4 juni 2024, 14:10:24

valkje en krop spoed!

Gestart door Lin, 3 april 2005, 12:31:21

« vorige - volgende »

Lin

3 april 2005, 14:24:35 #45 Last Edit: 3 april 2005, 14:29:07 by Lin
Maar nu maar 1 cc geven? en dan echt elke 3 uur 1 cc? en de mengverhoudingen 1cc op 2cc water? die schema heb ik van hadopfok vandaan was alleen maar een indicatie. en hoe moet het snachts dan? want dan moet de krop leeg. Kan iemand mij een voeder schema opstellen voor vanaag en morgen? Het liefst voer ik morgen om 8 uur en om 18:000 en dan de nacht, het liefst dus een schema die daarop aansluit dan hoeft mijn vader iets minder overdag te voeren. Of kan dat niet?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik ga zo de kleine weer 1 cc geven en over 3 uur weer.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Zo ik ben klaar. hij had best wel trek, want het ging heel goed. Zat helemaal te piepen net zoals als,als ouders gaan voeren. Ik had wel 1 op 3 gemengd... is dat goed, ik dacht omdat ie nog zo klein is. Verder had ik ook weer goede ontlasting gezien!! Iedereen bedankt voor de snelle reacties, nu alleen nog de tijden uitvogelen.

Groeten, Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Als je het niet meer weet wat Feld heeft gezegd kun je het beste het schema van Paul volgen.
Ik wens je veel succes.
Groetjes Riny :D :D :D

Anita1

zoo dan goed gedaan linda.heb je de hele dag gevolgd,en echt in spanning gezeten.ik maakte de pap altijd een soort yochurt achtige dikte.niet te dik dus.maar te dun kunnen ze weer makkelijk verslikken.dus yochurt dikte is vaak goed.
nou meiss heeel veel succes hoor! ik blijf je volgen knuff anita,ps je doet het kei kei goed!! ;D

Lin

Hoi riny,

Maar kan 2-3 cc geen kwaad om de 3 uur? en de verhoudingen 1cc op 2 cc water? en tussen 23:00 en 07:00 wat doe ik dan? wanneer kan de krop dan legen? wat een vragen!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Citaat van: Anita1 op  3 april 2005, 15:38:44
zoo dan goed gedaan linda.heb je de hele dag gevolgd,en echt in spanning gezeten.ik maakte de pap altijd een soort yochurt achtige dikte.niet te dik dus.maar te dun kunnen ze weer makkelijk verslikken.dus yochurt dikte is vaak goed.
nou meiss heeel veel succes hoor! ik blijf je volgen knuff anita,ps je doet het kei kei goed!! ;D


Hey anita,

Dank je wel hoor. Maar ik snap de verhoudingen nog niet.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Nog even voor de duidelijkheid. Ik wil graag mijn voerschema zo doen: 08:00-11:00-15:00-18:00-21:00-00:00 en dan telkens 2 cc en mengen 1:2. Kan dat?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Dat denk ik wel dat het zo kan,maar meestal geeft het valkje zelf aan of het nog meer honger heeft.
Als jij goed op het kropje let en daar bedoel ik mee dat het 's morgens helemaal leeg is,dan mag je hem best als hij nog meer honger geeft wat meer geven hoor.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Lin

hoi riny,

Maar er blijft toch altijd wat erin zitten? bij al mijn valkjees volgens mij wel. Bedankt Riny

Grotn, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

boezempje

hai


hoe gaat het nu lin
je hebt het toppie gedaan hoor  echt goed,

gr essie

Gerda

Hoi Lin,

Je doet het hartstikke goed hoor!! Je hoeft echt niet nerveus te zijn. Gewoon rustig ademhalen. Natuurlijk maak je je ongerust, dat is logisch. Maar meis doe maar rustig aan, daar zijn jij en tinco het meest bij gebaat. Je weet het heus allemaal wel, dus kop op!!
Het is natuurlijk een heel geregel, maar het is geweldig dat je het allemaal wilt doen.
Goed dat je Feld hebt gebeld, ik heb zelf ook alleen maar positieve ervaringen met hem.
Nou meis, zet 'm op. Blijf maar rustig, iedereen geeft je goede raad over hoe te handelen, dus bijstand genoeg.

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Lin
Een heel klein beetje erin is ook niet erg.
Maar je hoeft je geen zorgen te maken ,het gaat nu goed.
En als er niemand is heb je mijn tel. nummer nog??
Groetjes Riny  :D :D :D

Paul

Hoi Linda,

Ik was er vanmiddag niet dus kon helaas nog niet reageren :(
Wat rot dat het zo slecht ging met de kleine maar gelukkig gaat het alweer wat beter.
Over die verhoudingen van mengen daar zou ik niet precies vanuit gaan want de pap is al snel veel te dik.
Ik maak zelf het poeder aan en voeg net zo veel water toe dat het d goeie dikte heeft.
Zeker bij jonge valkjes moet het niet te dik zijn anders verteerd het te langzaam.
Zorg ook dat de temperatuur goed is want als het te koud is verteerd het langzamer en het jong moet nu juist weer een beetje regelmaat krijgen.
In de tabel staan een beetje globale waardes en die hoef je ook niet precies aan te houden.
Het jong is ook wat achtergebleven en dan klopt de tabel ook niet meer want die is denk ik voor jongen die op de ideale manier groeien en niet achter zijn.
Tussen 23:00 en 7:00 uur gewoon helemaal niks geven dan kan de krop helemaal legen in de nacht.
Je moet het nooit vergelijken met jongen die door de ouders gevoerd worden want dat gaat heel anders dan handvoeding.
De ouders voeren vaak gewoon door en in het begin ook in de nacht en de krop leegt dan helemaal niet helemaal meer maar omdat ze andere voeding geven dan wij kunnen kan dat geen kwaad.
Heeft Feld nog iets gezegd van Yacult geven?
Als de krop goed leegt moet je dat niet geven maar alleen als de krop niet wil legen kan dat helpen.
Zoals Riny al zei ten eerste altijd de raad van dr Feld opvolgen die is echt expert met vogels en die weet het gewoon heel goed.
Even zwarte ontlasting hoeft niet erg te zijn ik heb dat met Kleintje ook gehad en dat is ook een prachtvogel geworden.
Als de ontlasting nu weer goed is heeft het inderdaad echt aan een tekort aan voding gelegen.
Ik hoop dat het nu wat beter gaat met de kleine.

Groetjes, Paul

Kirsten

Hoi Lin

Ik heb je de hele dag al gevolgd. Ik heb helaas geen ervaring met handopfok, dus kon je niet helpen. Gelukkig zijn er wel een hoop andere met advies geweest en je doet het super!,.
Wilde je alleen even zeggen dat je een toppertje bent en ik duim voor je dat het met die kleine goed blijft gaan.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------