18 juli 2025, 17:30:18

Micky's life

Gestart door Plug, 1 april 2005, 22:21:45

« vorige - volgende »

Plug

1 april 2005, 22:21:45 Last Edit: 2 april 2005, 01:17:15 by Plug
Hallo,

Ik zit al vanaf oktober 2004 op dit forum alles te lezen en heb eigelijk nog niets gepost, dus ik vond dat dat maar eens moest veranderen. (ik ben niet zo'n schrijver)

Ik zal me dan eerst maar eens voorstellen:
Ik ben Fokko, 39 jaar en woon in Heerenveen.
Ik heb 2 vogels, Micky m'n valkje en Malle Pietje m'n grasparkietje.

Het vogelvirus heb ik van jongs af aan al mee gekregen, thuis hadden we altijd tamme grasparkietjes.
Toen ik een jaar of 16 was kocht ik een paar sierduiven en deze trokken al gauw de aandacht van een paar postduiven.
Toen had ik dus 4 duiven, maar ondanks dat deze vogels maar 2 eieren leggen, had ik er al snel 20/25 van die vogels. ;D
Dus veel klachten op de buurt.  :(
Toen kreeg ik ook nog 7 kippen en een haan van iemand, en als dierenliefhebber hou ik er van dat de vogels veel ruimte hebben.
Ik liet ze dus mooi scharrelen door alle tuinen op de buurt, dit heeft zo ongveer 6 maanden geduurd.
Duiven op het dak en kippen in de tuin en de buurt op stang. :)
Alles moest dus weg  >:( maar het virus heeft een paar jaar later toch weer vat op mij gekregen en toen moest er dus een valkje komen.  :D

Dit valkje met de zeer orginele naam Tweety was een supper tam en lief beestje.

Dit is Tweety, deze foto is van 15 september 2004, hij is overleden op 26 oktober 2004 en hij was toen +/- 13 jaar.  :'(

Als ik (maar dat is achteraf) toen wist dat deze site bestond, was hij waarschijnlijk er nu nog wel geweest.
Hier heb ik nu een heleboel geleerd, van het herkennen dat een vogel ziek is tot het verschil tussen een dierenarts en een vogelarts.

Toen kwam ik er ook achter hoe stil het kan zijn omdat m'n vriendje er niet meer was, en dat beviel me zeer slecht.
Na het schoonmaken, ontsmetten en opbergen van de kooi, was ik er dan ook al zeker van dat ik nieuw valkje moest hebben.
Misschien verzachte dat de pijn en had ik weer wat afleiding, omdat ik de hele dag thuis zit.
Ik ben dan ook de zelfde dag op internet op zoek gegaan naar een nieuw jong valkje, en belande al snel bij Peter en Lique. :)
Dus in de auto en op naar Zwolle.

Toen ik bij Peter en Lique was heb ik mijn ogen uitgekeken, wat een mooie volière's en wat veel mooie vogels. ::)
En dan moet je ook nog kiezen welke je wil hebben, erg moeilijk maar het is gelukt. ;D
En dit is hem dan:

Dit is micky z'n 2e dag bij mij.

En dit is z'n 3e dag, mooi in zijn kooi.

Micky op z'n kooi.

Hier is Micky aan het computeren.
En omdat jullie hier gek op foto's zijn gooi ik er nog maar een paar bij.
Als het teveel zijn zeggen jullie het maar.  ;)

Dit is Micky voor het eerst in z'n zwembadje, daar is hij gek op.

Hier neemt Micky de kooi van Malle Pietje in beslag.

Dus Pietje moet dan ook maar verhuizen.

Even patsen voor de spiegel.  :)

Jaja ik ben stoer. :)

Op de duikplank.

Lekker in het water.

Hier 1 van Pietje op z'n kooi

Micky is ook gek op veters vernielen. :-X

Zo dat was het eerst even, een paar maanden dagboek+voorstellen in één dag. ;D
Omdat Micky sinds 2 weken nu ook kan vliegen zal ik ook eens proberen om daar wat mooie foto's van te maken.

Groetjes Micky, pietje en fokko

zazoe

Hoi Fokko!

Wat een foto's zeg, en wat een mooi valkje is die Micky! Vooral die veter-foto's zijn erg herkenbaar, hier moeten ook alle koordjes er aan geloven  ::)

Erg leuk dat je ook een dagboek begonnen bent, en maak je geen zorgen over de hoeveelheid foto's, hoe meer hoe beter  ;)

Ben erg benieuwd naar de actiefoto's van Micky in de lucht  :)

Valerie

Hoi,

Leuk!!!!!! Hele mooie foto's. Wat jammer van Tweety. Zo'n mooi valkje.  :'(
Mooie foto's zeg! Ja, Peter en Angelique hebben hele mooie valkjes. :)

Paul

Hoi Fokko,

Luek dat je je hier even voorsteld en ook een dagboek begint.
En wat leuk ook dat je een valkje bij Lique en Peter hebt gehaald en wat een schatje is dat ook zeg :)
Ook wel fijn dat hij bij jou in een badje gaat hier doen ze dat helaas niet maar ik gebruik een plantenspuit daar zijn er heel veel echt gek op :)
Het zijn in elk geval hele leuke foto's en veel is herkenbaar aan de streken die hij uithaald :)

Groetjes, Paul

~Natas~

Hoi Fokko,

Leuk dat je nu ook een dagboek heb gemaakt.
En wat een mooi valkje om te zien.
Zo te zien is Micky al aardig tam, due je kan er veel lol aan beleven  ;D
En leuke foto's om te zien, vooral van heb badderen en dat Micky voor de spiegel staat die is echt heel GAAF.

Ga zo door,

Groetjes,

Natas

bobbie

Hallo Fokko,

Leuk dat je je voorstelt aan ons en ook fijn dat je ons nog vertelde over Tweety. Je eerste valkje vergeet je nooit van je leven. Ik heb ook een valkje gehad die is overleden, Jopie, hij heeft een heel bijzonder plekje in mijn hart en dat zal bij jou ook zo zijn met Tweety.

We zijn (ik in ieder geval) inderdaad gek op foto's, dus je plaatst er nooit teveel ;D

Ik vind Micky ook een lekker ding hoor, lekker relaxed. Malle Pietje, een enige naam voor je grasje. Leuk zoals ie ook switst van kooi naar kooi :D.

Ik hoop nog vaak aanvullingen en foto's in je dagboek te zien.

groetjes, Nel :)

Cor_en_Petra

He Fokko!
Wat leuk, weer een nieuw dagboek erbij! En wat een mooitje is Micky zeg! Kan ook heeeeeeel goed poseren! Volgens mij hebben veel valkparkieten daar een cursus voor gevolgd bij Lique  ;D Foto's zijn altijd welkom, zeker als ze zo mooi zijn!
Veel plezier met Micky en Malle Pietje!
Cor & Petra

Kirsten

Hoi Fokko,

Wat leuk dat je je even voorgesteld hebt en wat een mooie foto's!,. Ik denk inderdaad dat ze daar bij Peter en Lique gelijk een cursus voor volgen bij geboorte ;D
Maak je inderdaad geen zorgen want we zijn gek op foto's, dus leef je uit zou ik zeggen

Heel gezellig in ieder geval dat je er ook echt bij bent nu en ik hoop nog dat er veel leuke verhaaltjes en foto's volgen

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Anita1

;D wat een leuk valkje die micky.en ook een leuke naam trouwens.tis wel een knapperd hoor die micky.
die van voor de spiegel vind ik ook zo leuk.lekker stoer idd jaaa.
peter en lique hebben echt mooie valkjes hoor.je bent een boffert als je daar een valkje van hebt.ik heb er ook 1 bij hun vandaan.veel plezier ermee,en die foto's zijn erg leuk.knuff anita

Rianne

Hoi,

zoals gezegd, de foto's zijn super! En wees nooit bang dat je er teveel plaatst want we zijn hier gek op foto's!
Lieve vogels heb je, ik vind grasjes ook erg leuk.

Lique

Hoi Fokko,

Wat leuk dat jij ook een dagboek begonnen bent.
Micky is lekker aan het ruien zo te zien, zijn gele masker begint mooi door te komen.
Maar ik ga mijn geheimen niet bekend maken hoor ;) welke cursussen ze hebben gevolgd. Hebben jullie de diploma's nooit aan de valkjes gevraagd?  ;D

groetjes Lique

Agnes

Hoi Fokko,

Mooie foto's hoor, en wat heb je een mooi valkje!
En zoals de anderen al zeggen: veeeeeeeel foto's plaatsen ;D ;D ;D ;D

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

giovanni

hoi!
idd, ik zal wel in herhaling vallen, maar toch: het zijn enorm
mooie foto's ;D Echt een tof valkje, en als je zo'n boel foto's
plaatst kunnen we mooi zien hoe hij zijn geel maskertje
ontwikkeld, altijd leuk om zien :)
hopelijk blijf je veel foto's plaatsen

grtz

Plug

Hallo iedereen,

Ik schrik er een beetje van, zo snel zoveel reacties en nog positief ook.
Ik krijg er haast een kleur van.  ;D
Dit spoort natuurlijk wel aan om hier regelmatig iets neer te zetten.
Iedereen bedankt voor de reacties, ben er blij mee.  :)

@ Lique,

Wat de rui betreft, ik heb al haast een valkje en een parkiet opgeveegd, dus dat is hopelijk gauw gebeurt.  :)

@Rasta,

Ik heb net de foto's nog eens bekeken maar dat van dat gele maskertje was mij eigelijk nog niet eens zo opgevallen.
Komt ook omdat het zo geleidelijk gaat, maar als je de eerste en de laatste foto bekijkt is het verschil erg groot, wat leuk. :)

@ Sanne,

En wat de aktiefoto's van Micky in de lucht is toch moeilijker dan ik dacht, dus dat kan nog wel even duren.
Of ik moet net zoveel geluk als die anderen hier hebben. ;D
Van Pietje zal dat in elk geval nooit lukken, dat probeer ik niet eens want die vliegt zo snel dat ik hem met m'n ogen niet eens kan volgen.

Nog even voor de gene die het graag wil weten, Micky is de zoon van Yellow & Billy, en zoals ik gelezen heb in het dagboek van Lique heeft hij er weer een paar broertjes en zusjes bij.

Nog maar 1 dan,

Groetjes, Fokko

Ps,
Als je af en toe eens bij de webcam kijkt en je hebt een beetje snelle internet lijn, dan kun je z'n fluitkunsten ook nog live horen. (Staat niet altijd aan maar op goed geluk...)

Plug

Hallo,

Er gebeurt hier op dit moment niet veel bijzonders, in elk geval niets bijzonders om hier te vermelden.
Hoewel, ik ben deze week bezig om Micky het deuntje "Zeg roodkapje waar ga je..." te leren, en ik moet zeggen dat hij dat al snel overnam.
Hij fluit nu dus zo'n 5 deuntjes + dat hij de telefoon na doet, en dat is vervelend omdat ik al een paar keer voor niets liep. ???
Zo, tijd voor een paar foto's.  :D

Hier zit Micky te slapen. moe van het slepen met het rietje.
Telkens als hij het rietje boven op de kooi heeft valt het weer onder in de kooi, en kan hij weer opnieuw beginnen.
Dit doet hij soms wel een kwartier lang, en daar wordt je erg moe van.  :)

Klaar om gekroelt te worden.

Effe poetsen.

Druk bezig met het vernielen van de muis.

Even op bezoek bij Pietje.

Gezellig hier. :D

Even lekker kroelen.  ;D

Dit is ook een favoriet plekje van Micky.