9 mei 2025, 01:41:28

Micky's life

Gestart door Plug, 1 april 2005, 22:21:45

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi hoi,

oh wat een heerlijke foto's weer, echt super!
Moest lachen om je verhaaltje over dat fluiten, ;D,. Hij pakt het wel snel op zeg!,. Hier hoor ik vanalles, maar niets herkenbaars in ieder geval.. en dat terwijl mijn dochtertje de hele dag K3 zingt  ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Plug

Hoi Kirsten,

Wat ik hier wel merk is dat het versje niet te moeilijk moet worden en dat hij dan eerst ook niets van zich laat horen.
Maar als ik s'morgens nog op bed lig begint hij te oefenen, en fluit hij alle deuntjes achter elkaar.
En dan maakt hij ook vaak nog een mix van en fantaseert er dan zelf ook nog van alles bij.
Echt een leuke manier om rustig wakker te worden en er naar te luisteren, want soms is het echt lachwekkend. :D
Maar krijg ik het nog niet voor elkaar dat hij meer fluit dan de eerste 2 zinnetjes van een versje.
Maarja hij is nog jong en kan nog van alles leren. ;D

Groetjes, Fokko

giovanni

hoi
je hebt echt fotografeertalent ;D zijn allemaal goed gelukt,
en je valkje staat er enorm mooi op! Het is echt een mooi
valkje! En hier fluiten ze allemaal door elkaar, en het zijn
niet eens deuntjes, allemaal geschreeuw :( Ik sta dan een
kwartier een deuntje te fluiten en dan gapen ze dan zo
naar jou van wat sta jij daar nou te doen :D nouja, het komt
mss nog wel
grtz

Rianne

Leuke foto's weer! Keep 'em coming! ;D

Astrid

Hoi Fokko,

Leuk dagboek heb je.

Micky is een heel lief vogeltje maar ook wel
een beetje ondeugend, zoals met de telefoon,
ik vind het echt geweldig hahaha.

Ik zal je dagboek in ieder geval regelmatig bezoeken,
en foto's zijn altijd leuk om te zien.

Groetjes,
Astrid

Plug

Hallo allemaal,

Eindelijk weer eens wat nieuws van Micky, ja dat werd wel eens tijd. :-[ 
Het is dus geen dagboek, maar meer een levensboek geworden, vandaar de naam "Micky's life" [denk ik]  ;D

Tja dan nu het nieuws dan maar: er is niet zo veel nieuws eigenlijk, behalve dat we er een nieuwe bewoner bij hebben sinds een paar maanden.
Het is een lichtblauw parkietje die ik buiten heb gevangen, hij zat op een morgen op de waslijn op balkon.
Hij zag er erg slecht, mager en hongerig uit.
Ik heb de kooi met Pietje er in gepakt en die even op bakon gehouden, en het parkietje ging er direkt op zitten.
Toen de kooi voorzichtig naar binnen genomen en ik had hem.
Na veel eten, drinken en vitamientjes is hij weer helemaal fit en mooi.
Het was een vrij jonge vogel omdat de neusdop redelijk blauw leek, ik denk mooi een mannetje, mooi voor Pietje.
Maar nee dus, de neusdop is nu ook bruin, dus ook een vrouwtje. :(

Tja verder is er niet veel nieuws, behalve dan dat het erg goed gaat met de vogels.
Micky heeft het deuntje van vader Jacob nu ook goed door en fluit dat ook regelmatig.
Best wel grappig, nu hij op balkon hangt fluit hij alle deuntjes achter elkaar en door elkaar, dus als er mensen langs lopen kijken ze wel even vreemd waar dat nu vandaan komt.

Tijd voor wat foto's:

Dit zijn 3 foto's van de eerste dag buiten op balkon, dit was op 15 april.

Micky heeft ook wat nieuwe plekjes gevonden om te spelen:

Ook de parkietjes hebben een nieuw plekje, ben er niet blij mee, ze schijten in m'n airco. :(

En dit zijn 2 foto's van vandaag, hier zitten ze op het balkon achter, want op het voorste balkon is het momenteel 30 graden. :(

Zo dit was het eerst weer even.....

Groetjes,
                 Micky, Male Pietje en....(heeft nog geen naam)

Valerie

Hoi,

Jij hebt bijna net zo'n airco als wij ook hebben. Foei dat z'm onderschijten.
Mooi wordt Micky. Lijkt erg veel op Peppie (is ouder broertje van Micky). :)

Agnes

Hoi,

Leuke foto's ;D
Wat leuk dat de twee parkietjes het goed met elkaar kunnen vinden.
Alleen: Foei toch, poepen op de airco? >:( ;D

Groetjes van Agnes.

ps. Wat vind je van Saartje als naam? (om in Swiebertje sfeer te blijven) ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

~Natas~

Hai,

Het wordt weer eens tijd dat ik weer eens reageer in je dagboek.
Oh wat een schitterende foto's zeg, ik vind ze echt GEWELDIG  ;D
Zo zie je maar..............ook de parkietjes hebben het warm en zoeken naar een koel plekje  :D
En wat heeft Micky een mooi koppie om te zien zeg, echt zo lekker ondeugend.
Volgens mij zit dat echt in de wildkleurtjes hoor  :-\

Groetjes,

Natas en Joepie

Valerie

Micky heeft geen vlekjes in de nek eh, of zie ik dat verkeerd?
Maar het is net Peppie. Dat kopje zo draaien. Doet me helemaal aan Peppie denken, een echt broertje is het. Moet je maar een keer m'n dagboek doorbladeren voor foto's om te vergelijken. ;)

Plug

Hallo,

@ Agnes, Saartje wordt het  :D
Een vogel zonder naam is ook maar niets.

@ *Natas*, ik ben blij dat de airco niet aanstond want dan werden ze er ingezogen, want hij is aan de bovenkant open. :)

@ Valerie, Ik ben al eens op jacht geweest in het dagboek van Lique naar foto's en familie van Micky, ik zal jou dagboek ook nog even beter lezen nu ik weet dat Peppie ook familie is.

Groetjes, Fokko

Rianne

Wat een schattig parkietje... :-* Ik vind ze ook erg leuk om te zien, zou er wel 2 willen hebben. Heb je nog gekeken of niemand een parkiet als vermist heeft opgegeven?

Plug

Hallo,

@ Muppet,
Ik heb een paar weken lang gekeken op internet en hier in Heerenveen in de supermarkten op de prikborden, maar niets. ???

@Valerie,
Ik heb je dagboek nog even (nouja even..) bekeken en de foto's van Peppie, maar Micky heeft die witte vlekjes niet in de nek.

Groetjes, Fokko

Valerie

Hoi,

Dan zal Micky geen split zijn. Maar hij lijkt er wel op, manier van kopje houden enzo. :)
Wel lang om door te kijken eh, mijn dagboek? Ik neem aan dat je niet alles gelezen hebt, maar naar foto's gekeken.  ;D
Groetjes,

Valerie

Valerie

Leuk!! Dankje voor het delen. Valko is er gek mee en brabbelt mee. Ik ga hier later een filmpje van maken. :)