Mannetje is zo mager door het broeden......

Gestart door Vickyke, 4 april 2005, 19:10:54

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Vicky
Zie het even aan en als het jonkie ,hoelang ligt het trouwens al bij dat andere koppel,niets krijgt te eten moet je je direct melden bij spoed .
Je mag ook een IM naar me sturen als zich niet vlug iemand meld.
Ik zou wel als ik jou was Nutribird in huis halen voor het geval dat.
Je moet dan Nutribird 21 pakken.Dat kost €8,95 per pot.
Groetjes en ik duim dat ze het jonkie gaan voeden.
Groetjes Riny :) :) :)

Vickyke

Hello riny

Het jong ligt sinds halfdrie ongeveer bij het andere koppel.  Ik ben juist even gaan kijken en heeft nog steeds een lege krop.  Het kruipt wel mooi onder mamavogel. 

Ik heb pap inhuis moest het zijn dat het geen eten krijgt.
Ik hoop dat ze het straks wel eten geeft. 

groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
Mama valk moet er natuurlijk ook nog aan wennen.
Maar dat ze het lekker warm houdt is op zich al een goed teken.
Kijk om een uur of 7 -8 nog eens of ze het gevoerd hebben.
Anders haal je het er dan uit en geef jij hem wat.
Let wel op dat het niet te zeer afkoeld
Als je een pittenzakje of een warmwatercompres in een washandje doet blijft hij lekker warm.
Na het voeden leg je het maar weer fijn in het blok bij de anderen,dan heb je ook kans dat het morgen misschien gevoerd wordt.
Groetjes Riny :D :D  :D

Vickyke

hello

Het koppel waar ik het kleintje had bijgelegd geeft geen eten aan het jong. Ik hoorde ze eten geven dus ik dacht dat zit wel goed.
Maar ik ben eens gaan kijken toen de ouders niet in het blok zaten. Het jong lag aan de kant en heeft geen eten gehad.

Nu heb ik geprobeerd om hem wat pap te geven maar mijn spuitjes waren natuurlijk te groot.  Ik heb dan een tandenstokertje genomen en zo kon ik hem pap geven.
Het valkje is wel zwakjes....
ik prbeer hem warm te houden maar ik weet eigenlijk niet heoveel keer ik hem moet eten geven en hoeveel?

groetjes vicky

Riny

Hoy vicky
Heb je wel nutribird in huis??
Als je bij handopfok kijkt daar staat een voedingsschema.
En hoe veel ml is die spuit die je hebt.
En heb je ook een warmtelamp?
Veel vragen heb ik he,maar ik wil je graag helpen en daarom stel ik ze.
Groetjes Riny :) :) :)

Vickyke

Hey Riny

Ik ben juist een warmtelamp gaanhalen.  Ik heb het valkje voorlopig op een warmteding gelegd dat je kan op warmen in de microgolf(ben dejuist naam kwijt).
Ik heb kaytee als pap.  Ook een volledige pap.  Mijn spuit is eentje van 10 ml.
Kga seffens eens kijken naar dat schema voor de pap te geven.
Nu ga ik even de warmte lamp installeren. 
Bedankt voor je hulp hee ;)

groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
Dan heb je al veel werk gedaan .
Kaytee is ook een heel goed merk dat heb ik ook wel eens gebruikt.
Een spuitje van 10 ml is aan de grote kant maar ik vind het wel veiliger als een tandenstoker.
Misschien dat je een pipetje kunt bemachtigen van iemand.
Waar leg je het valkje in als het gegeten heeft.
En je moet je er wel op voorbereiden dat dit wel eens mis kan gaan.
Dit valkje is nog heel erg klein en heeft de zo belangrijke voedingsstoffen die alleen de ouders mee kunnen geven niet gehad.
Ik wil je niet bang maken maar je moet het wel in je achterhoofd houden.
En als je iets niet weet dan trek je maar aan de bel.
Heel veel succes!!!!Riny :D :D :D

Vickyke

Hello Riny

Aahhhh een pipetje heb ik hier ook nog liggen denk ik.  Ga ik dadelijk een keer achter zoeken.

Ik heb zo'n vervoersbakje met een deksel op.  Precies een aquarium voor vissen.  Daar ligt hij in op een handdoek met de lamp der boven.

Mja kweet het dat er veel kans is dat hij het niet overleeft maar ja dan heb ik toch nog alles gedaan voor hem.
Er komt wel al meer leven in nu en hij piept al meer na dat beetje pap dat hij heeft gekregen. ;D

Groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Dat is al een goed begin.
Ik stuur je zo meteen een foto dan kun je zien hoe dat kleintje van mij er toen bij zat.
Groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hello

Haaa dat ga ik ook doen een paar beertjes of zo bijleggen.  Dan zit hij lekker knus hihi. Is wel een schattige foto  ;D

Hij piept al eenpak meer dan vanmiddag. HIj heeft juist weer een beetje pap gekregen kropje was al goed geleegd.  HIj begon ook echt zo te piepen gelijk als de ouders hem zou eten geven.

groetjes Vicky


Riny

Hoy Vicky
Leuke foto he?
Zo zit hij ook warmer als in een grote kooi.
Onderin had ik houtkrullen gedaan in een bakje en daaroverheen een papieren zakdoekje.
Dat is ook gemakkelijk met verschonen.
Denk je er ook aan om je valkje te wegen?
Je kunt dit het beste doen 's morgens voor het eten.
Veel succes Groetjes Riny :D :D :D

margreet

hallo Vickyke,

Daar heb je je handen vol aan zo te lezen, jammer van het kleintje, ik hoop dat de andere het haalt, heel veel succes.

groetjes Margreet

Paul

Hoy Vicky,

Wat rot dat de ouders dat ene jong hebben gedood en dat ze niet voerde.
Het kan inderdaad ook door onervarenheid komen maar kan toch iets te maken hebben met handopfok.
Riny heeft alles al prima verteld en dat aquariumpje heb ik toen ook gebruikt met een thermometer met losse sensor onderin.
Er was wel een keer grote paniek omdat de temperatuur te hoog was namelijk 38 graden en zelfs met de lamp uit bleef dat zo hoog en later bleek het jong op de sensor te liggen.
Een jong is al met een paar dagen prima te voeren met een spuitje alleen gebruik ik meestal spuitjes zonder die rubber zuiger omdat de zuiger na 2 keer voeren vaak al vast zit en als je dan doordrukt schiet er teveel voeding uit dat kan link zijn.
Maar lukt het met een pipetje is dat ook een veilige manier als je maar in de snavel druppeld en niet in de keel rechtstreeks.

Ik hoop dat de kleine het gaat halen dat zou wel heel leuk zijn.

Groetjes, Paul

Vickyke

Hello iedereen

Het valkje heeft de nacht overleefd ;D
Ondertussen is hij al aangesterkt en kan al van de spuit eten.  Hij laat zich dan ook om de twee uur en half horen om te eten  ;D. 

Ik denk dat ik dat koppel maar weer in de voliere zet.  Anders loopt het mss weer verkeerd af :-\
De kweker waar we de pop vandaan hebben haalde dejongen na een paar dagen weg bij de ouders en begon dan met de pap te geven.

Hij ziet er overigens heel gezond uit. Zijn ontlasting ziet er ook goed uit en hij krijgt een bol buikje haha.


groetjes Vicky

Vickyke

Helloo

Ik heb zojuist gezien dat er bij een ander koppel een valkje is geboren.  Zou ik het riskeren om het jong bij dat koppel proberen onder te brengen? ???
Ik moet seffens nl onverwacht gaan werken. Ik zou wel even over en weer kunnen komen maar ik ben niet zeker of ik juist op het moment dat hij eten moet hebben weg kan. :-[

Ik heb wel schrik dat ze het ook gaan doodbijten of zo...


groetjes Vicky