Mannetje is zo mager door het broeden......

Gestart door Vickyke, 4 april 2005, 19:10:54

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Vicky
Hardstikke goed dat het jonkie de nacht door is gekomen,dat heeft het aan jou te danken.
En ik durf je geen raad te geven met betrekking tot het jong bij een ander koppel neerleggen,ik heb dat nog nooit hoeven doen.
Maar ik heb ook nog nooit gehoord dat valkparkieten een jong doodbijten.
Maar je ziet wel ,we leren hier nog iedere dag.
Moet je de hele dag gaan werken??
Jou jonkie kan best een paar uur zonder eten hoor.
Maar met handopfok krijgt een valkje nooit de zeer noodzakelijke voedingsstoffen die ze van de ouders wel krijgen binnen.
Groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hey Riny

Ja ik zou de toch tot wel nademiddag weg zijn.  Zijn kropje is bijna leeg na twee uur en dan begint hij ook hevig te piepen voor eten.  Dus langer dan drie uur denk ik dat hij nie zonder eten kan.

Ik dacht da sommige koppels die juist jongskes hebben soms een ander valkje "adopteren".  Ik heb gehoord dat dat pasgeboren jong al voeding heeft gekregen.  Wat wil zeggen dat het blijkbaar ook goede ouders zijn zoals bij mijn ander koppel.

Groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Dat klopt je hoort ook vaker dat het heel erg goed gaat.
Je kunt het proberen als ze het aannemen is dit de allerbeste oplossing.
En ja het is altijd een gok,handopfok is ook een grote gok.
Want ook al gaat het nu goed,het is en blijft moeilijk met zo'n heel kleintje om het er door te krijgen.
groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hey riny

Ik ga het jong er bij leggen en hopen dat ze het "adopteren".  Hun jong scheelt niet veel met hem mss wordt hij dan ook vlugger aanvaard.

Ik ga proberen om straks even over huis te komen zodat ik kan zien of hij niet aande kant is gesmeten.
Nou op goed geluk dan maar... :-\

groetjes Vicky

Paul

Hoi Vicky,

Ik heb een keer 3 jongen overgelegd bij een koppel wat onbevruchte eitjes had in hun nest.
Ze begonnen het jong meteen te voeren en met tussenpozen van een half uur heb ik er steeds een bij gelegd en die voerde gewoon de jongen alsof ze van hun zelf waren.
Dus de kans is heel groot dat ze het voeren hoor als het jong verder beweegt en piept is dat vaak een grotere kans dan zelf voeren.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Vicky
Ik steek een kaarsje aan dat het goed gaat!!!!!!!!
Laat je het mij straks weten .
Ik ga niet poetsen maar de hele morgen duimen voor je.

Vickyke

Voila dat ging toch al goed.
Ze pikten er niet naar en ik mocht het onder de mama steken.  Toen ik daarnet effe stiekum ging kijken zag ik dat hij mooi onder mama of papa zat.

Nu heel hard duimen dat het goed gaat!!

Hey paul

Het jong is veel beweegelijker nu en piept ook fel als hij honger heeft.  Ik heb al een twee slechte ervaringen gehad met handopfok en kzou liever hebben dat dit koppel het verder voedt. En het neemt ook wat tijd in beslag beetje lastig als ik moet gaan werken dan ben ik nooit gerust.  

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Als het jong groot gebracht wordt door valkjes is voor alles beter .
De voeding en ook de verdere ontwikkeling.
Zelfs als ze zelf ouders worden weten ze er beter mee om te gaan als ze door soortgenoten opgevoedt zijn.
Ik hoop dat het zo blijft gaan .
Dat is voor iedereen beter.

Vickyke

Hello

Hehe eindelijk thuis....

Ik ben direct gaan kijken en het valkje heeft te eten gekregen en zat lekker onder mamavogel. ;D
Dus ik denk dat dit wel goed komt.
Ik ben blij dat ik hem er heb bijgezet , kon niet over huis komen om hem eten te geven.  Kheb de hele tijd ambetant gelopen omdat ik zoooooo benieuwd was of de ouders hem niet zouden verstoten.

Riny , je kaarsje heeft geholpen!!! ;)

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Ik ben superblij! ;D ;D ;D
Heb er vanmiddag veel aan gedacht en zou dolgraag een vliegje hebben willen zijn in jouw voliere om stiekem te kijken hoe het ging.
Hopelijk blijft het zo gaan.
Houd je ons op de hoogte???
Groetjes een heel blije Riny ;D ;D ;D

Vickyke

Hello

Ppfff ik heb beide jongen uit het broedhok gehaald.  Ze lagen allebei aan de kant, ook hun eigen jong.  Ze waren al helemaal koud. Ik dacht dan ook dat het lutino jong het nie zo halen  maar hij ligt nu onder de warmtelamp en heeft al wat pap gekregen.  Voeding heeft hij van die ouders niet gehad en het andere jong ook niet. :'(

Ik ga proberen ze met de spuit verder groot te brengen......
Ze verklaren mij hier voor zot maar ik kan dat niet zomaar laten sterven..... Zo'n klein wezentjes...
Het lutinojong is weer erg verzwakt...
Nou het zal weer even afwachten worden van wat hij vannacht gaat doen...

groetjes van een verdrietige Vicky :'(

Riny

8 april 2005, 20:55:48 #56 Last Edit: 8 april 2005, 20:58:20 by Riny
Hoy Vicky
Dat kan ik me voorstellen dat jij verdrietig bent.
We hebben vanmiddag te vroeg gejuicht.
En laat ze maar allemaal praten jij moet doen wat je hart je in geeft.
Probeer je wel erop voor te bereiden dat het fout kan gaan omdat ze nog zo klein zijn.
Dus denk dan niet dat jij een fout gemaakt hebt als het niet goed afloopt.
Ik wil je graag helpen als ik kan .
Groetjes RINY :D :D :D

Vickyke

Hey Riny

We hebben idd te vroeg gejuicht, zo jammer he...
Ik ben nogal heeeeel gevoelig op dat vlak. Kan ze niet zomaar laten liggen sterven...
Ik heb eens een valk verder groot gebracht met de spuit kgeloof da  ze toen vier , vijf weken was.  Je krijgt daar direct zo'n band mee vind ik. 

Soms denk ik dat ik mss teveel ben gaan kijken in de broedhokken dat ze daardoor mss van slag waren...
Nu ja we gaan ons best doen om ze er door te halen.
Ze liggen nu lekker naast elkaar te slapen met een gevulde krop. ;D

groetjes vicky

Vickyke

hello

Ze hebben net lekkere pap gekregen ;D
Je ziet dat het witmasker jong veel sterker is dan het lutino jong. Hij eet ook het dubbele van het lutino jong...
Maar ja hij heeft dan ook wat achterstand.

Groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Ze zijn in ieder geval de nacht door gekomen.
En dat is toch al een teken dat ze het niet te koud gehad hebben .
Veel succes Riny :D :D :D