22 mei 2025, 01:26:22

wat moet ik nu doen!!!

Gestart door valerie472, 29 maart 2005, 20:27:58

« vorige - volgende »

valerie472

hallo gisteren zag ik het gebeuren,onze tatou op zita en zij ma schreuwen(hihi)wat gaat nu gebeuren want jong wil ik ook niet,moet ik nestkast in kooie hangen of wanneer ga ze eitjes leggen..
wat kan ik beter doen!! alvast bedankt

Tara

Hoi,

als je geen jongen wil, hang dan liever geen nestkast op, vier jaar geleden hebben ze hier ook eens gewipwapt en toen hadden ze nog geen blok, zijn dan geen eitjes gekomen.

Volgen er toch eieren, vervang ze dan door nepeitjes en laat ze daar drie à vier weken op broeden. Dan denken ze dat ze zijn uitgebroed.

Groetjes, Tara

valerie472

he bedankt voor je reactie ma heeft ze wel eitjes dan gaat ze op bodem liggen dan(heb krant op bodem)
en na hoeveel dagen mag ik eitje weg nemen en nep in plaats..

Tara

Hoi,

het beste is gewoon geen blok hangen, dan is er hogere kans dat ze niet gaat leggen, legt ze wel, kan je een blok erbij doen en dan het eerste eitje daar in laten en dan gaat ze vervolgens daar wel leggen. Het liefst de eitjes zo snel mogelijk vervangen door nepeitjes zodat het vruchtje (bij bevruchte eieren) niet te ferm kan groeien.

Groetjes, Tara

valerie472

Ah oke snap het nu..
nog eens wat vraag,als ik kooie voor het raam dan begint ze alle twee te schreuwen,heb ze nog nooit uit de kooie want ze zijn ook niet tam en zie het niet zit met mijn 2 honden,heb wel hele groot kooie 2m hoog,diepte 1m en breedte 1,5m speciale voor hun twee gekocht, ze kun wel daarin vliegen ma vraag me soms af als ze dan wel gelukkig zijn                           

Tara

Hoi,

dat ze schreeuwen als je ze voor 't raam zet is best normaal hoor, ze zien dan allerlei dingen wat ze niet normaal zijn.

Ze hebben zo te horen nu een lekkere ruime kooi, tuurlijk zullen ze daar ontzettend tevreden mee zijn.
Hebben ze er ook speeltjes in ?

Groetjes, Tara

valerie472

ja zeker vind spijtig dat ik foto kan stuur( die zijn te groot of hoe kan ik het anders doen)2bakjes voer/ 1bakje grit/ 1bakje magkiezel en hele groot bakje water ma vind het raar dat ze zich nooit daarin wassen..xxx

Tara

Hoi,

je kan mij de foto's anders even mailen hoor, taradewulf@hotmail.com

Groetjes, Tara