nieuw mannetje bij ons vrouwtje in één kooi?

Gestart door cassandra, 1 april 2005, 11:00:14

« vorige - volgende »

cas

helaas het gaat toch niet zo goed samen die twee vogeltjes. Punkie is echt een beetje moe en valt Carlo echt aan. Dus we hebben maar besloten de vogels uit elkaar te houden in twee kooitjes. Heel jammer..... :'( HOpelijk vinden ze elkaar nu wat liever.

groetjes cassandra

Paul

Hoi Cassandra,

Wat jammer dat het nog niet goed gaat samen maar je hebt best kans dat het over een tijdje wel klikt als ze elkaar wat langer kennen want ze zien elkaar toch ook zitten ze in een eigen kooitje.
Gewoon met een paar weekjes nog eens proberen hoe het gaat maar nog niet helemaal opgeven nu.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Cassandra
Ik heb een valkparkiet  waar afstand van gedaan is omdat zijn popje dood was gegaan,hij bleef maar schreeuwen alleen.
Bij ons kwam hij in een kooi met een popje te zitten.
We dachten hem een plezier te doen maar heel blij was hij niet.
Maar omdat ze in een heel grote papegaaienkooi zaten heb ik ze toch laten zitten.
Wel heb ik van alles 2 bakjes op gehangen met zaad water en eikrachtvoer.
Ieder aan zijn eigen kant.Nu na 4 weken gaat het prima ,ze zijn niet verliefd maar mogen wel aan elkaars etensbakje komen.
Groetjes Riny :D :D :D

Cassandra en Gijsbert

Hallo allemaal,

Helaas klikt het toch niet zo goed tussen Punkie en Carlo. Punkie is erg gestressed, begint net als Carlo heel pikkerig te worden (terwijl Punkie echt heel tam was) en hij is veel minder vrolijk. We vinden het eigenlijk een beetje zielig voor hem.

Afgelopen week zijn de vogels uit logeren geweest bij de zus van Cassandra. Die heeft zelf ook een vogel en die zei ook dat Carlo absoluut niet de makkelijkste was. Carlo is echt een volièrevogel die in een volière waarschijnlijk veel beter op zijn plek is, dan bij ons in de woonkamer.

We hebben daarom besloten, ook omdat we graag onze "oude" Punkie terugwillen, om een nieuw baasje voor Carlo te zoeken. Dus als iemand een mooi huisje voor Carlo heeft, dan horen wij dat graag! We hopen dat hij ook weer een fijn plekje voor zichzelf kan vinden.

Groetjes,
Cassandra en Gijsbert