10 mei 2025, 21:48:18

LUTINO GEELWANG??????

Gestart door antoine, 3 april 2005, 21:10:21

« vorige - volgende »

antoine

hoi allemaal,
ik ben al een hele tijd hopeloos op zoek naar een lutino geelwang pop! :-\
en ik maar zoeken en zoeken, maar ik vind er maar geen! :-\
weet iemand van jullie waar ik er kan vinden, of helpen jullie mee zoeken? ;D
dikke kus alvast :-* :-*
groetjes antoine

Tara

Hoi Antoine,

nu volg ik helemaal niet meer,
je zou er toch een hebben van die kweker? Of ben ik verkeerd...
In elk geval, je zou 'm ook zelf kunnen gaan kweken he.

Groetjes, Tara

Sander

Hallo Tara

Zelf gaan kweken zal nog moeilijker zijn. Dan moet je een lutino zoeken die split is voor geelwang  :o

Hallo Antoine

Ik denk niet dat je vlug een lutino geelwang pop zult vinden, je zou ze toch kopen van die grote kweker?

Groeten
Sander

antoine

hoi Tara en Sander,
ja , normaal gezien ging ik ze kopen van de kweker, maar toen ik belde , vertelde hij me dat hij net grote uitverkoop had gedaan, en wel 200 valkparkieten, waaronder een pak geelwangen, had verkocht :-\ dus had ik dikke pech!
hij zij me dat ik in de zomervakantie eens mogt terug bellen, mss had hij er dan!
maar de zomervakantie duurt nog veel te lang ;D
dus daarom zoek ik er hier 1tje ;)
Tara: ik wil ze zelf wel graag kweken, maar dat word wel moeilijk dan, die kweker vertelde me wel dat hij een wildkleur man had, split geelwang.., mss kan ik daar iets mee doen?
groetjes antoine

Sander

Hallo

Jammer dat die kweker al zijn valken verkocht heeft.

Met een split geelwang kun je enkel gewone geelwangen kweken. Om geelwangen te kweken is dat eigenlijk de goedkoopste oplossing : wildkleur/geelwang x wildkleur
Zelf heb ik ook zo'n koppeltje zitten.

Groeten
Sander

Tara

Hoi,

met een wildkleur split geelwang zal je niet aan lutino geelwangen raken. Je zou anders via meerdere generaties er wel raken hoor, als je die wildkleur split geelwang nu met een lutino zet, dan heb je kans dat de helft van de mannen split lutino én geelwang is. Dan heb je een wildkleur man split lutino en geelwang, als je die met een lutino pop zou zetten, heb je prijs :).

Groetjes, Tara

Sander

Hallo Tara

Wat je zegt is fout. Met deze combinatie kun je niet aan geelwangen komen.
Je moet namelijk een wildkleur split X1 geelwang en lutino hebben.
Uit jouw combinatie krijg je wildkleur split X1 geelwang en X2 lutino

Groeten
Sander

Tara

Hoi Sander,

Ja ik zie het, je hebt gelijk.
Het wordt dus heel moeilijk om die te kweken :-\

Groetjes, Tara

Sander

Hallo

Voor het moment zijn dit de enige twee combinaties die ik weet om lutino geelwangen te kweken:

1) wildkleur/X1 lutino + X1 geelwang x gelijk welke pop
2) lutino/geelwang x lutino

Het wordt dus inderdaad heel moeilijk.

Groeten
Sander

Tara

Hoi,

nou, weet je, als je aan een autosomaal dominant dubbel geelwang popje raakt, en die zet met een wildkleur split lutino en geelwang (die je kan verkrijgen uit eigen kweek), nou, dan kan je aan prachtige geelwang lutino's komen hoor ;D

antoine

hoi Tara en Sander,
ik snap er even niet meer van hoor :-\
al jullie ingewikkelde brabbel over dit en dat,  :-\
zouden jullie even voor iemand die nog niets van split en zo weet, (alle, weinig daarover weet)
duidelijk kunnen vertellen hoe ik nu aan lutino geelwang kan komen, als is een wildkleur man , split geelwang heb.. ;D

groetjes antoine

Tara

Hoi Antoine,

als je niks van splits afweet kunnen we je dat eigelijk ook niet echt uitleggen  ;).

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Tara en Sander
Als ik half zoveel verstand had als jullie van deze materie, was ik heel erg blij.
Maar al wordt ik 150 jaar een ding weet ik zeker zo slim wordt ik nooit.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Sander

Hallo Antoine

Met een wildkleur/geelwang kan je op geen enkele manier een lutino geelwang gaan kweken. Hiermee kun je alleen gewone geelwangen kweken.
Als ik jou was zou ik even mijn plan voor de lutino geelwangen laten varen, en het misschien gewoon eens te proberen met gewone geelwangen. Zo kan je wat ervaring opdoen, want lutino geelwangen zijn dan nog eens zwakkere vogels.

Groeten
Sander

Anita1

;D ;D ;D hahahahahahaha  die is goed riny!!! kusss anita