Mannetje is zo mager door het broeden......

Gestart door Vickyke, 4 april 2005, 19:10:54

« vorige - volgende »

Paul

6 april 2005, 04:27:43 #15 Last Edit: 6 april 2005, 04:29:43 by Paul
Hoy Vicky,

Normaal zou ik nooit een ei helpen want als je te snel bent is de dooier nog niet opgenomen en overlijd het jong meestal.
Zolang je nog geen barstjes ziet ik hij gewoon nog niet zo ver.
Zit er eenmaal een gat in het ei dan komt het er binnen een uur uit en anders moet je zeker helpen omdat het vlies opdroogd en het jong zal er niet meer uit kunnen komen.
Eitjes piepen soms wel langer dan 2 dagen en dan zijn ze ook nog soms in de tussentijd stil op je hoort ze pikken in het ei.
Ik denk dat die van jou er morgen gewoon is hoor gewoon even afwachten.
En houd hem even in de gaten hij mag natuurlijk niet te mager worden maar ze eten altijd wel als je even niet kijkt en als de jongen er zijn zal hij wel meer van het nest gaan.

Groetjes, Paul

Vickyke

Hey

Ik ben der juist effe gaan kijken en nog geen valkjes.
Maar ik hoor eentje heel duidelijk piepen zelfs buiten het broedblok ;D
En een ander hoor ik tikken.
Ben benieuwd.... ;D

Ik heb het mannetje daarstraks effe opgetild zodat ik de eitjes kon zien en hij voelt wel mager aan.  Ik heb gezien dat hij gisteravond een beetje zat te eten.  Maar ik vermoed dat het vrouwtje bijna alles opeet.  Ik ga vanavond wat extra eten bijzetten eivoer met appel ofzo.
Als ik het er nu bijzet is mevrouw valk met alles weg denkik  ::)  De pap wil hij niet...

groetjes Vicky

Riny

Hallo Vicky
Heb je trosgierst in huis??
Geef hem anders dat en dat vrouwtje zal toch wel eens ophouden met eten of niet?
Als je er zoveel in zet dat ze bijna........dan is er voor het mannetje ook nog wat over.
En veel succes met je eitjes.
groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hey

Trosgierst heb ik ook al in het broedblok gelegd maar ik weet niet of hij dekans krijgt om er ook van te eten :-\
Het vrouwtje is altijd een grote eter geweest. 
Ik ga in ieder geval meer eten geven enhopen dat ze niet alles op eet  ::)

groetjes Vicky

Rianne

Anders kun je het vrouwtje proberen af te leiden met trosgierst en dan het mannetje wat anders geven?

Vickyke

Helloo

Het eerste valkje van dit koppel is er eindelijk ;D
Kben zo blij hihihi.

En nu spannend afwachten wanneer de andere er zijn. ;D
Ik ga seffens eivoer bij zetten en hopelijk krijgt het mannetje nu ook de kans om te eten. Ik hou hem in iederegeval in de gaten.

groetjes Vicky

Vickyke

Hello

Hier een foto van het eerste jong  ;D




groetjes vicky

Tara

Ahhh het is er uit zo te zien,
wat lief joh :)
Hopen dat alles weer goed blijft gaan.

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Vicky
Fijn dat het eerste jonkie van dit koppel er is.
Nu de rest nog,maar dat zal ook wel lukken.
Veel succes Riny :D :D :D

Vickyke

Hello

Het tweede jong is ook geboren ;D.

Maar ik heb gezien da bij het eerste jong de krop nog volledig leeg was. Vanaf wanneer beginnen ze normaal te voederen?
Of moet ik mij geen zorgen maken? 
Mijn ander koppel begon bijna onmiddellijk met voederen.

groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
Wacht het nog maar eens een paar uurtjes af.
Vaak wachten de ouders nog een aantal uren met voeren omdat het jong nog teerd op de dooier.
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Ik heb gelezen dat ze daar de eerste 24 uur op kunnen teren. Dus als hij daarna nog niet gevoerd is dan mag je je zorgen maken.

Vickyke

Hallo

1 van de jonge is doodgebeten :'(
Het andere jong had nog steeds geen eten gehad.  Ik heb het jong bij het andere koppel gezet omdat ik schrik had dat ze het ook gingen doodbijten.  Er zitten normaal nog twee valkjes in het ei maar hoor ze niet meer piepen.

De mama valk heb ik als tam gekocht enis met de spuit grootgebracht.  Zou het daaraan kunnen liggen?  Of is het gewoon pech hebben omdat ze nog geen ervaring hebben?

Ik weet niet of het goed was om het anderjong bij dat anderekoppel te leggen... maar dacht mss heeft het zo nog eenkans.
groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
Wat erg,en wat zul je geschrokken zijn.
Ik vind het echt zielig voor jou.
Je hoort wel vaker zeggen dat een valkje wat dmv handopfok groot geworden is ,niet weet wat het met een nestje aan moet.
Maar uitzonderingen bevestigen de regel.
Dat andere koppeltje waar je het jonkie bijgelegd hebt ,hebben die ook al jonkie's??
Ik duim voor je en wens je sterkte.
En we willen je allemaal graag helpen.
Groetjes Riny  :'( :'( :'(

Vickyke

Hey riny

Ik ben idd geschrokken. Ze hadden aan de pootjes geknabbeld en aan het vleugeltje. 
Het koppel waar ik het andere jong heb bijgezet hebben drie jongen van zeven dagen oud.
Ik hoop dat de ouders het jong meevoederen.

De andere eitjes zijn verloren denk ik je ziet de jongen zitten maar ze piepen niet meer. Kzou ze anders ook bij een ander koppel gelegd hebben die nog met eieren liggen. 


groetjes vicky