Mannetje is zo mager door het broeden......

Gestart door Vickyke, 4 april 2005, 19:10:54

« vorige - volgende »

bobbie

Hallo Vicky,

Wat een belevenissen bij je thuis zeg. Gelukkig kan je terugvallen op deze site, zoals ik meegelezen heb, heb je daar heel veel aan. Je doet het hardstikke goed.

Ik blijf het volgen. Heel veel succes en een piepzacht knuffeltje voor de piepkleine hummeltjes. :-*

groetjes, Nel :)

Vickyke

Hello

Nel, ja ik ben heel blij dat ik deze site heb kzou niet weten wat ik moest zonder ;D

Bij dat koppel waar ik het lutino jong had bijgelegd heb ik gezien dat er nog een eitje gaat uitkomen vandaag.  Je hoort het goed piepen en er zit al een barst in het ei.
Ik ga het als het geboren is voorlopig laten liggen en tegen vanavond zie ik wel of ze het voeden of het aan de kant laten liggen.

Nog een vraagje  ;D : moet de krop nu volledig leeg zijn als ze hun volgende voeding krijgen? Normaal zouden ze ongeveer om de drie uur pap moeten krijgen maar bij het wite jong zit de krop nog redelijk vol. Hij eet bijna 2 ml pap per keer.  Ik zou nie graag hebben dat ze kropverzuring krijgen....

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Je moet zorgen dat een maal per dag de krop helemaal geleegd wordt.
Als je 's nachts niet voert is die  ieder morgen mooi leeg.
Bij de ouders is het kropje ook niet helemaal leeg voor ze weer gevoerd worden.
Groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hello

Ik was dus even gaan piepen in het blok lag het jong ook aan de kant :'(  Het voelde helemaal kou...
Het ligt nu dus bij de ander onder de warmtelamp...

Ik snap het niet goed dat ze niet voor zorgen ???
Zou dit komen door onervarenheid?? Het zijn twee volierevogels..
Nou in ieder geval moet ik er dus drie de spuit geven :-\

Hey Riny,
Ik heb deze nacht om twaalf uur gevoerd en om zes uur waren hun kropjes leeg.  Dan ga ik daar zeker op letten dat hun krop smorgens leeg is.

groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
Is dit soms het eerste nestje wat ze hebben?
Vaak weten ze dan niet wat ze er mee moeten doen.
Weet je hoe oud de ouders zijn?

Vickyke

Hey Riny

Ja het is hun eerste nestje.  De man is van 2003 en de pop(albino) is van het voorjaar 2004 , mss is ze nog te jong...

Het andere koppel dat een jong heeft doodgebeten , de pop is van 2003 en de man weet ik nie precies maar die is al een jaartje of vier , vijf denk ik. 

groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
Dat koppel wat dat jonkie heeft doodgebeten is zeker niet te jong.
Maar ik ga toch eens een vraag stellen op het forum of zoiets vaker voorkomt.
En die Albino is aan de jonge kant ,ik wacht altijd tot ze 15 maanden zijn .
Maar of het daardoor kan komen??
Hoe gaat het met de kleintjes?
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Vickyke

Hello riny

Dat koppel dat dat jong heeft doogebeten de pop daarvab hebben we tam gekocht.  Ikheb haar zelf nog twee weken de spuit gegeven.  Ik weet dat de kweker haar jongen er heel vroeg uit het nest weghaalt.  Mss daardoor dat ze mss niet weet wat doen.

Met de kleintjes gaat heel goed. ze hebben een half uurtje geleden pap gekregen en liggen lekker te slapen. ;D

groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
Fijn dat het met de kleintjes goed gaat.
Kun je dat wel combineren met je werk?
Hopelijk heb je iemand die een keertje kan inspringen.
Je hoort wel vaker dat als een valkje te vroeg uit het nest wordt genomen ze ook niet weten hoe er zelf mee om te gaan als ze jonkie's krijgen.
Als ze niet gevoerd worden is het wat anders ,maar ze kunnen eigenlijk geen betere plek hebben als bij de ouders.

Vickyke

Hey Riny

Wij zijn zelfstandig. We zijn uitbaters van een benzinestation. 
Dus kan ik altijd over en weer komen naar huis om hun eten te geven. Behalve gisteren dan er zijn grote bazen geweest en tja dan kan ik nie zo maar even over en weer ::)
Ik heb eigenlijk niemand die me eens kan vervangen voor de
kleintjes eten te geven.

Ik had zo gehoopt dat ik dit niet hoefde te doen omdat ze bij hun ouders veel beter zijn. Maar ja je kunt het niet op voorhand weten he.
Ik heb gezien dat er soms wat lucht in de krop zit kan dit kwaad?  Vooral bij het lutino jong.

groetjes vicky

Riny

hoy Vicky
Dat er wat lucht in het kropje zit kan geen kwaad,dat zie ik bij mij ook wel eens.
En even goed zijn ze gezond en groot geworden.
Woonde je maar wat dichterbij mij in de buurt dan nam ik het een keer van je over.
Tanken in Belgie doe ik vaak.
Mijn zoon woont in Maastricht en dan tank ik in Vroenhoven.

Vickyke

Hey

Vroenhoeven ??? hahaha waar ligt dat ergens?  Wij wonen tegen antwerpen ik denk dat dat een heel eindje daarvandaan is.

Volgens mij gaat het niet zo goed met het gele jong.  Zijn krop blaast helemaal op en als ik zachtjes wriijf gaat de lucht eruit. Hij ademt ook nogal kort.  Het is nochtans niet tewarm omda de andere twee mooi liggen te slapen. 
Mmmmmmm :-\ het zou zonde zijn ..........

groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
Je kunt ook bij iedere voeding een klein beetje Yakult geven dat is heel goed voor de darmflora.
Lijnzaadolie mag ook maar niet iedere dag.
Vroenhoven ligt net over de grens bij Maastricht.
Groetjes Riny  :D :D :D

Vickyke

Hey Riny

Dat ga ik een keer proberen die yakult.  Mag je dit bij elke voeding onder hun pap doen ?  En hoeveel juist? 

groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
Een paar druppeltjes onder de voeding die je voor allemaal klaar maakt.