3 mei 2024, 01:23:55

Tips gevraagd over verwennerij

Gestart door Speedy, 8 april 2003, 15:42:47

« vorige - volgende »

Speedy

Wat kan ik ze als echte verwennerij geven, als ik ze zo heb los vliegen om te lokken?
Ik heb net een worteltje heel klein gesneden, alleen Speedy zit erbij de rest kijkt er niet naar.
Iets waar ze helemaal wild van zijn.
ik zit me suf te denken, maar ik heb geen koek in huis, anders kan ik daar niet vanaf blijven  ;D ;D ;D ;D
Iemand nog goede lekkere tips?????

Groetjes,
Trudie:)

Hanna

Het hangt natuurlijk af van de ene valkparkiet bij de andere.  Fabio is gek van wortels en sla.  Ook kaas en spaghetti vind ze superlekker, hoewel kaas niet zo goed is voor valkjes.  Er bestaan ook een soort snoeprepen speciaal voor valkparkieten en sommige valkjes kun je ook wel lokken met trosgierst.   Ik weet niet of je hier wat mee bent?

Speedy

Hoi,

ik heb toch maar een biscuitje gekocht, de kinderen lusten dat ook graag.
Nou nou ....Speedy dook op me af en at ervan alsof ie dat in jaren niet gegeten had, ( kan helemaal niet, want hij is pas 10 maanden :D :D :D :D en hij heeft het nog nooit gehad.)
Heerlijk vond ie het, uiteraard moest ook Punky weten wat hij daar zo lekker zat weg te knabbelen en deed ook een poging om erbij te komen, dit naturlijk weer met de vele wegvlieg acties van allebei.
Eindelijk daar was ze dan hoor... proefde ook even, maar vloog weer terug naar de voliere.
Ik heb daar met het koekje in mijn hand,  staan praten tegen haar, maar ze wipte gewoon weg, toen kwam Yellow eraan en die wilde het ook wel proeven, het smaakte hem wel.
Zo heb ik dit keer weer eerst de mannetjes (Speedy en Yellow) in de voliere gekregen en als laatste Punky (pop)
Dit keer niet met gewurm of moeilijk doen, maar gewoon het deurtje open houden voor haar en zo een beetje sturen, lukte het om haar naar binnen te krijgen.



Cherrel

Heey ,
Ik geef mijn valkje tweety als verwennerij altijd ' Healthy Bits ' Van Kaytee
Ik kocht ze voor het eerst bij de Ranzijn , maar heb  ze nu ook al gezien op de markt ! Mijn vogel is er helemaal gek op !
Het zijn zaadjes in een balletje !

Succes  ;)