bovendien vindt ze het helemaal niet fijn als ik bij haar in de buurt kom. Dan gaat ze blazen en door de kooi fladderen  :-\

In de garage, op een paar meter afstand van de kamervoliere met Baloo en Kirlia is zeker ook geen optie ivm ziektes die overdraagbaar zijn via de lucht?

Ik zat zelf te denken aan iets van een spiegeltje in haar kooi te hangen, maar misschien maak ik haar dan helemaal gek  ::)?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

bobbie

Hoi Suzanne,

Is het niet mogelijk ze in de buurt te zetten van de voliere? Waar komt ze vandaan dan? Uit een winkel? Bij een kweker vandaan?

Ik heb Yuki ook in quarantaine zitten, maar die zit in een kooi 2 meter bij de rest vandaan. Vond ik eigenlijk quarantaine genoeg. Ik vind het zo zielig als ze apart in een kamer staan. Nu hebben ze tenminste contact met elkaar. Ik weet ook niet of ik die 5 weken wel volhoud. Ze zit nu een week apart.
Bij dierenarts geweest, is prima in orde, ontlasting ziet er goed uit, geen beestjes.

Je moet het zelf weten maar ik heb het er op deze manier op gewaagd. Yuki had niet in een buitenvoliere gezeten, alleen maar in een kooi binnen bij de vorige eigenaar.

Succes, Nel :)

Suzanne

Hoi Nel,

Mijn valkje (ook Yuki genaamd  ;D :D) komt bij een handelaar vandaan. Vandaar dat ik haar liever goed gescheiden houd.

Groetjes

Suzanne

tommy

hoi

Pas op dat je geen menselijke gevoelens aan een vogel toedicht.
Hoe oud is je valkje?
Ze is neit tam, anders had ze niet zo leklijk door de kooi gefladdert als je in de buurt kwam.
Het "schreeuwen" wat je valkje doet is niet meer dan dat het communiseerd met de vogels buiten die hij /zij hoort.
Ik zou de vogel niet in de buurt zetten van je andere vogels.
Het gevaar wat je zelf al aangaf is dat als ze ziek is en het via de lucht overdraagbaar is je de andere vogels ook besmet.

Je zou het "schreeuwen" ( lees iets harder praten dan we eigenlijk willen) kunnen verminderen door ze op een plek te zetten waar ze de andere vogels minder hoort.

2 meter van je andere vogels af zetten is absoluut geen quarantaine.

Groetjes Annemieke