28 april 2024, 16:05:29

vleugel uit de kom?

Gestart door Anita1, 3 april 2005, 19:26:51

« vorige - volgende »

Anita1

tot mijn verbazing zag ik net bij 1 fallow een vleugel hangen  :-\
bij de man fallow.
hij staat ook al hij normaal op de bodem zit..zeg maar iets omhoog.wie weet wat dit kan zijn?
ik denk dat hij fout gevlogen heeft.
wil weten wat ik ermee moet.gaat het vanzelf over of?
een bezorgde anita :-X

Peter

Hoi Anita,

Dat hij op de grond zit is niet een goed teken. Kun je hiervan even een foto maken? Zo duidelijk mogelijk en als het kan meerdere... Foto van de gehle valk en 1tje van de vluegel.

Groetjes,
Peter

Anita1

hoi peter.
hier kan je het ook zien.hij kan wel  vliegen


wat kan ik doen?

Riny

hoy Anita
Ik hoop dat het snel goed komt met je valkje .
Je was zo blij.
Sterkte Riny :-* :-* :-*

Anita1

peter??
de foto's van de vleugel staan er duidelijk op nu
knuff anita

Peter

Hoi Anita,

De rechtervleugel staat idd vreemd, ik kan helaas niet zo zeggen hoe je moet handelen. Sommige valken bij ons hebben soms een vleugel ook eventjes zo een vleugel maar na een minuut of 10 weer normaal.

Weet je of de valk kracht heeft in de vleugel? Zo niet dan zou ik toch voor de zekerheid even kontakt opnemen met een dierenarts.

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Anita,

Als hij wel kan vliegen dan is hij zeker niet gebroken of uit de kom want dan kunnen ze dat echt niet meer.
Ik denk gewoon dat hij er wat last van heeft en dat het met wat rust met een paar dagen weer helemaal voor elkaar is.
Als een vleugel namelijk echt gebroken of uit de kom is zal een valkje echt niet meer kunnen vliegen.

Groetjes, Paul

Anita1

hoi paul en peter,
hij gebruikt de vleugel wel..
maar kan best moeilijk vliegen in een kleinere kooi he?
ze staan boven in isolatie.
morgen krijg ik een medium huisje voliere.daar kunnen ze goed in vliegen.want daar gaan ze ook in.
zal ik dat eerst even afwachten dan morgen?
en kijken hoe hij vliegt e.d?
want doordat hij nu meer klimt als vliegt,is het echt moeilijk te zien dat hij er echt last van heeft.
hij eet goed en oogd goed verder.
knufff anita

Riny

Hoy Anita
Kun je ook niet aan hem merken of hij pijn heeft??
IK ben heel benieuwd hoe dit verder gaat.
Heel veel succes Riny :D :D :D

Anita1

hoi riny,
nee ik kan niet zien of merken dat hij pijn heeft...
maar ik bel feld zo wel even voor hoe of wat.dan laat ik het her weten
knuffff anita :-*

Anita1

hoi hoi.waarschijnlijk is mijn fallow toch ergens tegen aan gevlogen zonder dat we het echt gemerkt hebben.hij was ontsnapt uit het vervoerskooitje.
en toen had william m gepakt.
heb feld gebeld,en die annie pff die zegt,er kan een bloeduitstorting zitten onder de vleugel.
dus hij moet rust hebben,en ik moet het 1 week aankijken.als het dan nog niet weg is..dan ga ik naar feld.
kusss anita

Riny

Hoy Anita
Hopelijk knapt hij van een weekje rust goed op.
Zou je hem dan wel in die mooie grote voliere stoppen morgen die je gekocht hebt??
Of zou hij beter rusten in een kleiner kooitje?
Groetjes Riny :D :D :D

Anita1

 ;D hoi riny.ik laat m zekerrr voorlopig in de kleinere kooi.
kuss anita

Anita1

vanavond ga ik met de fallow nova naar de DA
ik wil toch even naar de vleugel laten kijken.het gaat mij te lang duren.
jullie horen snel meer.knuff anita

bart en anja

Hallo Anita,

Kun je me vertellen wat er met je valkje aan de hand was?
Onze man is vanavond namelijk hetzelfde overkomen, tikte tijdens het vliegen heel zachtjes tegen de muur met zijn vleugel met als gevolg dat hij niet meer teruggevouwen kan worden.
Hoewel ik niet het idee heb dat hij pijn heeft denk ik toch dat zijn vleugel uit de kom is.
Nu lees ik dat je na een week toch naar de dierenarts bent geweest omdat de vleugel verkeerd bleef staan.
Ik zou graag willen weten wat het was, dan kan ik daar eventueel rekening mee houden.
groetjes
anja