11 mei 2024, 10:04:30

valkje en krop spoed!

Gestart door Lin, 3 april 2005, 12:31:21

« vorige - volgende »

giovanni

hoi Linda!
Ook ik heb totaal geen ervaring met handopfok, maar
je krijgt énorm veel steun van de anderen hier! Echt
waar, petje af voor jou en de 'helpers', het nut van dit
forum wordt weer maar eens aangehaald :)
Hoe gaat het nu met het jong??
we blijven duimen!

grtz

bobbie


Hoi Lin,

Petje af voor je hoor, je doet het geweldig. Rustig blijven en adviezen opvolgen, je doet het hardstikke goed.

Ik blijf het volgen, sterkte,

groetjes, Nel :)

Lin

hoi,

Ik zal het verdere nieuws vanaf nu in mijn dagboek weer zetten. Onwijs bedankt iedereen. Oh ja Paul, hij zei niks over Yakult.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

Meestal zegt dr Feld dat wel als de krop niet snel genoeg leegt.
de krop leegt dan niet omdat het voedsel in de maag niet snel genoeg verteerd word en daar kan dan de Yacult goed voor werken.
Maar leegt de krop goed zoals bij jou dan hoef je het niet te gebruiken daarom heeft dr Feld er denk ik ook niks van gezegd.

Groetjes, Paul

Lin

5 april 2005, 00:21:01 #64 Last Edit: 5 april 2005, 01:27:30 by Lin
hoi,

Nou net (00:00)weer gevoerd laatste voor vanavond en dan weer om 08:00. Alleen vanochtend 08:00 was de helft gevuld nog en had ik ook de laatste voeding om 00:00 gegeven. Ik geef nu telkens 2cc 1:2water en om 08:00-11:00-15:00-18:00-21:00 en om 00:00. Maar moet ik savond minder geven omdat de krop voor de helft nog vol is? en mag ik dan voeren om 08:00? en hij weegt nog steeds 30 gram. Moet ik meer geven dan telkens 2cc?  Want om zijn ogen is het rood(is een rode verkleuring,beetje doorschijnend zie je niet op foto) en maak me toch ernstig zorgen. Kort gezegd dus, kan ik meer voeren? Wat moet ik doen als sochtends de krop nog vol zit. en wat nou als hij niet aankomt? en hoe kan dat? en hoe ziet ie eruit, uitgedroogd enz.??:'(






Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

Als een jong uitdroogd dan word hij echt diep paars vooral op de buik.
Maar is de huid roze dan is het geen uitdroging.
De krop moet zeker in de nacht legen lijkt me en dat het jong niet aankomt is ook vreemd want het krijgt best veel voeding nu.
Misschien kan je morgen dr Feld even bellen om te vragen of die Yacult goed is en dat dan daardoor de darmpjes  beter gaan werken en de krop ook sneller leegt.
Als de krop niet leegt in de morgen mag je namelijk ook niet voeren want voor je het weet heb je dan kropverzuring.
Dat overdag de krop niet lhelemaal leeg is dat is niet erg maar hij moet minimaal 1 keer per dag legen.
Ook schijnt een druppeltje olijfolie wel eens te werken maar vraag voor je gekke dingen geeft voor de zekerheid even aan dr Feld voor je foute adviezen opvolgd.

Groetjes, Paul

Lin

Hoi Paul,

Nou alsof ie het wist, de gehele krop is leeg. Weet jij nog iets waardoor ik ervoor kan zorgen dat ie aankomt? Ik doe toch niks fout? Moet ik het papje langer laten staan? wat moet ik doen?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lindan,

Het enige wat je kan doen is toch pap voeren daar zou hij normaal gesproken van aan moeten komen.
Hoe dik is de pap want het moet niet echt waterig zijn maar mee als vla het moet net van de lepel lopen dan is het goed.
Als de jongen nog heel klein zijn moet het wat dunner zijn maar het zou nu al iets dikker mogen worden maar het moet ook weer niet te dik worden natuurlijk.
En 6 voedingen per dag zou denk ik wel goed moeten gaan.
Maar de krop leegt nu goed je hebt wel kans dat hij vanavond een stuk zwaarder is dan.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Lin
Bel met Feld en vertel dit van het legen van het kropje.
Mijn valkje heeft er toen medicijnen voor gekregen dat het kropje beter zou legen.
Ze sturen je de medicijnen ook op.
Succes Riny :D :D :D

Lique

Hoi Lin,

Hier een vergelijking met een normaal jong, en een uitgedroogd jong.
Het uitgedroogde jong is 1 dag ouder.

Let voornamelijk op het buikje, de krop, het keeltje, en de pootjes...

groetjes lique

Riny

Hoy Lique
Zou het niet mogelijk zijn dat we bij ziekte's een topic krijgen met allemaal zulke foto's.
Je kunt hier veel van leren ,en dan staan de foto's bij elkaar. Dan is het niet zo'n gezoek.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Citaat van: Paul op  5 april 2005, 07:33:54
Hoi Lindan,

Het enige wat je kan doen is toch pap voeren daar zou hij normaal gesproken van aan moeten komen.
Hoe dik is de pap want het moet niet echt waterig zijn maar mee als vla het moet net van de lepel lopen dan is het goed.
Groetjes, Paul


Hoi Paul,

Ik meng 1 op 2.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Dan moet het goed zijn.
Maak je maar geen zorgen,zo lang hij niet afvalt.
Niet ieder valkje is het zelfde
En jou kleintje moet zich nog wat herstellen van alle gedoe, het komt heus wel goed!!!
Groetjes Riny :D :D :D
JE DOET HET HEEL ERG GOED. ;D ;D

Gerda

Lieve Linda,

Je doet het echt hartstikke goed. Het zal ontzettend zwaar voor je zijn op het moment, dus we sturen allemaal positieve gedachten jouw en Tinco's kant op.
De andere drie zien er trouwens blakend gezond uit. Vooral Milo vind ik een poepie!!

GA ZO DOOR!! Denk inderdaad maar aan Kleintje van Paul. Daar zou je geen cent meer voor gegeven hebben en het is nu een prachtvalkje.

Probeer tussendoor wel goed uit te rusten, en 's nachts lekker slapen. Ook goed voor jezelf zorgen!!

Veel liefs en sterkte
Gerda

Anita1

och lin,wat een schatje.ik vind hem er niet slecht uit zien qua kleur.
hopelijk word ie snel wat groter en dikker.
maar ik neem mn petje af voor je hoor kanjer!!!
je doet het heeel goed.een betere moeder kan ie zich niet wensen.knufff anita :-*